Wysokość zasiłku macierzyńskiego - może ktoś ma podobne dośw.??

1. Data: 2005-09-27 08:57:25

Temat: Wysokość zasiłku macierzyńskiego - może ktoś ma podobne dośw.??
Od: "Angie" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,
prosiłabym o pomoc w interpretacji zapisu ZUs nt wysokości zasiłku
macierzyńskiego w okresie urlopu macierzyńskiego. Umowę w pracy mam
przedłużoną do dnia porodu (11.2005 r.), a potem za urlop macierzyński
zapłaci mi ZUS. Tylko ile? Czy tyle ile teraz zarabiam czy tyle ile wynika z
zapisu: "Podstawę wymiaru zasiłku dla pracownika stanowi przeciętne
miesięczne wynagrodzenie wypłacone za okres 12 miesięcy kalendarzowych
poprzedzających powstanie niezdolności do pracy". I jak to się ma do:
"Zasiłek macierzyński wynosi 100% wynagrodzenia lub przychodu stanowiącego
podstawę jego wymiaru" .
Zdenerwowałam się czytając powyższe na stronie ZUS, bo przez prawie rok
przed zatrudnieniem, po którym w niedługim czasie z powodu patologicznej
ciąży przeszłam na zwolnienie, nie pracowałam, czyli ... nic nie dostanę?
Prosze o pomoc w interpretacji, może macie podobną sytuację, a wiecie
więcej...
Angie.

2. Data: 2005-10-19 20:45:10

Od: Artur Dębski <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

[cut]
> [...]
> ciąży przeszłam na zwolnienie, nie pracowałam, czyli ... nic nie dostanę?
> Prosze o pomoc w interpretacji, może macie podobną sytuację, a wiecie

Witam,

Jak długo Pani pracuje w obecnej firmie i czy są płacone za Panią składki na
ubezpieczenie chorobowe?

Ania

umowa o pracę a ciąża
problem małżeński