Wino

1. Data: 2003-12-04 13:39:16

Temat: Wino
Od: "Andy" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

CZy ktoś zna jakieś sprawdzone przepisy na wyrób wina z owoców itp rzeczy
aby można było go zrobić samemu w domu

Pozdrawiam :)

1. Data: 2003-12-04 15:43:00

Temat: Re: Wino
Od: "sqter" <s...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.wino.art.pl

pozdr

1. Data: 2003-12-04 15:43:00

Od: "Adro" <a...@p...Tyskie.org> szukaj wiadomości tego autora

Zerknij www.wino.art.pl

--
* * * * * * * *
Tymczasem,

1. Data: 2003-12-09 09:43:46

Od: "Sylwia" <s...@a...bielsko.pl> szukaj wiadomości tego autora

nic prostszego!!!!!np. jabłka wrzuć do sokownika,zebrac troche z góry osadu,
a cukier wozpuscic w jak najmniejszej ilości wody aby byl syrop. propoorcja
zależy od tego czy jabka sa kwaśne czy nie???
gdzies na dymion 10 litrowy jak sa kwasne to 3 kg. cukru:-) powodzenia mozna
kupic drożdże winiarskie to przyspiesza proces fermentacji(ważne jest
ciepło):-)
jak warstwa górna opadnie na dno to należy zlać i pozostawic jeszcze na
kilka dni do wyklarowania sie pa!!!

1. Data: 2003-12-09 11:00:47

Od: "Dorcia" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sylwia" <s...@a...bielsko.pl> napisał w wiadomości

mozna
> kupic drożdże winiarskie to przyspiesza proces fermentacji(ważne jest
> ciepło):-)

ja osobiście dodaję drożdze piekarskie , ale za pierwszym razem nie
dodawałam drożdzy wcale i fermentacja była bardzo silna i trwała ok 6m-cy
(ale to było wino z winogron ) pozostałe owoce traktuje się trochę inaczej
.
Teraz raczej sięgam po tabele (matematyka winiarska i planowana moc wina)

pozdr.dorcia (nowa na grupie)

Uprzejmie donoszę .. :))
kompot z suszu
domek z piernika