Wypisz, wymaluj Ender

1. Data: 2010-02-10 00:01:06

Temat: Wypisz, wymaluj Ender
Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

- pozorny urok i gładkość
- egocentryzm
- brak poczucia winy i skrupułów
- niedorozwój emocjonalny
- brak empatii
- brak odpowiedzialności
- patologiczne kłamstwo (kłamanie dla kłamania)
- podatność na nudę, potrzebę stymulacji
- impulsywność
- brak kontroli.

Za http://www.psychologia.xmc.pl/socjopatia/

--

Paulinka

2. Data: 2010-02-10 00:28:56

Temat: Re: Wypisz, wymaluj Ender
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo rzetelny i wnikliwy opis psychopatii i socjopatii IMHO.

Niestety, cechy które przytoczyłaś nie są wystarczające dla stwierdzenia
psychopatii, czy socjopatii.
Z kolei niektóre ważne informacje tamże zawarte wskazują, że MS
nie pasuje wprost do wzorca psychopatycznego, ani socjopatycznego.

Należy mieć też na uwadze następujące zdanie [moim zdaniem]:
<<... przy błędnej diagnozie na "podstawie pozorów" można jednostce
zrobić wielką krzywdę...>>

I rzeczywiście MS w _niektórych_ kwestiach bardzo przypomina psychopatę,
lecz w jego wypadku przypisywanie mu tej etykiety wprost jest wielkim
nieporozumieniem.
Obawiam się, że jest to również dla niego w jakiejś mierze krzywdzące.

Psychopaci są "zimnokrwiści" - to jedna z niewielu _osiowych_ cech
psychopatii.
Np jeśli znasz kogoś długo i nigdy nie widziałaś aby _prawdziwie_
(nie na pokaz, teatralnie) i autentycznie zirytował się (wzburzył
emocjonalnie),
to jest to bardzo ważny sygnał, aby podejrzewać, że masz do czynienia
z psychopatą.

Kolejna rzecz: w praktyce psychopaci są _najczęściej_ ostanimi wśród
ostatnich osób, o których przeciętny człowiek (bez odpowiedniej, rzetelnej
wiedzy na ten temat) mógłby pomyśleć, że są psychopatami.
Np bardzo często są uznawani _przez część otoczenia_ za osoby o
niepospolicie niebagatelnej moralności (vide: pedofile wśród kleru krk).

No to tyle chyba wystarczy. ;)

--
CB

Użytkownik "Paulinka" <p...@w...pl> napisał w
wiadomości news:hkst4q$nfj$11@node2.news.atman.pl...

[...]
Za http://www.psychologia.xmc.pl/socjopatia/

3. Data: 2010-02-10 01:06:54

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

BTW absolutnie najlepszy opis psychopatii jaki widziałem [w necie]:
http://quantumfuture.net/pl/psyhopath.html

Został stworzony dla "zwykłych ludzi", aby rozszerzyć ich wiedzę
na ten temat.
Polecam.

PS: jakiś czas temu już to linkowałem.

4. Data: 2010-02-10 09:44:09

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> - brak odpowiedzialności
> - patologiczne kłamstwo (kłamanie dla kłamania)
> - podatność na nudę, potrzebę stymulacji

I wszyscy powoli dochodzą do podobnych wniosków.
Ciekawe.

Ale poczekałabym zanim zrobimy z Pimpusia psychopatę, bo jeszcze weźmie i
uwierzy.
I wtedy to dopiero będzie.

MK

5. Data: 2010-02-10 10:02:12

Od: Marchewka <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Vilar pisze:
> [...]
> Ciekawe.
>
> Ale poczekałabym zanim zrobimy z Pimpusia psychopatę, bo jeszcze weźmie i

No, jeszcze seryjnie nas wszystkich zaciuka.
I.

6. Data: 2010-02-10 10:16:16

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marchewka" <s...@g...pl> napisał w
wiadomości news:hku08c$ft9$5@inews.gazeta.pl...

> No, jeszcze seryjnie nas wszystkich zaciuka.
> I.

O właśnie.
Nas to nas - ale seryjnie przeleci wszystkie kobietki będące w zasięgu.
To dopiero byłaby awantura.
(i zadowolone kobietki. Hmm, bilans wyszedłby na zero?)

MK

7. Data: 2010-02-10 10:16:55

Od: Marchewka <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Vilar pisze:
> [...]
>
> O właśnie.
> Nas to nas - ale seryjnie przeleci wszystkie kobietki będące w zasięgu.

I o czym pisac na psp!

> (i zadowolone kobietki. Hmm, bilans wyszedłby na zero?)

Zalezy dla kogo.
I.

8. Data: 2010-02-10 10:20:48

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marchewka" <s...@g...pl> napisał w
wiadomości news:hku13v$k5h$1@inews.gazeta.pl...

> Zalezy dla kogo.
> I.

A tam, nie wnikajmy w szczegóły.
Wałkowania szczegółów i skupiania się na jednym mam na psp potąd, o....potąd
:-))))))

MK

9. Data: 2010-02-10 10:31:41

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> O właśnie.
> Nas to nas - ale seryjnie przeleci wszystkie kobietki będące w zasięgu.
> To dopiero byłaby awantura.
> (i zadowolone kobietki. Hmm, bilans wyszedłby na zero?)

A ile było by nowych wątków ... fiu, fiu.

Na post po zbóju zaprosił
P.D.

10. Data: 2010-02-10 10:33:54

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Lut, 10:44, "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> wrote:

> [...]
> Ciekawe.
>
> Ale poczekałabym zanim zrobimy z Pimpusia psychopatę, bo jeszcze weźmie i

Ma sam uwierzyć w coś, co umyślnie "zaprogramował" do wierzenia innym?
Nie ma obawy.
To, co robi, nazywa się kształtowaniem opinii publicznej, grą - to
robi tutaj niemal każdy. Tylko mniejszość stać na umyślne
kształtowanie tej negatywnej, a im zalezy, bo tylko dzięki niej można
uzyskać autentyczne reakcje "notorycznych świętych" w stosunku do
siebie i dzięki temu uzyskać właściwy ich obraz. Ale komu zależy na
autentykach? mało komu, większość woli sobie wyobrazić Osobę tak, jak
im najbardziej wygodnie.

Nawróciłem się Towarzysze;)
prawa zwierzat
Re: Chaos jako wizja świata