Wydatki na cele rehabilitacyjne

1. Data: 2007-04-15 19:42:54

Temat: Wydatki na cele rehabilitacyjne
Od: "Chudy" <chuudy[nospam]@poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

witam;
mam następujące pytanie: czy w ramach wydatków na cele rehabilitacyjne oraz
wydatkó związanych z ułatwieniem wykonywania czynności życiowych w rocznym
zeznaniu mogę uwzględnić koszt zakupu kabiny prysznicowej?
Z góry dziękuję za pomoc.
pozdrawiam
tomek

2. Data: 2007-04-16 11:08:29

Temat: Re: Wydatki na cele rehabilitacyjne
Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chudy" <chuudy[nospam]@poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
> wydatkó związanych z ułatwieniem wykonywania czynności życiowych w rocznym
> zeznaniu mogę uwzględnić koszt zakupu kabiny prysznicowej?
Moim zdaniem nie.
Kabina prysznicowa nie jest przyrządem rehabilitacyjnym
lub urządzeniem ułatwiającym codzienne życie.
Można odliczyć poręcze i uchwyty lub podnośnik wannowy i etc.
Pozdrawiam Piotr

3. Data: 2007-04-16 12:28:14

Od: "Chudy" <chuudy[nospam]@poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Grela (interpio)" <i...@d...pl> napisał w
wiadomości news:evuech$j5$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
> lub urządzeniem ułatwiającym codzienne życie.
> Można odliczyć poręcze i uchwyty lub podnośnik wannowy i etc.

a dlaczego kabina prysznicowa nie może zostać uznana, jako urządzenie
ułatwiające życie? Np. w moim przypadku (choruję na zanik mięśni), nie
jestem w stanie samodzielnie korzystać z wanny a z kabiny, jak najbardziej.
pzdrw
tomek

4. Data: 2007-04-16 13:40:51

Od: "LECH DUBROWSKI" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ułatwiające życie? Np. w moim przypadku (choruję na zanik mięśni), nie
> jestem w stanie samodzielnie korzystać z wanny a z kabiny, jak

10 lat temu w ramach dostosowania lazienki z pieniedzy PFRON, zamiast wanny
i kabiny prysznicowej, do ktorych bym nie wszedl, zrobiono mi cos innego.
Mianowicie skuto czesc podlogi w lazience, a po srodku powstalego w ten
sposob zaglebienia zamontowano odplyw wody do kanalizacji. Do tego
zamontowano na scianie uchwyt prysznica i laweczke z metalowych rurek.
Dzieki temu rozwiazaniu moge kapac sie sam

Leszek

5. Data: 2007-04-16 14:03:15

Od: "Chudy" <chuudy[nospam]@poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LECH DUBROWSKI" <3...@3...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zamontowano na scianie uchwyt prysznica i laweczke z metalowych rurek.
> Dzieki temu rozwiazaniu moge kapac sie sam

Leszku, ale jak to się ma do mojej kabiny prysznicowej? Ja mam u siebie
prysznic bez żadnego brodzika, odpływ jest również bezpośrednio w podłodze,
ale nie o niuansach technicznych będziemy rozmawiali, prawda? Ja szukam
porady czy zakup rzeczonej kabiny mogę odliczyć od podatku czy też nie?
pozdrawiam
tomek

6. Data: 2007-04-16 15:26:27

Od: t...@i...org.pl (tzchmgda) szukaj wiadomości tego autora

A ja mysle, ze powinienes Tomku napisac do swojego US pismo z konkretnym
pytaniem ewentualnie zadzwon. Kazdy US ( kazdy urzednik) interpretuje
przepisy inaczej. Odpowiedz bedzie na pismie, to po pierwsze a po drugie w
razi co bedziesz mial dowod, ze pozwolili Ci odliczyc, albo nie pozwola.
A tak poza tym, to chyba zakup takiej kabiny mozna (ewntualnie) tez podpiac
pod :
- adaptację i wyposażenie mieszkania oraz budynków mieszkalnych, stosownie
do potrzeb wynikających z niepełnosprawności.

pozdrawiam ania

7. Data: 2007-04-16 15:36:53

Od: "Chudy" <chuudy[nospam]@poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tzchmgda" <t...@i...org.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> - adaptację i wyposażenie mieszkania oraz budynków mieszkalnych, stosownie
> do potrzeb wynikających z niepełnosprawności.

