Wypiekacz do chleba - czy warto?

1. Data: 2009-04-03 11:21:01

Temat: Wypiekacz do chleba - czy warto?
Od: "J23" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od dłuzszego czasu chodzi mi po głowie
pomysł zakupienia maszyny do pieczenia chleba.
Można oczywiście w piekarniku ale jest to
bardziej pracochłonne. Przy wypiekaczu jest troche
łatwiej. Większość chleba w sklepie jest beznadziejna.
Tylko w jednej piekarni maja dość dobry chleb, ale to
z kolei pare kilometrów ode mnie.
Jak to jest w kwestii kosztów, tzn. czy ten chleb wychodzi
taniej/drożej niż z piekarni. Kolejna sprawa to chlebek
orkiszowy - cena mąki orkiszowej mnie przeraziła, no ale
"orkiszowy" ze sklepu jest często barwiony karmelem.
Co do rodzaju maszyny na co zwrócić uwage. Czy lepsze
są te z dwoma mieszadłami, czy to bez różnicy.
Jakiej firmy sprzęt warto kupić? Spodobał mi się Zelmera
ten w stalowej obudowie, jego cena jest oczywiście wyższa
od urządzeń "no name" sprzedawanych w marketach.
Z jednej strony Zelmer robi dość dobry sprzęt, ale z drugiej strony
znajomi mej siostry mają maszynę do chleba kupioną
w jakimś markecie (jakiejś dla mnie nie znanej firmy) i już
kilka lat służy im bezawaryjnie, a chlebek pieką dośc regularnie
kilka razy w tygodniu.

2. Data: 2009-04-03 14:43:54

Temat: Re: Wypiekacz do chleba - czy warto?
Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "J23" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Od dłuzszego czasu chodzi mi po głowie
> pomysł zakupienia maszyny do pieczenia chleba.
też mnie to męczy

> Jak to jest w kwestii kosztów, tzn. czy ten chleb wychodzi
> taniej/drożej niż z piekarni.
no właśnie, przecież to dość istotne, składniki i prąd
co do prądu to właśnie zmieniłem na dwutaryfkę, więc pomiędzy 13 a 15 mogę
piec taniej

> Co do rodzaju maszyny na co zwrócić uwage. Czy lepsze
> są te z dwoma mieszadłami, czy to bez różnicy.
to chyba najistotniejsza sprawa, przeglądałem allegro i jest tego i naprawdę
ciężko wybrać, gdy się nie wie na co zwrócić uwagę

a tak właściwie z czego jest chleb?

3. Data: 2009-04-03 14:52:53

Od: Janusz Wo <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

J23 wrote:

> Od dłuzszego czasu chodzi mi po głowie
> pomysł zakupienia maszyny do pieczenia chleba.

Mi też chodził taki pomysł, ale jak poczytałem o chlebie, to się
dowiedziałem, że jak już chleb własny, to tylko na zakwasie, bez
dodawania drożdży (nawet z ekologicznej hodowli ;-). Takiego programu nie
ma w żadnej maszynie... A to nie jedyna wada maszyn.
Chleb produkuję w domu, w elektrycznym piekarniku z dużym zapasem, który
przechowuję w zamrażarce. Od tego czasu sklepowy mnie brzydzi ;-)
Życzę sukcesów w produkcji własnego chleba - JanuszWo

--
Popraw gaz w adresie

4. Data: 2009-04-03 16:55:49

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w jakimś markecie (jakiejś dla mnie nie znanej firmy) i już
> kilka lat służy im bezawaryjnie, a chlebek pieką dośc regularnie

Dwa mieszadła - to na rodzinę. Chleb jest porównywalny w cenie, ale
jakością może przewyższać te ze sklepu. Ja mam z Allegro. Części jakie
wymieniłem - foremka ze względu na simmeringi - teraz dawkę tłuszczu -
oleju, wlewam stawiając ja na wadze, wkładam do automatu i załączam na
chwilę - smarują się olejem. Dopiero potem wlewam wodę lub mleko w stosownej
ilości. Ponieważ piekę więcej chleba niż jednorazowy wsad z automatu służy
mi on teraz głównie do wyrabiania ciasta i wyrastania go w kontrolowanych
warunkach. Przed pieczeniem przekładam do długich keksówek i wstawiam po
spryskaniu wiodą do piekarnika na termoobieg do temp. 30°C, gdy ciasto
wyrośnie dwukrotnie większe przelączam na pieczenie. Piekę w piekarniku z
termobiegiem w temp. 160°C.
Na koniec znowu spryskuję wodą (litrowy opryskiwacz ciśnieniowy do kwiatów)
ze wszystkich boków natychmiast po wyrzuceniu z foremki i stawiam na siatce
z piekarnika do wystygnięcia - przy uchylonym oknie.
Automatu używam jeszcze do wyrabiania ciasta na makaron w funkcji
"kluski". Proporcje - 10 jajek na 1kg mąki, bez odrobiny wody, później
maszynka do makaronu Marcato, mam domowe spagetti zawsze al dente, albo
stosowną maszynką do hałusek prosto na wrzatek.

