Kotlety z filetu z kurczaka - jak?

1. Data: 2010-08-15 20:55:31

Temat: Kotlety z filetu z kurczaka - jak?
Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Koltet podają ładnie uformowany, zbliżony do schabowego, równej
grubości. Surowy filet z piersi to bryła dość nieregularna, tu
grubsza, tam cieńsza, z przylegającym mniejszym filecikiem. Jak to-to
doprowadzić do postaci docelowej? Rozklepać aż tyle się nie da. Jakoś
kroić? W ogóle z jednego cyca robi się jeden kotlet czy dwa?

2. Data: 2010-08-15 20:59:37

Temat: Re: Kotlety z filetu z kurczaka - jak?
Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Alek pisze:
> [...]
> do postaci docelowej? Rozklepać aż tyle się nie da. Jakoś kroić? W ogóle
> z jednego cyca robi się jeden kotlet czy dwa?

Mniejszy przylegający filecik odciąć i usmażyć samodzielnie. Surowy
filet potraktować tłuczkiem do mięsa. Z jednej piersi z kurczaka
wychodzi 1 i 1/4.

--

Paulinka

3. Data: 2010-08-15 21:16:57

Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <p...@w...pl> napisał w
wiadomości news:i49kfq$nll$9@node2.news.atman.pl...

> Mniejszy przylegający filecik odciąć i usmażyć samodzielnie. Surowy filet
> potraktować tłuczkiem do mięsa. Z jednej piersi z kurczaka wychodzi 1 i
> 1/4.

Ten mały kawałek faktycznie dobrze jest odciąć.
Kształtem bym się nie przejmował, bo jest charakterystyczny dla
tego fileta. Natomiast warto dobrze nasolić, obłożyć dużą ilością
czosnku pokrojonego na płatki (lub przeciśniętego przez praskę)
i zostawić na 24 do 48 godzin w lodówce. Potem pieprz czarny,
majeranek i panierka.

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

4. Data: 2010-08-15 21:18:40

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Mniejszy przylegający filecik odciąć i usmażyć samodzielnie. Surowy filet
> potraktować tłuczkiem do mięsa. Z jednej piersi z kurczaka wychodzi 1 i

Z pojedynczej mam trzy kotlety, z podwójnej - osiem. Mama mnie nauczyła.
Mamę nauczył PRL. Tłuczesz kotleta na miazgę, prawie do postaci zmielenia
tłuczkiem a potem z tej masy nożem kształtujesz równiutkie kotleciki.

5. Data: 2010-08-15 21:25:28

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

lemonka pisze:

> [...]
> Mamę nauczył PRL. Tłuczesz kotleta na miazgę, prawie do postaci
> zmielenia tłuczkiem a potem z tej masy nożem kształtujesz równiutkie

Gdybym nie spojrzała na nicka to bym pomyślała, ze żartujesz ;)
Mi z podwójnej piersi wychodzą 4 - dwa duże i dwa małe. Inna sprawa jak
to będzie zjedzone, najczęściej zostaje na drugi dzień.

--

Paulinka

6. Data: 2010-08-15 21:43:13

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lemonka" <...@a...com> napisał

> Tłuczesz kotleta na miazgę, prawie do postaci zmielenia tłuczkiem a
> potem z tej masy nożem kształtujesz równiutkie kotleciki.

Jak to panierować? Przecież to się rozlezie między palcami.

7. Data: 2010-08-15 22:46:35

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-15 23:43, Alek pisze:
> Jak to panierować? Przecież to się rozlezie między palcami.

A łopatki do czego służą? :>
Poza tym nie trzeba panierować, ja osobiście często jem kotlety z piersi najpierw
delikatnie
naoliwione oliwą z oliwek a później posypane solą oraz pieprzem, i to na patelnie,
najlepiej
teflonową na małym ogniu, w takiej formie świetnie smakuje z brokułami, młodymi
marchewkami lub
innymi warzywami - zazwyczaj obchodzi się bez ziemniaków

8. Data: 2010-08-16 04:40:10

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-08-15 22:59, niebożę Paulinka wylazło do ludzi i marudzi:

> Mniejszy przylegający filecik odciąć i usmażyć samodzielnie. Surowy
> filet potraktować tłuczkiem do mięsa. Z jednej piersi z kurczaka
> wychodzi 1 i 1/4.

Ja to jeszcze przekrawam na pół wzdłuż fileta (a jak filet gruby - to i
na trzy części). Wychodzą wtedy właśnie takie plaskate i to maleństwo z
filecika. I wcale nie z oszczędności, tylko szczylek nie zeżre kotleta,
jak widzi po przekrojeniu włókna.

Qra

9. Data: 2010-08-16 05:11:49

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Qrczak" <q...@o...pl> wrote in message news:i4aff9$kef$1@news.onet.pl...
> [...]
> trzy części). Wychodzą wtedy właśnie takie plaskate i to maleństwo z
> filecika. I wcale nie z oszczędności, tylko szczylek nie zeżre kotleta,

Jakby był mój...

10. Data: 2010-08-16 07:28:21

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Qrczak" <q...@o...pl> wrote in message news:i4aff9$kef$1@news.onet.pl...

Mały dostałby ze dwa jajka od cipcilutków na śniadanie, ziemniaczki rano
ugotowane i małosolne ogórcy. Rósłby jak na drożdżach. :-)))))))))

Z czym kapary?
Jaki sos?
Słońce w słoikach
Re: KAPUSTA
Re: Wybor plyty indukcyjnej - wybor pomiedzy