kompot z suszu

1. Data: 2003-12-04 11:36:58

Temat: kompot z suszu
Od: "Agnieszka" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie smiejcie sie - jak robicie ten kompot, co i ile dodac. Moja Mama robila
cos wyjatkowego - ale niestety juz nie moge sie jej spytac:(( .Wiem - kompot
jak kompot ale...
Aga

1. Data: 2003-12-04 12:07:50

Temat: Re: kompot z suszu
Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka <a...@e...com.pl> napisał(a):

> Nie smiejcie sie - jak robicie ten kompot, co i ile dodac. Moja Mama robila
> cos wyjatkowego - ale niestety juz nie moge sie jej spytac:(( .Wiem - kompot
> jak kompot ale...

Ze wszystkich suszonych owoców razem lub osobno.
A konkretnie to o jaki kompot pytasz?
Bo tradycja jest różna w różnych regionach.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2003-12-04 12:54:21

Od: "Agnieszka" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ach, niewiele pamięta oprócz tego, że był taki- inny świąteczny, musze po
prostu swój wypracować, z tego co pamiętam to suszone -chyba wędzone śliwki
polskie, suszone morele , suszone jabłka,gruszki -nie mam swoich więc pewnie
kupię, mam tylko suszoną czarną porzeczkę(zawsze ją mam bo mielę i dodaję do
torta) -ale to chyba nie bardzo. Kilka goździków. To to co pamiętam -nie
wiem czy tylko tyle, nie wiem czy aby był aromatyczny -taki świąteczny
trzeba coś jeszcze?
Myślałam że zrobię tak: namoczę to wszystko na noc, rano zagotuję i z pół
godziny na małym ogniu jescze pogotuję i tu dodam te goździki.Odstawię. Czy
tak powinnam zrobić?
Nie wiem w jakich proporcjach to wziąść na przykładowy litr wody?
Pozdrawiam,
Aga

http://www.gazeta.pl/usenet/

1. Data: 2003-12-04 13:00:17

Od: "Agnieszka" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam, zapomniałam powycinać co trzeba.
Aga

1. Data: 2003-12-04 13:04:13

Od: "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@e...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
robila
> cos wyjatkowego - ale niestety juz nie moge sie jej spytac:((

U mnie w domu robi się tak:
Bierzesz suszone owoce - jabłka, gruszki i nieco śliwek. Gotujesz pół
godziny, odcedzasz i słodzisz wedle uznania. Co do proporcji - jeśli
masz wątpliwości, użyj większej ilości owoców - będziesz mogła
ewentualnie rozcienczyć.

mangha

1. Data: 2003-12-04 13:19:09

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka <a...@e...com.pl> napisał(a):
> Ach, niewiele pamięta oprócz tego, że był taki- inny świąteczny, musze po
[...]
> Nie wiem w jakich proporcjach to wziąść na przykładowy litr wody?

Proporcje rózne począwszy od 0,5 do 1,0 kg suszu na 5 litrów wody.
Owoce muszą być pachnące a nie smierdziec spalenizną.
Niektórzy moczą inni dłużej gotują na b. małym ogniu.
Ważna jest woda (smak), możesz kupić dobrą źródlaną ale oby nie mineralną.
Można jeszcze dodawac cynamon i imbir ale to już wedle uznania i zależy czy
dodajesz np. figi. Niektórzy słodzą.
Ja osobiście wolę ze śliwek węgierek (takich prawdziwych jak z nowosądeckiego).
Najlepszy na trawienie i działa lekko przeczyszczająco.

Potem śliwki+gruszki (całe, znakomite są ulęgałki)+jabłka (d. odmiany) i morele.
Wszystko własne.
Pozdrawiam Jerzy

1. Data: 2003-12-04 13:29:10

Od: "Biggie" <b...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tu masz sporo przepisów na dania wigilijne, w tym 2 na kompot :-)

http://minilien.com/?om8ggb7yiL

Powodzenia i smacznego

Pozdrawiam

Biggie

1. Data: 2003-12-04 13:32:40

Od: "Biggie" <b...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tu jeszcze jeden przepisik:
http://minilien.com/?nVqdKy6q9X

Powodzenia i smacznego

Pozdrawiam

Biggie

1. Data: 2003-12-05 08:57:03

Od: "Gosisko" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zagonia" z...@o...pl

moja mama do całej tej owocowej grupy (w tym też figi) dodaje odrobinę
cynamony i jeden bądź dwa goździki - na chwilę
nie mogę się doczekać jego smaczku

domek z piernika
Roczek - menu urodzinowe dla starszyzny
shake - czy ktos umie zrobić?