[Z cyklu: Inna Polska] Znacie te bajki... to poczytajcie:

11. Data: 2018-12-18 11:18:44

Temat: Re: [Z cyklu: Inna Polska] Znacie te bajki... to poczytajcie:
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 18 grudnia 2018 10:08:28 UTC+1 użytkownik XL napisał:

> Akurat skutki tego skurwienia do dziś bardzo trwałe i silne - polska klasa
> robotnicza i jej socjalwykształciuchy do dziś rozumieją polski nacjonalizm
> jako faszyzm, a patriotyzm jako płacenie podatkow i segregowanie śmieci.

Przecież tak właśnie patriotyzm rozumiany jest w typowych krajach burżuazyjnych:
w Niemczech, w Skandynawii i w krajach anglosaskich od późnego XIX w. - z takim
rozumieniem jeszcze pół biedy.

Mam nadzieję jednak, że rozróżniasz PPS, który proletariat chciał podnieść
stopniowo do rangi tożsamej lub dorównującej burżuazji, a KPP, która robotników
masowo rozpijała i gnoiła tworząc lumpenproletariat. Wynik: patriotyzm nie
dorasta nawet do okrojonych j/w burżuazyjnych standardów - mamy społeczeństwo
złodziei, gdzie jak opisuje Karoń - każdy każdego okrada.

Przy czym nie ma racji, że etyka pracy piętnująca kradzież i rabunek istniała
tylko w cywilizacji łacińskiej. Astheya czyli niegromadzenie (w szczególności
tego, co nie zostało dane, jak również darów od podejrzanych darczyńców) jest
obok ahimsy (nie zadawania gwałtu) jedną z pierwszych zasad religii
dharmicznych.

W wyjaśnieniach do praktyk wstępnych tradycji Longczien Ningthig w Dzogczien
wydanych pt. Słowa Mistrza Samantabhadry (Kunzang Lama'i szallung, wydanych też
po polsku w przekładzie p. Joanny Greli) - XIX-wieczny lama Patrul Rinpocze
(ur. 1808) poświęca kilka sekcji kradzieży czyli braniu tego, co nie zostało
dane (włączając spekulację w kupiectwie, chciwość, korupcję i oszustwa).
Zacytuję fragment: "Jeśli kradliśmy, jesteśmy ubodzy. Nawet jeśli posiądziemy
nieco dóbr materialnych, zostaną rozkradzione, będziemy zmuszeni do dzielenia
się nimi z naszymi wrogami i rywalami. Ci, którzy są biedni, uczyniliby lepiej
gromadząc choć iskierkę zasługi niż czyniąc wielkie jak góra wysiłki
(w dziedzinie kradzieży - przypis J.A.K.), które i tak spełzną na niczym, jeśli
nie wypracowali odpowiedniej karmy. Skutki naszych poczynań widać często
od razu w tym życiu. Złodzieje i bandyci powinni być bajecznie bogaci, tymczasem
nieraz kończą umierając z głodu. Wiele natomiast osób ma wszystkiego w bród,
niczego w tym kierunku nie czyniąc. To efekt ich przeszłych żywotów, ich
wcześniejszej szczodrości."

Teraz jeszcze pytanie, przez kogo zostały ustalone zasady moralności religii
dharmicznych opartych na karmie. Odpowiedź jest: istniały od niepamiętnych
czasów, a Wieszczowie, którzy je pierwsi zauważyli, nie byli ich autorami,
tylko je usystematyzowali i skodyfikowali. Sanatana Dharma jest to Odwieczne
i Niezmienne Prawo, którego Śakyamuni nie zmienił odchodząc od braminizmu,
tylko oczyścił z naleciałości.

