Własność a niewiara we własne siły.

1. Data: 2017-04-08 20:39:22

Temat: Własność a niewiara we własne siły.
Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Chęć posiadania to indywidualne dążenie do zapewnienie sobie
nadmiarowego dostępu do dóbr w stopniu przewyższającym możliwości innych
ludzi. W przeszłości to dążenie było wynikiem fizycznej słabości
człowieka w starciu z otaczającą go Naturą i dotyczyło szczególnie
kobiety w okresie bezpośrednio po porodzie. Chęć posiadania jest również
podyktowana brakiem zaufania do otaczających człowieka stworzeń co
było/jest efektem braku wiary we własne siły i - słusznym skądinąd -
przekonaniem, że inni chcą go wykorzystać uzależniając od siebie.
Posiadając zatem więcej od innych może jednostka uzależnić od siebie
innych członków społeczności i w ten sposób uczynić ich sobie
podporządkowanymi, gotowymi jej służyć w zamian za miskę strawy.

Szczególną strategię w tym podporządkowywaniu sobie drugiego człowieka
przyjęła kobieta, która podobnie jak i mężczyzna cierpi na brak poczucia
własnej wartości z powodu kompleksu w stosunku do rodzicielki (poczucie
niższości, kompleks Elektry). Nie ufając sobie nie jest w stanie zaufać
również partnerowi, z którym spłodziła dziecko. Ale będąc niezdolną do
równoczesnego opiekowania się dzieckiem i zapewnienia sobie i dziecku
pożywienia jest przymuszona do współdziałania z mężczyzną by zapewnić
przetrwanie sobie i dziecku. Będąc jednak nieufną w stosunku do
mężczyzny stara się ona uczynić go sobie uległym i posłusznym jej woli
oferując mu przyjemności seksualne. Musi być w tym zimna i wyrachowana
aby nie zdradzić partnerowi swoich prawdziwych celów dla których uprawia
z nim seks; nie jest również w stanie zaufać co prowadzi ją do
znienawidzenia seksu oraz tego, z którym seks uprawia, zazwyczaj ojcem
dziecka. Każdy handel, chociaż zyskowny bywa/jest upokarzający dla
sprzedającego i takoż sprawa ma się z kobietą-matką, która odczuwa
wstręt do seksu. Nie może się jednak przyznać przed samą sobą, że sama
to obrzydzenie wywołała - przez brak wiary w swoje możliwości i
nieufność do partnera - i manipulując mężczyzną spycha na niego poczucie
winy ale tak by się nie zorientował w jej dziele.

W swej niepewności kobieta jest nienasycona i żąda od mężczyzny coraz
więcej zapewnień jego oddania i podporządkowania się jej woli, w domyśle
obawom o los dziecka, które on rozumie jako żądanie maksymalnego
zabezpieczenia materialnego. Za wszelką cenę stara się więc zgromadzić
jak najwięcej dóbr materialnych będąc przekonanym, że kobicie o to
chodzi. Na dodatek jest gotów oddać jej wszystkie dobra materialne w
zamian za uczucie miłości strony, którego ona skrzętnie dozuje aby
przypadkiem nie zwolnił tempa gromadzenia zasobów materialnych, które
wcześniej czy pózniej i tak - i to od wieków - stają się jej wyłączną
własnością. Wszak w formalnie matriarchalnym społeczeństwie
przekazywanie własności odbywało się w linii żeńskiej a dopiero wieki
pózniej własność stała się udziałem mężczyzn w dobie obowiązywania tzw.
patriarchatu, czyli męskiej dominacji w życiu publicznym czyli na
zewnątrz rodziny (w środku rodziny, w życiu emocjonalnym rodziny nadal
dominowała i dominuje kobieta).

Zdobywanie własności jest więc formą uzależnienia się kobiety od
mężczyzny w zamian za męską uległość w stosunku do kobiety. Kobieta
pozwala się ,,wykorzystywać" seksualnie mężczyznie w zamian za co
otrzymuje od niego dobra materialne, które traktuje jako swoją
niezbywalną własność. Uważa te dobra za jej należne za jej ,,poświęcenie"
się dzieciom, za ich materialne zabezpieczenie. W okresie gdy rodzina
wychowuje dzieci pędzi kobieta przed siebie, byle do przodu i byle
więcej dóbr zdobyć ,,dla dzieci" a tak naprawdę chce zabezpieczyć przede
wszystkim samą siebie ponieważ nadal, pomimo tyle doświadczeń
historycznych i przemian społecznych nie wierzy we własne siły czując
się nadal gorszą od swojej matki.