zgadzam się z Tobą Aniu. Znalazłem na stronie
http://www.niepelnosprawni.pl/ledge/x/17114 opis, co uznaje się za wydatki
na cele rehabilitacyjne. W 1 pkt jest likwidacja wanny etc. więc myślę, że
można jednak tą kabinę odliczyć. Co zwrócenie się z prośbą o interpetację do
US to jest już za późno (mea culpa), więc...:)
pozdrawiam
tomek

8. Data: 2007-04-17 11:09:07

Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> A ja mysle, ze powinienes Tomku napisac do swojego US pismo z konkretnym
> pytaniem ewentualnie zadzwon. Kazdy US ( kazdy urzednik) interpretuje

W sumie racja, dla mnie kabina prysznicowa jest zwykłym artykułem AGD, chyba
żeby taka kabina jest specjalnie zaprojektowana i przystosowana dla ON.

Zawsze, dobrze mieć w sprawach spornych zaświadczenie od lekarza np.
ortopedy, rehabilitacji ruchowej o konieczności zakupu takiej kabiny zamiast
wanny.

Pozdr. Piotr

9. Data: 2007-04-17 11:24:34

Od: "Wiesław" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
jak byś dokładnie przeczytał to tam jest napisane:
"l...ikwidację wanny i założenie brodzika ze specjalnym siedziskiem dla osób
niesprawnych..."
i nic nie ma tam o kabinie a jak nie ma o kabinie to nie można odliczyć i
radzę nie odliczać, chyba, że napiszesz tak jak radzili poprzednicy do US i
oni czarno na białym dadzą, że można.
pozdrawiam Wiesław

10. Data: 2007-04-17 12:58:47

Od: "Chudy" <chuudy[nospam]@poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wiesław" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> radzę nie odliczać, chyba, że napiszesz tak jak radzili poprzednicy do US

poniżej odpowiedź, jaką uzyskałem w "Centrum Integracja":

"Szanowny Panie!
Zgodnie z obowiązującymi przepisami osoby niepełnosprawne tj. posiadające
orzeczenie o niepełnosprawności mogą korzystać z odliczeń od dochodu w .
Informacje znajdzie Pan na stronie:

http://www.niepelnosprawni.pl/ledge/x/17114

W ramach tych wydatków można odliczyć także adaptację i wyposażenie
mieszkań oraz budynków mieszkalnych stosownie do potrzeb wynikających z
niepełnosprawności, czyli wydatki na: likwidację barier architektonicznych,
budowę podjazdów dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich,
"poszerzanie drzwi", likwidację progów, wyburzanie ścian działowych,
założenie okien zamykanych z niskiego poziomu, położenie terakoty
antypoślizgowej, likwidację wanny i założenie brodzika ze specjalnym
siedziskiem dla osób niesprawnych ruchowo, założenie "wiszącego" sedesu oraz
umywalki "bez nogi" umożliwiających swobodne podjechanie wózkiem, także
umywalki sterowanej ręcznie lub automatycznie, montaż wszelkiego rodzaju
uchwytów, specjalnych baterii dla osób z niesprawnymi dłońmi, montaż
opuszczanych szafek i blatu kuchennego z możliwością podjechania wózkiem,
montaż drzwi przesuwnych itd.

Zatem zakup i montaż kabiny prysznicowej można odliczyć w ramach wydatków na
cele rehabilitacyjne.

Z poważaniem

Centrum Integracja Warszawa

e-mail: w...@i...org

tel.: 22 831 85 82, 22 831 01 39

------------

STOWARZYSZENIE PRZYJACIÓŁ INTEGRACJI

ul. Dzielna 1, 00-162 Warszawa

NIP: 524-13-92-300, KRS: 0000102130, REGON: 011942877

e-mail: i...@i...org

www.niepelnosprawni.pl, www.integracja.org

------------

Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji jest Organizacją Pożytku Publicznego.

Wesprzyj nasze działania - Twój 1% na 100% przyniesie pożytek.

Nr konta: 67 1370 1037 0000 1701 4020 9704 III Oddz. BISE S.A., ul. Dubois
5a, 00-184 Warszawa"

I to by było na tyle z mojej strony. Dziękuję za wszelkie uwagi.

pozdrawiam

tomek

jak zatrudnic ON
praca
1% podatku dla Spes - informator dla ON
Komórka dla niewidomych
Osoba niepełnosprawna szuka pilnie Pracy