Witam - prosze o konsultacje w sprawie oprogramowania

1. Data: 2003-05-13 08:18:43

Temat: Witam - prosze o konsultacje w sprawie oprogramowania
Od: "Bartłomiej Kuhn" <k...@b...one.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam dostyałem ambitne zadanie napisania bazy danych dla pewnej
przychodni nefrologicznej

stronę techniczną bazy jest opanowana

aczkolwiek

zastanawiam sie jakie dane powinny sie znaleść jesli chodzi o pacjeta

Dane teleadresowe
imie nazwisko
Pesel
adres zamieszkania
wiek
nazwa choroby

co jeszcze jest przydatne ......

Karta konsulatacji ( dodawana do konkretnego pacjeta )

data konsultacji
wyniki podstawowych badań ( mam zadeklawowane 4 sugerowane przez
profesora )
krótki opis dolegliwości
zastosowane leczenie

co jeszcze byście sugerowali .................................

oraz co najważniejsze wysukanie w bazie

Po .. danych teleadresowych

po schorzeniach

po wynikach konkretnych badań ( dla stworzenia jakis grup kontrolnych )

macie moze jakies jeszcze sugestie

Narazie baza jest napisana w Akcesie .. niedługo bedzie testowana na
serwerze i udostępnie ja dla większego grona

by usłyszeć sugestie

dziekuje wszytki którzy poświecili chwilke

Bartłomiej Kuhn ( ten co leczy komputery )

--
Z poważaniem
Bartłomiej Kuhn

2. Data: 2003-05-13 09:49:43

Od: o...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Bartłomiej Kuhn (  ten co leczy komputery )

O ile wiem, a raczej dobrze wiem, to glownie "leczy" sie oprogramowanie w
szczegolnosci to, ktore "jest w domu i zagrodzie".

3. Data: 2003-05-13 11:38:41

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> Witam dostyałem ambitne zadanie napisania bazy danych dla pewnej
> przychodni nefrologicznej

!!!!!

> stronę techniczną bazy jest opanowana
>
> aczkolwiek
>
> zastanawiam sie jakie dane powinny sie znaleść jesli chodzi o
> [...]

Imiona!!

> Pesel
> adres zamieszkania
> wiek
??? - a może skorzystac z PESELA?

> nazwa choroby
- a jak ktoś ma parę??

> [...]
>
> data konsultacji
> wyniki podstawowych badań ( mam zadeklawowane 4 sugerowane przez

Wstaw jeszze parę wolnych miejsc (jak mu się przypomni - lub nastąpi
rozwój...)

> krótki opis dolegliwości
> zastosowane leczenie
tu przydało by się serwerowe wystawianie recepty (z pamiętaniem kto
komu i za ile)

> co jeszcze byście sugerowali .................................

- Data zalecanej następnej wizyty
- data planowanego zabiegu (z ew komentzrzem co i ja ma być zrobione i
co i jak zrobiono np. dializa 1.5h - zrobiono 2.4h - cyferki z
powietrza nie znam się na tym)

> [...]
>
> Po .. danych teleadresowych
>
> po schorzeniach
>
> po wynikach konkretnych badań ( dla stworzenia jakis grup

dział: Wywiad wstępny - choroby i wypadki - przebyte, chroniczne, itp
(kiedy jak i za ile;-)) )

Uwaga ogólna: nie daj się zwieść narzucanym przez szefa ograniczeniom
bo może mu się zdanie zmienić (i się zmieni!!!)

Pozdrawiam
Qwax

4. Data: 2003-05-14 20:07:37

Od: "Bartłomiej Kuhn" <k...@b...one.pl> szukaj wiadomości tego autora

Słyszne uwagi ... :)

dzikuje prosze o wiecej !!!

5. Data: 2003-05-14 20:08:36

Od: "Bartłomiej Kuhn" <k...@b...one.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> O ile wiem, a raczej dobrze wiem, to glownie "leczy" sie oprogramowanie w
> szczegolnosci to, ktore "jest w domu i zagrodzie".

heheheh ... komputery tez wymagają .. leczenia ..czasami .. w końcu
trzeba czasem zbudować nowe lepsze jutro z gorszego wczoraj

--
Z poważaniem
Bartłomiej Kuhn

6. Data: 2003-05-14 21:58:09

Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

> dzikuje prosze o wiecej !!!

No to teraz trochę praktyki (pierwsza lekcja którą zawsze
sobie przypominam 'za późno' ;-)))

"zanim zabierzesz się do programowania narysuj sobie bazy
danych (pola danych, pola kluczy) i relacje między nimi i
zoptymalizuj pod względem zarówno objętości (niepowielanie
pól) jak i funkcjonalności (szczególnie w systemach
wielostanowiskowych)"

Zawsze o tym zapominam (a nie powinienem)

Przy okazji pomyśl gdzie mógłbyś podpiąć inne (na razie puste)
bazy 'rozwojowe' (w strukturze uwzględnij 'puste' klucze) bo
przerabianie struktury pól istniejących baz danych czasami
daje śmieszne efekty

Pozdrawiam
Qwax

Tabletki antykoncepcyjne dla młodej dziewczyny.
zapalenie stawow biodrowych wynikiem infekcji lub alergii?
Wysoki cukier i ciąża cd..
Badanie ginekologiczne 60-latki
Ataki kaszlu przy anginie