--
LeoTar Gnostyk

Świat według LeoTar'a @ http://leotar.net/

Odważ się wiedzieć - Zygmunt Freud

2. Data: 2017-04-09 07:41:36

Temat: Re: Własność a niewiara we własne siły.
Od: "Ciemny Lud" <c...@k...to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LeoTar Gnostyk" <l...@l...net> napisał w wiadomości

>Świat według LeoTar'a @ http://leotar.net/

Facet, co ty ćpasz? I do jasne cholery - pzrestań rozsyłać te swoje wypociny
na pl.soc.polityka!!!!

CL

3. Data: 2017-04-09 08:01:14

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Ciemny Lud pisze:
> Użytkownik "LeoTar Gnostyk" <l...@l...net> napisał w wiadomości

> Facet, co ty ćpasz? I do jasne cholery - przestań rozsyłać te swoje
> wypociny na pl.soc.polityka!!!!
>
> CL

Nie rozumiem dlaczego to wyjaśnienie powstania struktury społecznej z
prywatnym systemem własności nie miałoby się nadawać do dyskusji na
pl.soc.polityka?

4. Data: 2017-04-09 13:02:41

Temat: Re: Własność a kasta.
Od: "Lektak" <o...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LeoTar Gnostyk" <l...@l...net> napisał w wiadomości

> LeoTar Gnostyk

Zrozumienie znajdziesz u właścicieli Boga.
Ta kasta pedałów i pedofili przytuli cię, pogłaszcze,
doceni i zaspokoi.
W Usenecie nie masz czego szukać.

5. Data: 2017-04-09 14:10:44

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Lektak pisze:
> Użytkownik "LeoTar Gnostyk" <l...@l...net> napisał w wiadomości

> Zrozumienie znajdziesz u właścicieli Boga.
> Ta kasta pedałów i pedofili przytuli cię, pogłaszcze,
> doceni i zaspokoi.

Nie potrzebuję niczyjego wsparcia ani tym bardziej współczucia bo sam
jestem sobie okrętem, żeglarzem i sternikiem. I sam odpowiadam za to co
robię.

> W Usenecie nie masz czego szukać.

Nie Tobie o tym decydować; przeczytaj akapit powyżej.

A ponieważ jestem przekonany, że mam rację więc korzystam z przynależnej
mi wolnej woli głoszenia tego co myślę i za co biorę odpowiedzialność.

6. Data: 2017-04-10 16:11:12

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

"Przemysław Dębski" <p...@g...pl> pisze:

> A powstała jakaś dyskusja? No sam widzisz że nie - więc się chyba nie
> nadaje.
>
> Dębska

Zacofane społeczeństwo i takież same jego intelektualne "ełyty"... :-(

7. Data: 2017-04-11 14:35:14

Temat: Re: =?UTF-8?B?UmU6IFfFgmFzbm/Fm8SHIGEgbmlld2lhcmEgd2Ugd8WCYXNuZSBzacWCy.?=
Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-04-11 o 13:13, "Przemysław Dębski" <p...@g...pl> pisze:

> Nie ty pierwszy masz pretensje do rzeczywistości, o to że nie pasuje
> do twoich urojeń.
>
> Dębska

A gdzie Ty dostrzegasz jakiekolwiek moje fochy na rzeczywistość? To, że
staram się pomóc Teresie M. i naszym dzieciom to tylko moja dobra wola
i... wdzięczność za to, że przyczynili się oni do mojej radykalnej
przemiany duchowej (dezintegracja pozytywna), dzięki czemu inaczej widzę
świat. W moim świecie nie ma podziału na panów i uzależnionych od nich
niewolników. W moim świecie panuje harmonia i równość, i kązdego dnia
staram się wdrażać w innych tę metodę na zycie. Gdybyś chciał zobaczyć
jak to działa na ludzi to zapraszam - nie mam nic do ukrycia i tego
samego domagam sie od moich współmieszkańców oraz współpracowników.
"Wolność, równość, braterstwo" - do tego ideału zmierzamy, może nie
wszyscy świadomie ale ludzie odczuwają pozytywne konsekwencje takiego
nastawienia i oddziaływania na nich. Ja buduję mozolnie tę swoją utopię
zaczynając od najbardziej pokrzywdzonych i uzależnionych przez
nieświadomych rodziców.

--
LeoTar Gnostyk

Świat według LeoTar'a @ http://leotar.net/