Wycięcie migdałków...

1. Data: 2007-10-19 21:22:12

Temat: Wycięcie migdałków...
Od: "ciupa" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W niedługim czasie mojemu synkowi 4 lata bedą wyrywać migdał trzeci i
pr\ycinac dwa boczne... Prosze napiszcie mi coś o tym zabiegu..Jakieś rady
fachowe porady itp.
zieki kasia

2. Data: 2007-10-19 21:44:41

Temat: Re: Wycięcie migdałków...
Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ciupa" < > napisał w wiadomości
>W niedługim czasie mojemu synkowi 4 lata bedą wyrywać migdał trzeci i
>pr\ycinac dwa boczne... Prosze napiszcie mi coś o tym zabiegu..Jakieś rady
>fachowe porady itp.

Witam !

Zabieg często wykonywany i często w tym wieku. Jeśli odbędzie się w
szpitalu , w którym często operuje się i znieczula dzieci , to nie masz się
czym martwić. Przy sprawnym operatorze i braku komplikacji trwa to 30-60
min. Zabieg powinien odbyc się w znieczuleniu ogólnym a mama musi przebywać
z dzieckiem w szpitalu. Powodzenia :)

Pozdrawiam
regen

3. Data: 2007-10-20 14:42:57

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Parę lat temu w szpitalu wojskowym, który świadczył też usługi dla cywili
miałem "okazję" trzymać na kolanach kilkoro maluchów do takich zabiegów.
Powiem tak, że dzieci młodsze bardzo dobrze znoszą zabieg, gorzej jest ze
starszymi (od 7 lat w górę). No i nie ma mowy o żadnym "wyrywaniu". Migdałek
jest przycinany przyrządem przypominającym strzemiączko. Przy niewielkim
przeroście dosłownie jeden ruch i po bólu.
Jacek

4. Data: 2007-10-21 12:49:03

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" < > napisał w wiadomości
> [...]
> Migdałek jest przycinany przyrządem przypominającym strzemiączko. Przy
> niewielkim przeroście dosłownie jeden ruch i po bólu.

Na szczęście tego typu prymitywne praktyki odchodzą w zapomnienie. W krajach
cywilizowanych zabiegi operacyjne u dzieci a zwłaszcza w wieku
przedszkolnym wykonuje się w znieczuleniu ogólnym. I nie chodzi tu o to ,że
coś dziecko boli przy znieczuleniu miejscowym tylko o olbrzymi stres.
Niektóre dzieci po takim postęopowaniu będa pamiętać to jako najgorszy
koszmar swojego życia.

Pozdrawiam
regen

5. Data: 2007-10-21 13:10:00

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "regen" <r...@-...pl> napisał

> Na szczęście tego typu prymitywne praktyki odchodzą w zapomnienie.

OK, zgodzę się, że dla dziecka trzymanego na kolanach przez obcego faceta
zabieg może być stresujący.
Nie zmienia to faktu, że byłem świadkiem 8 czy 9 zabiegów u dzieci w różnym
wieku, a nie sądzę, aby przez te ileś tam lat zmienił się sam sposób
usuwania migdałków, czy też odczuwanie bólu przez dzieci.
Jacek

6. Data: 2007-10-22 17:51:29

Od: "ciupa" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> różnym wieku, a nie sądzę, aby przez te ileś tam lat zmienił się sam
> sposób usuwania migdałków, czy też odczuwanie bólu przez dzieci.

A czy są jakieś specjalne zalecenia aby przygotowac dziecko do tego
zabiegu??
Czy są jakies ogóklne przeciwskazania do wykonania znieczulenia ogólnego?

7. Data: 2007-10-22 20:01:45

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 22 Oct 2007, ciupa wrote:

> A czy są jakieś specjalne zalecenia aby przygotowac dziecko do tego
> zabiegu??

dziecko powinno być na czczo?

> Czy są jakies ogóklne przeciwskazania do wykonania znieczulenia ogólnego?

są - choroby pogarszające wydolność serca i wydolność oddechową

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

8. Data: 2007-10-22 20:45:10

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ciupa" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zabiegu??
> Czy są jakies ogóklne przeciwskazania do wykonania znieczulenia ogólnego?

Jest cała masa. Umów się kilka dni przed zabiegiem na konsultację z
anestezjologiem - najlepiej tym , który będzie znieczulał. On Ci wszystko
wyjaśni. Nie zapomnij przy tym zabraniu dokumentacji i dziecka ;-)
Generalnie powinno być zdrowe a wszelkie choroby przewlekłe powinny być w
okresie stabilnym , możliwie najlepiej wyrównanym. Jeśli dziecko leczy się
u jakiegoś specjalisty , może być konieczna konsultacja przed zabiegiem.

Pozdrawiam
regen

9. Data: 2007-10-23 17:25:42

Od: p...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

> W niedługim czasie mojemu synkowi 4 lata bedą wyrywać migdał trzeci i
> pr\ycinac dwa boczne... Prosze napiszcie mi coś o tym zabiegu..Jakieś rady
> fachowe porady itp.
> zieki kasia

no moim zdaniem to tego sie raczej nie wyrywa tylko wycina jak juz. Moj sąsiad
jak byl tez mial wycinane, i to wcale nie jest jakis skomplikowany zabieg. takze
nie masz sie czym martwic :)

10. Data: 2007-10-23 17:48:29

Od: "ciupa" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <p...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> sąsiad
> jak byl tez mial wycinane, i to wcale nie jest jakis skomplikowany zabieg.

Ja jako matka zawsze nawet przy przeziebieniu martwie sie o dziecko...
Dziekuje za porady...

miedniczka nerkowa
Proszę o interpretacje wyników NA anty HBS
Kac - po ciezkiej nocy
co to jest blokada?
OSPA