Wypiekacz do chleba zuzycie pradu

następny post »
From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Wypiekacz do chleba zuzycie pradu
Date: Sun, 24 Jan 2010 13:03:10 +0100

Witam.

Zastanawia mnie ile prądu pobiera wypiekacz do chleba. Kupiłem nie dawno
automat ZELMER 43Z010 i udało mi/nam :-) się upiec kilka bardzo
smacznych i udanych chlebków. Koszt wypieku takiego chleba jest
stosunkowo niski, kiedy weźmie się pod uwagę same składniki. Nie wiem
natomiast jak wygląda zużycie prądu. W specyfikacji napisali, że
urządzenie ma 450 wat mocy, co dla urządzeń z elementami grzejnymi nie
jest wcale wiele. Sam etap pieczenia nie jest dłuższy od godziny.
Dochodzą do tego chwile, kiedy maszyna podgrzewa ciasto do wyrośnięcia,
silniczek napędzający mieszadło i elektronika. Wiadomo, że w czasie,
kiedy ciasto wyrasta, grzałka działa z jakąś tylko częścią mocy... Czy
ktoś wie może ile to urządzenie pobiera energii dla kilku podstawowych
programów? :-)

Wiem, wiem, mogę sobie spisać stan licznika przed i po, ale tego jeszcze
nie zrobiłem i pytam na wypadek gdyby ktoś to zrobił :-). Szacuję, że
więcej niż 1 kWh nie powinno pójść, ale jak jest w rzeczywistości?

pozdrawiam
robercik-us