Wiongrona

1. Data: 2004-11-30 19:32:53

Temat: Wiongrona
Od: "Artek" <w...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam ogromną prośbę czy może ktoś mi pomóc
Potrzebuje pomocy w sprawie cięcia winogron

2. Data: 2004-11-30 19:39:06

Temat: Odp: Wiongrona
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Artek <w...@n...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:coiht6$9b1$...@k...task.gda.pl...
> Mam ogromną prośbę czy może ktoś mi pomóc
> Potrzebuje pomocy w sprawie cięcia winogron

Jakiej? Sekator to narzędzie z jednoosobową obsługą. Się bierze i się tnie.
:-)
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Napisz dokładniej z czym masz problem. Coś może wspólnie wymyślimy by go
rozwiązac.
A na poczatek zajrzyj na stronę www.winogrona.org gdzie znajdziesz artykuł o
cięciu winorośli.
J.

3. Data: 2004-12-01 06:31:37

Temat: Re: Wiongrona
Od: "grzegorz" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakiej? Sekator to narzędzie z jednoosobową obsługą. Się bierze i się
tnie.
teraz takze mozna .??

4. Data: 2004-12-01 08:25:51

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik grzegorz <w...@w...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:cojogn$g1e$...@a...news.tpi.pl...
> tnie.
> teraz takze mozna .??

Można. Od połowy listopada do przedwiośnia.
Pozdrawiam :-)
Janusz

5. Data: 2004-12-01 08:52:57

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> Można. Od połowy listopada do przedwiośnia.

Wy to macie przechlapane. Nawet zimą musicie ganiać z sekatorem po ogrodzie
;-). Nie ma czasu na spokojną degustację :-).

Z pozdrowieniami, Maria

6. Data: 2004-12-01 09:07:03

Od: "YOU_rek" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A na poczatek zajrzyj na stronę www.winogrona.org gdzie znajdziesz artykuł
> cięciu winorośli.

Przeczytałem z uwagą powyższy artykuł i nadal mam wątpliwości :
1. Kiedy lepiej ciąć krzewy wieloletnie ?
2. Czy przykładowe 24 płodne oczka dotyczą całego krzewu ( u mnie krzewy
mają po 6 wieloletnich ramion )
zatem zgodnie z podaną zasadą powinienem pozostawić np. na każdym
wieloletnim ramieniu po jednej łozie z 4 płodnymi oczkami ?
3. Czy "zbędna" część ramion wieloletnich może zostać odcięta bez ujemnych
skutków dla rośliny?
4. Czy lepiej wyciąć cztery wieleloletnie ramiona i pozostawić tylko dwa i
prowadzić je tak jak na zdjęciu ?
5. Czy te dwa ramiona będą pełnić rolę łóz, z których wyrosną bezpośrednio
płodne latorośle z 'węzłów krzewienia' ?

Być może te wątpliwości są dla starych praktyków banalne,
ale dla początkujących stanowią problem.

Pozdr.
YOU_rek

7. Data: 2004-12-01 09:53:45

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maria Maciąg <m...@N...pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:cok0uu$dbm$...@n...news.tpi.pl...

> Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> Wy to macie przechlapane. Nawet zimą musicie ganiać z sekatorem po
ogrodzie
Nie musimy, a chcemy :-)
Sama przyjemność.
> ;-). Nie ma czasu na spokojną degustację :-).
Na to jest czas zawsze :-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

8. Data: 2004-12-01 10:04:46

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik YOU_rek <j...@p...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:cok1g0$dbl$...@a...news.tpi.pl...

> Przeczytałem z uwagą powyższy artykuł i nadal mam wątpliwości :
> 1. Kiedy lepiej ciąć krzewy wieloletnie ?
Ja tnę późną jesienią. Można też później, zimą, byle przed rozpoczęciem
wegetacji.
> 2. Czy przykładowe 24 płodne oczka dotyczą całego krzewu ( u mnie krzewy
> mają po 6 wieloletnich ramion )
Całego krzewu. Ale to zalezy od odmiany. Te 24 oczka to dla wielkoowocowych
odmian deserowych. Dla odmian o mniejszych owocach moze ich być więcej, a
dla altanowych nawet 80-100.
Z tym, ze 6 ramion wieloletnich dla deserowej odmiany to za dużo.
> zatem zgodnie z podaną zasadą powinienem pozostawić np. na każdym
> wieloletnim ramieniu po jednej łozie z 4 płodnymi oczkami ?
Tak. Jednak radziłbym usunąć ze 3 wieloletnie ramiona. Wtedy proporcje się
zmienią.
> 3. Czy "zbędna" część ramion wieloletnich może zostać odcięta bez ujemnych
> skutków dla rośliny?
Oczywiście.
> 4. Czy lepiej wyciąć cztery wieleloletnie ramiona i pozostawić tylko dwa i
> prowadzić je tak jak na zdjęciu ?
Dla odmian deserowych - lepiej. Dla altanowych nie ma to znaczenia.

> Być może te wątpliwości są dla starych praktyków banalne,
> ale dla początkujących stanowią problem.
Zawsze słuzę pomocą. Jeżeli coś jeszcze niejasnego to pytaj śmiało.
Pozdrawiam ;-)
Janusz

9. Data: 2004-12-01 11:16:33

Od: "YOU_rek" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zawsze słuzę pomocą. Jeżeli coś jeszcze niejasnego to pytaj śmiało.
> Pozdrawiam ;-)
> Janusz

Wielkie dzięki za podpowiedzi -
jeśli mógłbyś jeszcze rozwiać moje wątpliwości
w kwestii dot. pytania 5.
Czy ramiona wieloletnie ( po obcięciu wszystkich łóz ) mogą pełnić rolę łóz,
z których wyrosną bezpośrednio
płodne latorośle z 'węzłów krzewienia' ( szczerze mówiąc nie spotkałem się
wcześniej z określeniem 'węzły krzewienia' )?

Pozdr.
YOU_rek

10. Data: 2004-12-01 11:25:13

Od: "YOU_rek" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> Zawsze słuzę pomocą. Jeżeli coś jeszcze niejasnego to pytaj śmiało.
> Pozdrawiam ;-)
> Janusz

Dziekuję serdecznie za naprawdę cenne odpowiedzi.
Czy mógłbyś jeszcze rozwiać moje wątpliwości w kwesti pytania 5.
Tzn. Czy ramiona wieloletnie ( po obcięciu wszystkich łóz ) mogą pełnić rolę
łóz, i wyrosną z nich bezpośrednio
płodne latorośle z 'węzłów krzewienia' - jak na zdjęciu ?
( tak na marginesie - nie spotkałem się wcześniej z określeniem "węzły
krzewienia")

Pozdr.
YOU_rek

DZIAŁKI REKREACYJNE