Wkupne - surówka z cukinii

1. Data: 2002-07-09 08:50:42

Temat: Wkupne - surówka z cukinii
Od: "Biggie" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! Grupę czytam już ze dwa lata,
więc już czas chyba żeby tytułem wkupnego podać jakiś przepis.
A że kilka wątków niżej(wyżej) było pytanie o cukinię - więc podaję.
Niestety nie ja jestem autorem, a przepis pochodzi z kartki z kalendarza.

Składniki:
- młoda cukinia,
- mała cebulka,
- 2-4 jajka ugotowane na twardo,
- 2 średnie pomidory obrane ze skóry,
- natka pietruszki,
- majonez,
- sól (w oryginalnym przepisie nie ma, ale odrobina nie zaszkodzi),
- pieprz (oczywiście świeżo mielony).

Cukinię umyć, obrać i potrzeć na grubej tarce.
Wymieszać z cebulką pokrojoną w cieniutkie talarki lub półksiężyce.
Cukinię połączyć z cebulką i majonezem, ewentualnie dosolić.
Przełożyć do docelowej miski.
Na wierzch nałożyć warstwę jaj pokrojonych w kostkę,
a na wierzch pokrojone w cząstki pomidory.
Całość oprószyć pieprzem oraz posiekana natką pietruszki.

Wczoraj jadłem werję wzbogaconą tartym ogórkiem małosolnym,
nałożonym na warstwę cukinii. Było bardzo smaczne.

Surówka ogólnie ma łagodny smak i doskonale pasuje do pikantnych mięs z
grilla.

Mam nadzieję, że tytułem wkupnego tyle wystarczy.
Smacznego!!!

Biggie