domek z piernika

1. Data: 2003-12-04 11:27:17

Temat: domek z piernika
Od: "Agnieszka" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Bardzo prosze Grupowiczów o przepis na taki domek - oczywiscie chodzi mi o
ciasto. Pieklam kiedys kazdy element domku osobno i za pomoca wykalaczek
glównie calosc spinalam, do tego dach z dachówkami i wiadomo -okna,
okiennice itd. Pachnial niesamowicie piernikowo i szybko twardnial. Teraz
niestety nie mam przepisu- gdzies sie zapodzial i szukam czegos
sprawdzonego. Jakies dwa lata temu byl tez w gazecie przepis -gdzie dodawalo
sie miód - w moim nie bylo miodu - tego drugiego przepisu tez nie mam. Moje
córeczki juz podrosly i bardzo chca mi pomóc - a ja w kropce. Moze ktos z
Was cos takiego robil, moze ma przepis - bede wdzieczna!

Pozdrawiam,
Aga

1. Data: 2003-12-04 15:16:49

Temat: Re: domek z piernika
Od: "syso" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@e...com.pl> napisał w wiadomości
> Witajcie!
> Bardzo prosze Grupowiczów o przepis na taki domek

Zobacz tutaj, domki i zdjecia wg przepisow, ktore swego czasu byly na
grupie. :-)

Pozdrawiam
Sylwia

1. Data: 2003-12-04 15:35:50

Od: "Agnieszka " <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

syso <s...@p...onet.pl> napisał(a):

> Użytkownik "Agnieszka" <a...@e...com.pl> napisał w wiadomości
>

> Zobacz tutaj,

??? to znaczy gdzie??
AgaL, która też chętnie domek postawi.

1. Data: 2003-12-04 15:51:33

Od: "Cherokee" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@e...com.pl> napisał w wiadomości
> Witajcie!
> Bardzo prosze Grupowiczów o przepis na taki domek

http://www.kuchnia.com.pl/DiD/piernikdom.html

pozdr

cherokee

1. Data: 2003-12-04 16:43:07

Od: "Agnieszka" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję wszystkim!
Będziemy próbować -choć na razie żaden przepis nie przypomina
mojego -starego.Znalazłam przepis ten z gazety z przed lat - ale nie
próbowałam. Dodam że Ślicznie domki wyglądają jak zrobi się dachówki z
płatków migdałów posypanych cukrem pudrem -jak prawdziwe - trochę roboty
przy tym, ładnie też wygląda płotek z furtką wokół domku - oczywiście nie
każdemu się podoba.
Jak ktoś chce- wklepię dokładnie opis.
Pozdrawiam,
Aga

1. Data: 2003-12-04 16:55:06

Od: "syso" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam, zapomnialam wkleic linka. Oto on:

1. Data: 2003-12-04 17:53:49

Od: "syso" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak ktoś chce- wklepię dokładnie opis.

Jasne wklepuj. Ja jestem bardzo chetna, juz od paru lat przymierzam sie do
zrobienia domku, ale konczy sie na olbrzymiej ilosci piernokow i
pierniczkow. Mam nadzieje, ze w tym roku jakos sie zabiore.

Sylwia

1. Data: 2003-12-08 15:57:46

Od: "Agnieszka" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

No to wklepuję:
-Składniki ciemnego ciasta: 15 dag miodu,50dag
drożdży,anyżek,kolendra,cynamon,1,5 łyżki masła,10dag
mąki żytniej, 20 dag mąki pszennej,sól.
-Składniki ciasta jasnego: 2dag drożdży, 30 dag mąki pszennej, 8dag cukru,
łyżka masła, gałka
muszkatołowa,pieprz,imbir.
1.Miód,masło,przyprawy rozgrzać.Drożdże rozpuścić w 50ml ciepłej
wody,wymieszać z mąką pszenną i żytnią. Dodać wystudzony miód z masłem i
przyprawami, wyrobić ciasto,nakryć,odstawić na 2godziny w ciepłe miejsce.
2.Połączyć składniki jasnego ciasta,drożdże rozpuścić w 150ml ciepłej
wody.Wyrobić gładkie ciasto. Odstawić na godzinę w ciepłe miejsce.
3.Ciemne ciasto rozwałkować, wyciąć ściany,komin,choinki,płotek. W ścianach
wyciąć otwory okienne.
4. Rozwałkować jasne ciasto i wyciąć z niego dachy,kominy,obramowania okien
i drzwi i płaty śniegu. Ramy posmarować wodą i przykleić do scian,płaty
śniegu przymocować do choinek.
5.Elementy położyć na blasze i piec w 180 stopniach ok12-15min. Ubić na
sztywno białka z cukrem pudrem.Przestudzone elementy skleić gęstym lukrem,
całość przysypać cukrem pudrem lub mąką.

Jest śliczne zdjęcie takiego domku,mogę zeskanować i przesłać, ja z tego
przepisu nie robiłam, troszkę sporo tu roboty, mój zaginiony przepis był
genialny:)prosty, aromatyczny i szybko ciasto twardniało po
upieczeniu-trzeba było się spieszyć-to ma też dobre strony -domek ślicznie
stał z okiennicami, drzwiami, płotkiem itp. W tym roku pewnie zaryzykuję
nowy przepis.
Dziękuję wszystkim za odpowiedź.
Pozdrawiam,
Agnieszka

1. Data: 2003-12-08 16:59:33

Od: "syso" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to wklepuję:

Dzieki wielkie!

> Jest śliczne zdjęcie takiego domku,mogę zeskanować i przesłać,

Poprosze o zdjecie. :-))

Pozdrawiam,
Sylwia

Roczek - menu urodzinowe dla starszyzny