Z polskiego na nasze

1. Data: 2011-03-28 08:18:24

Temat: Z polskiego na nasze
Od: "ag :)" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Czytam sobie opracowanie państwa: D. Stodulski, B. Kowalska, C.
Stankiewicz, T. Przewoźny pt. "Ocena wartości biopsji aspiracyjnej
cienkoiglowej (BAC) w diagnostyce nowotworów ślinianki." i mam takie o
to zdanie, którego nie rozumiem:

"Wyniki fałszywie ujemne dotyczyły w 19 przypadkach gruczolaka
limfatycznego, w 11 gruczolaka wielopostaciowego oraz innych
gruczolaków (3 przypadki), a także tłuszczaka - 2, złośliwego nerwiaka
i raka płaskonabłonkowego (po jednym przypadku). Najczęstszym
nieprawidłowym rozpoznaniem była torbiel (14), brak cech nowotworu
(12) oraz zmiana zapalna (9)."

Tzn jak: w biopsji najpierw rozpoznano gruczolaka limf,
wielopostaciowego itd, a POTEM się okazało, że to jednak torbiel/
zmiana zapalna,

czy może odwrotnie: najpierw błędnie rozpoznano torbiel/zmianę
zapalną, a potem się okazało że to jednak jest gruczolak limf/
wielopostaciowy?

2. Data: 2011-03-28 08:30:36

Temat: Re: Z polskiego na nasze
Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-28 10:18, ag :) pisze:

> [...]
>
> czy może odwrotnie: najpierw błędnie rozpoznano torbiel/zmianę
> zapalną, a potem się okazało że to jednak jest gruczolak limf/

Błędnie rozpoznano torbiel itp. - "Najczęstszym nieprawidłowym
rozpoznaniem była..." , a to był gruczolak.

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku

3. Data: 2011-03-28 13:55:32

Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-28 10:30, Aicha pisze:

> Błędnie rozpoznano torbiel itp. - "Najczęstszym nieprawidłowym
> rozpoznaniem była..." , a to był gruczolak.

To jeszcze sie nie nauczylas, ze myslenie niekoniecznie ci w zyciu wychodzi?
Oczywiscie "Najczęstszym nieprawidłowym rozpoznaniem była torbiel"
poniewaz rozpoznano cos innego zamiast niej.

4. Data: 2011-03-28 14:19:24

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-28 15:55, Lebowski pisze:

> To jeszcze sie nie nauczylas, ze myslenie niekoniecznie ci w zyciu
> wychodzi?
> Oczywiscie "Najczęstszym nieprawidłowym rozpoznaniem była torbiel"
> poniewaz rozpoznano cos innego zamiast niej.

Nie, słoneczko. Skoro diagnozowano nowotwory ślinianki i uzyskano wynik
_fałszywie_ ujemny - czytaj: fałszywy brak nowotworu, to znaczy, że
niestety nie masz racji.

5. Data: 2011-03-28 18:17:17

Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-28 16:19, Aicha pisze:

> Nie, słoneczko. Skoro diagnozowano nowotwory ślinianki i uzyskano wynik
> _fałszywie_ ujemny - czytaj: fałszywy brak nowotworu, to znaczy, że
> niestety nie masz racji.

hehe... co by tu napisac, zeby zablysnac komus sloneczkiem i zeby
jeszcze nie chowala za to urazy? ;)

6. Data: 2011-03-28 19:09:07

Od: "Plumke" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

>czy może odwrotnie: najpierw błędnie rozpoznano torbiel/zmianę
>zapalną, a potem się okazało że to jednak jest gruczolak limf/
>wielopostaciowy?

to wlasciwe rozumienie przytoczonego opracowania

plumke

Czas reakcji układu pokarmowego
po operacji woreczka
Znikają twierdzenia o istnieniu &#8216;gejowskiego&#8217 ; genu
Piaskowanie czy gumkowanie zębów?
natpotliwość a herbatka