5. Data: 2009-04-03 16:58:30

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Wo" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> przechowuję w zamrażarce. Od tego czasu sklepowy mnie brzydzi ;-)
> Życzę sukcesów w produkcji własnego chleba - JanuszWo

E tam - może być drożdżowy pszenny a z dodatkiem mąki żytniej nie wiecej niż
20% wagowych. Z większą ilością mąki żytniej faktycznie tylko na zakwasie.

6. Data: 2009-04-03 18:11:03

Od: panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

J23 pisze:
> [...]
> w jakimś markecie (jakiejś dla mnie nie znanej firmy) i już
> kilka lat służy im bezawaryjnie, a chlebek pieką dośc regularnie

macy nie zrobisz na tym cudeńku

7. Data: 2009-04-03 18:17:54

Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
> maszynka do makaronu Marcato, mam domowe spagetti zawsze al dente, albo
> stosowną maszynką do hałusek prosto na wrzatek.

Kilka razy już na grupie chwaliłeś Fenomena Zelmera.
Czy do wyrabiania takiego ciasta (10jaj na 1kg mąki)
Fenomen się nie nadaje? nie wytrzymuje? że używasz
maszynki do chleba?

Przymierzałem się do Fenomena, ale właśnie jakoś
trudno mi uwierzyć, że wytrzyma długo, kiedy będę
go używał do wyrabiania twardego ciasta makaronowego
a u mnie to byłoby jego podstawowe zajęcie.

8. Data: 2009-04-03 18:27:02

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michalek" <m...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
> trudno mi uwierzyć, że wytrzyma długo, kiedy będę
> go używał do wyrabiania twardego ciasta makaronowego
> a u mnie to byłoby jego podstawowe zajęcie.

Fenomen daje radę, ale muszę go nadzorować, automat sygnalizuje mi
koniec cyklu czterema pipnięciami, mogę w tym czasie pisac na grupy lub
gotować sobie obiad do tego spagetti, na które ciasto sie wyrabia.
Niegdzie nie deprecjonowałem jakichkolwiek maszynek - kazda ma inny
zakres prac, które wykonuje najlepiej, a na dodatek mam ręczne odpowiedniki
na wypadek braku prądu, po za piekarnikiem - wtedy musiałbym podzielić
ciasto na chleb i ugotować bułki na parze lub wodzie. Też pyszne.

9. Data: 2009-04-04 09:18:35

Od: pSp <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 3 Apr 2009 13:21:01 +0200, J23 napisał(a):

> Od dłuzszego czasu chodzi mi po głowie
> pomysł zakupienia maszyny do pieczenia chleba.

Ja mam jakis no name - jestem zadowolony, ale jak z kazdym urzadzeniem po
chwili fascynacji zagraca :). Wg mnie warto. Wrzucasz na lenia co potrzeba
a maszyna robi swoje... Taki chleb jest inny niz "kupny" - jest bardziej
zbity, ale da sie zjesc nawet po tygodniu - jest miekki, wiec mozesz zrobic
kilka chlebow o roznych smakach - mi osobiscie pasowal chleb z (z duszona)
cebula, boczkiem z dodatkiem rozmarynu.

Pozdrawiam

KriZ

PS maszyna do chleba tez sie sprawdza do robienia gestych ciast - pierogi,
pizza - tak na lenia ;)a i podobno mozna przetwory owocowe robic, ale tego
nie probowalem

10. Data: 2009-04-04 13:38:58

Od: Mateusz Piąty <...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Używałem ok 2 lata z lenistwa. Twierdzę, że nie warto. Lepszy dobry robot
który wymiesza ciasto chlebowe a piec lepiej w zwykłym piekarniku. Chleb
pieczony w maszynce ma dziury po mieszadłach i słabo zrumienioną skórkę na
górze. Do tego rzeczywiście nie nadaje się do robienia chleba na zakwasie.
Znakomicie jednak nadaje się do robienia konfitur, pasztetów czy pieczeni.
Ja ostatnio zamiast oryginalnej foremki wstawiam zwykłą bez mieszadeł i
używam tak jak prodiż.

Mrożona ryba
W razie potrzeby
paidmails geld verdienen,geld verdienen durch internet,schnell geld zu verdienen,werbebanner geld verdienen,leicht zu geld,
Wypelnienie sie starej przepowiedni ze "oni z radooeci ucaluja ziemie kiedy zobacza na niej slady innego czlowieka" (JP)
Największa kulinarna...