Wypiekacz do chleba zuzycie pradu

1. Data: 2010-01-24 12:03:10

Temat: Wypiekacz do chleba zuzycie pradu
Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Zastanawia mnie ile prądu pobiera wypiekacz do chleba. Kupiłem nie dawno
automat ZELMER 43Z010 i udało mi/nam :-) się upiec kilka bardzo
smacznych i udanych chlebków. Koszt wypieku takiego chleba jest
stosunkowo niski, kiedy weźmie się pod uwagę same składniki. Nie wiem
natomiast jak wygląda zużycie prądu. W specyfikacji napisali, że
urządzenie ma 450 wat mocy, co dla urządzeń z elementami grzejnymi nie
jest wcale wiele. Sam etap pieczenia nie jest dłuższy od godziny.
Dochodzą do tego chwile, kiedy maszyna podgrzewa ciasto do wyrośnięcia,
silniczek napędzający mieszadło i elektronika. Wiadomo, że w czasie,
kiedy ciasto wyrasta, grzałka działa z jakąś tylko częścią mocy... Czy
ktoś wie może ile to urządzenie pobiera energii dla kilku podstawowych
programów? :-)

Wiem, wiem, mogę sobie spisać stan licznika przed i po, ale tego jeszcze
nie zrobiłem i pytam na wypadek gdyby ktoś to zrobił :-). Szacuję, że
więcej niż 1 kWh nie powinno pójść, ale jak jest w rzeczywistości?

pozdrawiam
robercik-us

2. Data: 2010-01-24 12:56:49

Temat: Re: Wypiekacz do chleba zuzycie pradu
Od: "Koteczek" <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

przyjmij z zapasem 25 groszy na wypiek chleba i tyle, dolicz koszty mycia,
sprzątania po zabawie w wysokości też 25groszy i masz 50groszy. Czy się opłaca?
Wg mnie słabo a jednak maszynka to grat duży i trzeba sprzątać :P

3. Data: 2010-01-24 13:19:59

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Koteczek pisze:
> [...]
> mycia, sprzątania po zabawie w wysokości też 25groszy i masz 50groszy.
> Czy się opłaca? Wg mnie słabo a jednak maszynka to grat duży i trzeba

No akurat z tym 'sprzątaniem'... to nawet 25 groszy może nie kosztować
:-), bo toto się w zasadzie tylko wyciera na sucho papierowym ręcznikiem
po zabawie i... można znowu. Na prąd policzyłbym jednak więcej - 1 kWh
to u mnie ok 46 groszy.

Nie chodzi mi wcale o opłacalność ekonomiczną zabawy, tylko o ogólny
pogląd. Tego co się je raczej do pewnej granicy nie wylicza się na
grosze/złote, tylko na smak i zawartość oraz wartości odżywcze :-).

Przy zaangażowaniu max kilku minut w momencie wkładania składników do
maszyny i osobistym doborze składników chleba myślę, że nawet gdyby taki
domowy chleb był ciut droższy od chemicznych dmuchańców dostępnych w
sklepach, to i tak jestem 'do przodu' :-).

pozdr
robercik-us

4. Data: 2010-01-24 13:26:32

Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 24-1-2010 13:56, Koteczek wrote:
> [...]
> mycia, sprzątania po zabawie w wysokości też 25groszy i masz 50groszy.
> Czy się opłaca? Wg mnie słabo a jednak maszynka to grat duży i trzeba

Nikt nie kupuje maszyny do chleba pod kątem opłacalności. Ważne jest to,
że masz chleb, jaki chcesz, zrobiony z czego chcesz - jest zdrowy,
smaczny i nie ma żadnych świństw. A jak dom pachnie w trakcie pieczenia...

--
Grzegorz Janoszka

5. Data: 2010-01-24 15:04:46

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> domowy chleb był ciut droższy od chemicznych dmuchańców dostępnych w
> sklepach, to i tak jestem 'do przodu' :-).

Zwłaszcza, że grzałkę procesor załącza na grzanie ciągłe przy przejściu
na pieczenie, zaś poprzez samo pieczenie działa impulsowo dogrzewając komorę
do temperatury optymalnej, czyli uzupełnia starty cieplne. Silnik pobiera
mało energii.

