Wino - pytanie

1. Data: 2001-01-08 22:16:44

Temat: Wino - pytanie
Od: "Magdalena W." <z...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Drodzy Grupowi Hedonisci!
Jakie kupic wino czerwone do kaczki? Chodzi mi o typ: Merlot, Cabernet,
czy cos innego zgola? Nie znam sie, nie lubie czerwonego wina , ale bede
miala gosci. Poradzcie cos...
Dzieki
Magda

1. Data: 2001-01-09 05:37:52

Temat: Re: Wino - pytanie
Od: A...@p...com.pl (Anna Pawłowska-Pojawa) szukaj wiadomości tego autora

> Jakie kupic wino czerwone do kaczki? Chodzi mi o typ: Merlot, Cabernet,
> czy cos innego zgola? Nie znam sie, nie lubie czerwonego wina , ale bede
> [...]
Kiedyś była taka zasada, że ryby, drób i cielęcina lubią tylko białe wina -
ale może coś się zmieniło....
Anka

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-01-09 07:24:47

Od: "Richard ZIENKIEWICZ" <r...@f...fr> szukaj wiadomości tego autora

Dzien dobry,
Do kaczki, to raczej wytrawne czerwone wino, na przyklad typu Cabernet
(Merlot bedzie za slabe, jesli to nie bedzie Saint-Emilion).
Jakies dobre czerwone wino z Francji poludniowo-zachodniej moze pasowac.
Pozdrowienia
Ryszard

3...@n...astercity.net...

1. Data: 2001-01-09 08:47:37

Od: "Magdalena W." <z...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Anna Pawłowska-Pojawa wrote in message >

>Kiedyś była taka zasada, że ryby, drób i cielęcina lubią tylko białe
wina -
>ale może coś się zmieniło....

Nic sie nie zmienilo, ale kaczka ma mieso ciemne... I odkad pamietam, do
kaczki wino czerwone. Do gesi chyba tez. Do indora natomiast wylacznie
biale.
Magda

1. Data: 2001-01-09 18:22:05

Od: "Horrendum" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z ogromnym szacunkiem Magdaleno, ale jak zadajesz takie pytania, zadaj sobie
szczerze pierwsze czy odróżnisz te gatunki? I Twoi goście - jest to raczej
sport dla zaawansowanych, a w przypadku win w miarę popularnych praktycznie
nie sposób to przesądzić (pomijam, że większośc jesy mieszanką). Poza tym
jak już ktoś to odróznia to raczej kwestia gustu niż konkretnego wina. Ale
spróbuuje pomóc:

pytanie drugie - jaka kaczka? Jak robisz na ostro, spróbuj dobrego Shiraz
(Chateauneuf-du-Pape jest chyba najlepsze, niezłe są Australisjakie). Ja
osobiści bardzo lubię czerwone Sancerre (cholernie trudno tu dostać), ale
być moż ebiałe też byłoby niezłym wyborem.

ja Kaczkę robisz w wersji "roasted", a pewnie tak, to daj albo cabernet albo
merlota. ALe jak dasz sirah czy nawet chianti nic się nie stanie. Jak Cię
stać możesz zapoponowac hiszpańską ribera del Duero, np. Alion (genialne
wino). Chociaż wspomniany shiraz też jest OK.

Przy kaczce na słodko (chiny) osobiście zostałbym przy białych, np.
gewurztraminer.

Użytkownik Magdalena W. <z...@a...net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...astercity.net...
> [...]
> Jakie kupic wino czerwone do kaczki? Chodzi mi o typ: Merlot, Cabernet,
> czy cos innego zgola? Nie znam sie, nie lubie czerwonego wina , ale bede

Konkurs na najciekawszą, najbardziej oryginalną potrawę...........
Re: Sałatki a majonez
Re: wegetariański kot?, bylo: Re: Czy rosol /wywar/
Re: nalesniki lakto-wegetarianskie
niskokaloryczne ciasta??????