Chrześcijaństwo o tyle ciekawie prezentuje się na tle tych religii, że dokonało
ich syntezy z dorobkiem tradycji wywodzących się od Abrahama. Ale i islam
z kategorycznym zakazem lichwy i przekonaniem, że Koran jest częścią końcową
tego samego odwiecznego Prawa, które zostało dane żydom i chrześcijanom
(końcowym rozdziałem niebiańskiej Księgi-Matki) nie stoi w ogonie. Przy czym
mam na myśli taki islam, który był i jest wyznawany przez sufich, który znam
z książek Rene Guenona i Frithjofa Schuona, a nie współczesną morderczą sektę
wahabizmu. Należy żałować, że coraz mniej jest takich muzułmanów i tradycja
integralna islamu, która rozwinęła się najlepiej w późnym Cesarstwie Ottomańskim
i w imperialnej Persji odchodzi w zapomnienie na rzecz sekty, która co pierwsze
zrobiła po objęciu władzy w latach 20. ub.w. w Arabii Saudyjskiej, to zaczęła
burzyć zabytki historyczne związane z pamięcią Proroka i jego Towarzyszy.
Ta sama sekta stała jeszcze niedawno u podwalin (krótkotrwałego na szczęście)
zbrodniczego (ludobójczego i wandalskiego) reżimu ISIS w Iraku i Syrii.

12. Data: 2018-12-18 14:52:40

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.12.2018 o 11:18, Jakub A. Krzewicki pisze:

> Przecież tak właśnie patriotyzm rozumiany jest w typowych krajach burżuazyjnych:
> w Niemczech, w Skandynawii i w krajach anglosaskich od późnego XIX w. - z takim
> rozumieniem jeszcze pół biedy.

Oczywiście, że pół. Znacznie większa bieda, jeśli ktoś pod hasłem
"patriotyzm" rozumie posyłanie ludzi (w tym także dzieci) na pewną
śmierć w imię idei. Albo niewolniczo-bałwochwalcze podejście do
_instytucji_  jakiejkolwiek religii (nie mylić z wiarą).

Ewa

13. Data: 2018-12-18 19:06:19

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 18 grudnia 2018 14:52:40 UTC+1 użytkownik FEniks napisał:

> [...]
> śmierć w imię idei. Albo niewolniczo-bałwochwalcze podejście do
> _instytucji_  jakiejkolwiek religii (nie mylić z wiarą).

No właśnie. Rządy PiS promują żołnierzy wyklętych etc. tradycje powstańcze
właśnie nie w dodatku do, ale _zamiast_ etosu pracy. Bodajże na prawicy niejaki
Grzegorz Braun, od którego pozostałych idei jestem niezwykle daleki (sam
nacjonalista, ale z obozu konserwatywno-stańczykowskiego chyba) - zauważył,
iż ten szowinistyczny turbopatriotyzm promowany przez pismedia służy depopulacji
i hodowli mięsa armatniego na wymarzoną przez Trumpa wojnę perską.

14. Data: 2018-12-18 22:48:12

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 18 grudnia 2018 10:11:47 UTC+1 użytkownik XL napisał:
> Jakub A. Krzewicki
>
> Nic tu nie ma do rzeczy katolicyzm. Krucjaty i zakon krzyżacki to nie efekt
> wiary, lecz polityki.

I założeń filozoficznych / ideologicznych. W miejscu gdzie polityka styka się
jak najściślej z religią.

Jeszcze do tego bajzlu trzeba dodać gwelfów i gibelinów, wtedy będzie widać
jak Święte Cesarstwo Rzymskie i Francja były zdemoralizowane w porównaniu
z formacją krajów celtyckich / insularnych.

15. Data: 2018-12-18 23:22:42

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Krzewicki napisał:
> [...]
youtu.be&t=13

> PS. Wersja frankijska katolicyzmu zaowocowała krucjatami, inkwizycją, zakonem
> Krzyżaków etc. Wersja celtycka to m.in. Jan Scottus Eriugena, mnisi iroszkoccy
> (papar), mit arturiański - przypisek dla gorzej zorientowanych.

