Wirus CMV ?

1. Data: 2005-08-27 07:08:55

Temat: Wirus CMV ?
Od: "news_tpi" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
zrobiono mi badania krwi - i we krwi wykryto wirus CMV (lekarz powiedział że
wynik jest przy górnej granicy normy).
co to za wirus? co może zdziałać w organiźmie, jakie badanie go może wykryć
i jak jest norma wyniku aby móc powiedzieć że się ma tego wirusa ?
Dostaję Heviran.

Pozdrawiam,
Robert

2. Data: 2005-08-27 10:49:51

Temat: Re: Wirus CMV ?
Od: "Anba" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

CMV to wirus cytomegalii (Cytomegalovirus)
Wpisz w google.

Pozdrawiam
Ania

3. Data: 2005-08-27 12:45:33

Od: "news_tpi" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> CMV to wirus cytomegalii (Cytomegalovirus)
> Wpisz w google.

Wpisałem i dostałem powierzchowne informacje - najczęściej dotyczące dzieci
i kobiet w ciąży.

To nie jest odpowiedź na moje pytanie

Robert

4. Data: 2005-08-28 13:04:40

Od: "Anba" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

prosze bardzo:
" Zakażenie wywołane przez wirusy zaliczane do grupy Herpes.Jedno z
najcięższych zakażeń wirusowych u noworodków (zakażenie następuje przez
łożysko, od matki chorującej w czasie ciąży, lub przy porodzie w czasie
przechodzenia noworodka przez kanał rodny). Podstawowe objawy cytomegalii :
powiększona wątroba i śledziona, niedokrwistość hemolityczna, żółtaczka,
śródmiąższowe zapalenie płuc, zapalenie siatkówki, wysypki skórne,
powiększenie węzłów limfatycznych. Rozpoznanie następuje na podstawie: badań
immunoserologicznych, poprzez wykrycie w: ślinie, moczu i tkankach, komórek
olbrzymich z ciałkami wtrętowymi oraz ognisk zwapnienia w tkance mózgowej.
Cytomegalia może wystąpić u osób po transplantacji narządów (nerki, serca),
czy szpiku. "
z:
http://www.pfm.pl/u235/template/dictionary,ResultsSc
reen.wm/actwordid/627/ac
tnavi/199937
Jest kilka rodzajów badan na wykrycie cytomegalii, opieraja sie one na
wykrywaniu we krwii przeciwciał przeciwko CMV (anty-CMV). Wszystko zalezy od
rodzaju przeciwciał wykrywanych np dla anty-CMV IgG IU/ml
Normy: ujemny: <0.5 - nie miał kontaktu
wątpliwy: 0.5 - 0.7
dodatni: >0.7

Pozdrawiam i życze wiekszego uprou w poszukiwaniu informacji ;)

5. Data: 2005-08-29 21:34:13

Od: "news_tpi" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję,
znalazłem informacje na temat wirusa ale nie na temat norm występowania
ciał anty-CMV.
Jak można sprawdzić czy wirus zaatakował jakiś narząd ? Np serce lub nerki

Robert

testy
Czy owoc Cisa pospolitego jest trujący-PILNE!
Ciezkie przepicie i podwyzszone transaminazy
Badania genetyczne
Badanie histopatologiczne - tłumaczenie