Mrożona ryba

1. Data: 2009-04-02 14:28:12

Temat: Mrożona ryba
Od: u...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich
Mam takie pytanie - jak przygotować mrożoną rybę (filety)? Gdy ją
najpierw rozmrażam, to wtedy cała pływa w wodzie i się rozlatuje. Nie
sposób jej potem spanierować. Z kolei jak smażę zamrożoną, to jest
surowa w środku, a na wierzchu przypalona.
Pozdrawiam,
Lea

2. Data: 2009-04-02 14:36:52

Temat: Re: Mrożona ryba
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <u...@t...pl> napisał w wiadomości
h.googlegroups.com...
[...]

Rozmrozić i zemleć, zrobić jak kotlet mielony.
Można ugotować w wodzie lub na parze.

3. Data: 2009-04-02 15:29:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 2 Apr 2009 07:28:12 -0700 (PDT), u...@t...pl napisał(a):

> Witam wszystkich
> Mam takie pytanie - jak przygotować mrożoną rybę (filety)? Gdy ją
> najpierw rozmrażam, to wtedy cała pływa w wodzie i się rozlatuje.

Rybę rozmrozić (ja rozmrażam w misce z wodą) , MOCNO odcisnąć trzymając
między dłońmi. Jeśli chcesz panierować - w mące, jaju i bułce kolejno. I
wkąłdaj na dobrze rozgrzany tłuszcz, żeby od razu skwierczało.

4. Data: 2009-04-02 15:47:57

Od: "J23" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rybę rozmrozić (ja rozmrażam w misce z wodą) , MOCNO odcisnąć trzymając
> między dłońmi. Jeśli chcesz panierować - w mące, jaju i bułce kolejno. I
> wkąłdaj na dobrze rozgrzany tłuszcz, żeby od razu skwierczało.

Czasami mimo dokładnego zastosowania się do powyższej
metody ryba i tak może się rozłazić. Ja już pare razy natknąłem
się na takie filety z mintaja że rozlatywały się przy przewracaniu
a z patelni trzeba było zgarnywać.

Pzdr
J23

5. Data: 2009-04-02 15:50:48

Temat: Re: Mro?ona ryba
Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

J23 wrote:

> Czasami mimo dokładnego zastosowania się do powyższej
> metody ryba i tak może się rozłazić.

Bo na filetach nie warto oszczędzać. Lepiej zapłacić troche drożej, ale
kupić rybę, a nie glazurę. Ja mam dostawcę, który takich nawodnionych ryb
nie sprzedaje.
Ja rozmrażam po prostu na ociekaczu.
Justyna

6. Data: 2009-04-02 16:09:21

Od: "J23" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo na filetach nie warto oszczędzać. Lepiej zapłacić troche drożej, ale
> kupić rybę, a nie glazurę. Ja mam dostawcę, który takich nawodnionych ryb
> [...]

No tak, glazurę to od bidy w Obi a nie np. TESCO.
Był taki artykuł "Bambus w szynce" - ja go czytałem w Angorze.
Tam było pare ciekawych rzeczy o rybach. Np. Panga z delty
Mekongu (rzeka - ściek). Najbardziej to trzeba się przyglądac
jak coś jest w promocji. Bo np. z 1kg po rozmrożeniu zostanie
mniej niż 0,5kg czegoś co nawet trudno nazwać rybą.
A pamiętam czasy jak na Wigilię mama smażyła ogromne ilości
bodajże Mintaja w kostkach - jakież to było smaczne i nie było
mowy żeby sie rozłaziło. Teraz ryba w kostkach to same końcówki
ogonów ściśnięte ze sobą i weź to człowieku usmaż, że o smaku
nie wspomnę.

Pzdr
J23

7. Data: 2009-04-02 16:16:06

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

J23 wrote:

> No tak, glazurę to od bidy w Obi a nie np. TESCO.

No to ja nie wiem, o czym Ty do mnie rozmawiasz, bo mi ryby przywozi na targ
gość chłodnią - niedługo będzie koniec z rybkami, bo ciepło się robi.

> A pamiętam czasy jak na Wigilię mama smażyła ogromne ilości
> bodajże Mintaja w kostkach - jakież to było smaczne i nie było
> mowy żeby sie rozłaziło.

Ja lubię dorsze. Nie rozłażą się. Mintajowa kostka też bywa niezła, ale
często się rozpada. Czasem można kupić gotowca - paluszki z mintaja ( wabik
na dzieci), ale dobre są tylko wtedy, kiedy są z filetów, a nie mielone.

Justyna

8. Data: 2009-04-02 23:02:11

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 2 Apr 2009 17:47:57 +0200, J23 napisał(a):

> [...]
> metody ryba i tak może się rozłazić. Ja już pare razy natknąłem
> się na takie filety z mintaja że rozlatywały się przy przewracaniu

Hmmm, to musiały być rozmrożone i zamrozone powtórnie chyba - oczywiście w
sklepie.

9. Data: 2009-04-02 23:06:39

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 2 Apr 2009 18:09:21 +0200, J23 napisał(a):

> Teraz ryba w kostkach to same końcówki
> ogonów ściśnięte ze sobą i weź to człowieku usmaż, że o smaku
> nie wspomnę.

Ano prawda :-(
Też lubiłam mintaja w kostkach - i wygodne, i smaczne.
Teraz też kupuję tylko filety. Mintaj to bardzo dobra rybka. Uwielbiam też
solę. Droga, to fakt, ale i nie kupuję często, aby mi się nie przejadła.
Solę przyrządzam tylko zapiekaną pod beszamelem - innej możliwości nie ma,
odkąd rodzina jej w tej postaci spróbowała :-)

W razie potrzeby
paidmails geld verdienen,geld verdienen durch internet,schnell geld zu verdienen,werbebanner geld verdienen,leicht zu geld,
Wypelnienie sie starej przepowiedni ze "oni z radooeci ucaluja ziemie kiedy zobacza na niej slady innego czlowieka" (JP)
Największa kulinarna...
Ile gniazdek w kuchni?