Nie chodzi o magiczne zaklęcia, czy jakieś tajemnicze rytuały, ale o
tajne stowarzyszenia polityczne, posiadające środki i wpływy, za pomoca
których mogą kreować nowe byty polityczne, czy filozoficzne.
Dziś czymś takim jest agenda NWO, opleciona całą masą przybudówek.

Inkwizycja była reakcja na takie własnie działania i raczej na stosach
nie palili byle kogo.
Podobną technologie eliminacji zastosowano wobec Templariuszy, gdy ci
osiągneli zbyt duże wpływy w ówczesnym Świecie.

16. Data: 2018-12-19 01:48:00

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 18 grudnia 2018 23:23:19 UTC+1 użytkownik Ilona napisał:

> [...]
> Podobną technologie eliminacji zastosowano wobec Templariuszy, gdy ci
> osiągneli zbyt duże wpływy w ówczesnym Świecie.

Stosowali jednakże niewspółmierne metody siłowe - terror będąc mniej subtelni
od przeciwników. Doskonale rozumiem, że ludzie się zwalczają, jednakże preferuję
subtelną wojnę informacyjną od brutalnej energetycznej.

17. Data: 2018-12-19 02:28:58

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-12-19 01:48, Jakub A. Krzewicki wrote:

> Stosowali jednakże niewspółmierne metody siłowe - terror będąc mniej subtelni
> od przeciwników. Doskonale rozumiem, że ludzie się zwalczają, jednakże preferuję
> subtelną wojnę informacyjną od brutalnej energetycznej.

Może nie mieli wyboru?

Czasami może nie być wyboru.
Tu pan Karoń o metodach, właśnie.
https://youtu.be/JIJZtCy1S2Y?t=350
// prędkośc x1.75

18. Data: 2018-12-19 04:56:37

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 19 grudnia 2018 02:29:32 UTC+1 użytkownik Ilona napisał:

> Może nie mieli wyboru?
>
> Czasami może nie być wyboru.
> Tu pan Karoń o metodach, właśnie.
> https://youtu.be/JIJZtCy1S2Y?t=350
> // prędkośc x1.75

"Kto walczy z potworami, ten niechaj baczy, by sam przytem nie stał się
potworem. Zaś gdy długo spoglądasz w bezdeń, spogląda bezdeń także w ciebie."
F. Nietzsche

19. Data: 2018-12-20 02:32:26

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-12-19 04:56, Jakub A. Krzewicki wrote:

> "Kto walczy z potworami, ten niechaj baczy, by sam przytem nie stał się
> potworem. Zaś gdy długo spoglądasz w bezdeń, spogląda bezdeń także w ciebie."
> F. Nietzsche

Tak, niestety, tak jest.
Wiedzieli już o tym Templariusze i inni, którzy zaczeli swoja posługe od
opatrywania ran pielgrzymów a skończyli jako najagresywniejsze formacje
militarne.
Trzeba się modlić, żarliwie modlić.
https://www.youtube.com/watch?v=Zjt5oCmPvPo

20. Data: 2018-12-23 00:31:38

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> [...]
> śmierć w imię idei. Albo niewolniczo-bałwochwalcze podejście do
> _instytucji_  jakiejkolwiek religii (nie mylić z wiarą).

Można też rozumieć patriotyzm wg własnej miary - ochrzcić własne dziecko w
tej ,,instytucji" tylko dlatego, że rodzina chciała, a naprawdę mając ową
,,instytucję" i sam chrzest gdzieś.
Zero bałwochwalstwa. Miara też zero.

--
XL Wołynia nie zapomnimy!
https://m.interia.pl/nowa-historia/news,nId,2603974

Przestawienie akcentów ?
Dzisiejsze niuchanie w GWnie (Nius z GWna vs Stasiek)
O tym, jak...
Barbarzyńcy #2 - Król Gąsiorek
Będą reparacje!