Z czym kapary?

1. Data: 2010-08-15 12:36:53

Temat: Z czym kapary?
Od: Grumens <t...@h...rqh.cyROT13> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Zostały mi 2 słoiczki kaparów marynowanych. Proszę o propozycję, z czym
można je spożyć? Kupiłem je wcześniej do sałatki z ciecierzycą ale sałatka
nie przypadła mi do gustu.
Grumens http://www.archivemusic.pl

2. Data: 2010-08-15 13:53:08

Temat: Re: Z czym kapary?
Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Sie, 14:36, Grumens <t...@h...rqh.cyROT13> wrote:
> Witam,
> Zostały mi 2 słoiczki kaparów marynowanych. Proszę o propozycję, z czym
> można je spożyć?

U mnie 'idą' do większości sałatek z dodatkiem majonezu. Szczególnie w
klasycznej jarzynowej dobrze się komponują, gdy jarzyny są młode i
słodkie.

3. Data: 2010-08-15 15:35:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 15 Aug 2010 14:36:53 +0200, Grumens napisał(a):

> Witam,
> Zostały mi 2 słoiczki kaparów marynowanych. Proszę o propozycję, z czym
> można je spożyć?

Raczej CO z nimi.

> Kupiłem je wcześniej do sałatki z ciecierzycą ale sałatka
> nie przypadła mi do gustu.

Do tatara z polędwicy wołowej, także do tatara z łososia. Posypuję kaparami
sałatkę a la caprese (to moja wersja), do której dodaje też awokado w
równych proporcjach z mozarellą i pomidorem.
Tudzież:
http://www.google.pl/search?q=%22z+kaparami%22&ie=ut
f-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client
=firefox-a

4. Data: 2010-08-15 20:29:43

Od: "Bożena" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Grumens" <> wrote in message
| Witam,
| Zostały mi 2 słoiczki kaparów marynowanych. Proszę o propozycję, z czym
| można je spożyć?
<...>

Do sosu pomidorowo-tuńczykowego do makaronu (przepis wieki temu podawał Kot,
oryginał jest w archiwum):
Na patelnię odcedzić olej z puszki z tuńczkiem, cebulę w drobną kostkę,
czosnek także, zeszklić, dodać marynowane kapary i pomidory z puszki,
doprawić solą, pieprzem, bazylią, zagotować, dodać tuńczyka i podgrzać.
Koniec. Zamiast tuńczyka w oleju można brać w sosie własnym, wtedy cebulę i
czosnek szkllimy na oliwie. Ale z tuńczykiem w oleju jest dużo smaczniejsze,
więc nie polecam zamiany. Różnica w ilości kalorii jest minimalna, więc
szkoda smaku.

Do ryby smażono-duszonej (bardzo łądne kolorowe danie):
Na oliwie (przyzwoita ilość) na małym ogniu, żeby nie spalić czosnku,
podgrzewamy posiekany czosnek, ostrą papryczkę i duuużo pietruszki, gdy juz
oliwa przejdzie smakiem i zapachem, krótko smażymy w niej kawałki ryby
(gatunek w zasadzie obojętny, ale lepsza jest jakaś biała), dodajemy pieprz
i kilka łyżek marynowane kaparów i trochę (1-2-3 łyżki) marynaty z kaparów,
dusimy 2-3 minuty. Gotowe. Nie solimy, bo kapary są dość słone. Jako
wariant: wodę z kaparów można zamienić też sokiem z cytryny.

Bożena.

Jaki sos?
Słońce w słoikach
Re: KAPUSTA
Re: Wybor plyty indukcyjnej - wybor pomiedzy
Re: BURAKI