6. Data: 2010-01-24 16:08:41

Od: "pawelWN" <x...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zastanawia mnie ile prądu pobiera wypiekacz do chleba.

Severin 600W - zużycie zmierzone to 0,45 kWh na cykl pieczenia.

7. Data: 2010-01-25 10:32:47

Od: Michał Kowalczuk <m...@k...eu> szukaj wiadomości tego autora

Oon 2010-01-24, robercik-us vrute-a, bork, bork, bork!

> Wiem, wiem, mogę sobie spisać stan licznika przed i po, ale tego jeszcze
> nie zrobiłem i pytam na wypadek gdyby ktoś to zrobił :-). Szacuję, że
> więcej niż 1 kWh nie powinno pójść, ale jak jest w rzeczywistości?

Mierzyłem Zelmera 43Z011 (715 W). Pojedynczy wypiek chleba, na 3-godzinnym
programie "Basic", pociągnął (jeśli dobrze pamiętam) ok. 0,42 kWh. Na pewno
było to mniej, niż 0,5 kWh - mój miernik oszacował mi koszt na 17 gr.

--
pozdrawiam,
Michał Kowalczuk

8. Data: 2010-01-25 10:38:55

Od: "szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Koszt wypieku takiego chleba jest stosunkowo niski, kiedy weźmie się pod
> uwagę same składniki.

a to dosc ciekawe co piszesz, bo jak jakis czas temu zastanawiajac sie nad
zakupem takiego awtomata liczylem, to koszt samych skladnikow wychodzily mi
podobnie jak zakup gotowego chleba "z wyzszej polki" w piekarni, czyli w
okolicach 5-6 zeta z kg, wiec albo ja cos zle liczylem, albo "stosunkowo
niski" to pojecie bardzo wzgledne ;)

9. Data: 2010-01-25 10:43:21

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"szerszen" <s...@t...pl> wrote in message

> [...]
> podobnie jak zakup gotowego chleba "z wyzszej polki" w piekarni, czyli w
> okolicach 5-6 zeta z kg, wiec albo ja cos zle liczylem, albo "stosunkowo

Nie policzyłeś ulepszaczy dodawanych za twoje pieniadze, a pracujących na
Matrixa.

10. Data: 2010-01-25 14:22:53

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

szerszen pisze:
[..]
czyli w okolicach 5-6 zeta z kg, wiec albo ja cos zle
> liczylem, albo "stosunkowo niski" to pojecie bardzo wzgledne ;)

No to już Ci wyliczam :-))).
Z przepisu w książce dołączonej do mojej maszynki do chleba:

425 ml wody - koszt pomijalny, albo mleka - koszt ok 0,5 - 1 zł
600 gram mąki poznańskiej pszennej typ 500 - w Lidlu kupisz taką mąkę za
89 gr/kg - koszt ok 50 gr.
sól, półtorej łyżeczki - koszt pomijalnie niski
cukier półtorej łyżeczki - koszt pomijalnie niski
drożdże sypkie ok łyzeczki, jak świeże, to ze dwadzieścia gram - koszt
ze dwadzieścia groszy

Razem?
Po dodaniu wszystkiego wychodzi w wersji z wody jakieś 70 - 80 gr plus
prąd, w wersji z mleka 1,2 - 1,3 zł plus prąd dla bochenka wg
specyfikacji urządzenia 900 g.

Można dosypać otrębów/pestek słonecznika/dyni/coktolubi :-))) i wychodzi
chlebek jak ta lala. Zatem nie bardzo wiem, co mogłeś sobie tam wliczać
i skąd to brałeś? :-))), może jakąś gotową mieszankę? Wtedy tak :-).

Moja żona gdzieś szukała i znalazła cosik na ten temat. Wyszło, że z
jednej torby za pięć zeta wychodzą ze dwa najwyżej bochenki. Jednak i
ten koszt nie powala na kolana.

W każdym razie jak sobie własnoręcznie dobierzesz składniki, to
przynajmniej wiesz, co jesz :-D i... jest taniej - niestety, albo
właśnie stety :-)))

pozdr.
robercik-us

Uszczerbiona płyta kuchenna elektryczna
zmywarka - czy ktos porownywal tabletki vs detergent?
duze biurko komputerowe z nadstwka
Architekt wnetrz
temp. pomieszczenia nowego w zimie