Zaburzenia układu wegetatywnego

1. Data: 2004-08-04 16:02:03

Temat: Zaburzenia układu wegetatywnego
Od: "Marek" <m...@g...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie

Byłem niedawno na irydodiagnostyce (u chińczyka) który
na podstawie badania oka stwierdził problem z układem wegetatywnym,
wspomniał coś o nerwicy i na końcu wskazał na serce. Zamierzam wybrać się do
"normalnego" lekarza aby to potwierdzić lub nie. Tymczasem mam prośbę o
przybliżenie tematu j.w. Czy to groźna sprawa ? Co to w ogóle jest
"układ wegetatywny" ?

2. Data: 2004-08-04 16:55:56

Temat: Re: Zaburzenia układu wegetatywnego
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 4 Aug 2004 18:02:03 +0200, Marek wrote:

> [...]
> "normalnego" lekarza aby to potwierdzić lub nie. Tymczasem mam prośbę o
> przybliżenie tematu j.w. Czy to groźna sprawa ? Co to w ogóle jest

Powinienem Cię odesłać do szkoły chyba.

Układ wegetatywny, czy też autonomiczny, to najogólniej rzecz ujmując
część ukłądu nerwowego odpowiedzialna ogólnie rzecz biorąc za regulację
tych czynności naszego ciała, ktorych nie jesteśmy i nie musimy być
świadomi, takich jak stan napiecia naczyń, perystaltyka jelit, szerokość
źrenicy itd.

"Nerwica" natomiast to przestarzały i wychodzący z użycia (przynajmniej
w medycynie) termin oznaczający zaburzenia lękowe.

Co to serce - chyba nie muszę Ci pisać.

Ogólnie - taki trochę groch z kapustą:)

Natomiast co do wartości "badania u chińczyka" - wiele niezależnych
badań wykazało brak jakiejkolwiek wartości irydologii jako metody
diagnostycznej. Mogłeś zamiast tego pójść na piwo, albo dokupić sobie
RAMu do komputerka, i miał byś z tego więcej pożytku i radości:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

3. Data: 2004-08-04 19:15:40

Od: "Marek" <m...@g...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Natomiast co do wartości "badania u chińczyka" - wiele niezależnych
> badań wykazało brak jakiejkolwiek wartości irydologii jako metody
> diagnostycznej.

Chmmm. To co kolega wypowiada jest pewną ciekawostką.
Otóż przy badaniu oka nic nie wspomniałem o problemie
z kręgosłupem. Ale jakież było moje zdziwienie gdy chińczyk
zapytał mnie o bóle lędźwiowo - krzyżowe. A tak się składa
że takowe u mnie istnieją. I jak tu nie wierzyc chińczykowi ? :)

4. Data: 2004-08-04 19:22:59

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 4 Aug 2004 21:15:40 +0200, Marek wrote:

> [...]
> zapytał mnie o bóle lędźwiowo - krzyżowe. A tak się składa
> że takowe u mnie istnieją. I jak tu nie wierzyc chińczykowi ? :)

Miał szanse tak na oko 75%.

5. Data: 2004-08-04 20:39:32

Temat: Odp: Zaburzenia układu wegetatywnego
Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:1...@a...coca.cola...

> Miał szanse tak na oko 75%.

Hehe, no tak przy tej metodzie to rzeczywiscie miał szanse na oko :-))))))

Piotr Maksymowicz

6. Data: 2004-08-05 17:01:17

Od: "Ewa" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tych czynności naszego ciała, ktorych nie jesteśmy i nie musimy być
> świadomi, takich jak stan napiecia naczyń, perystaltyka jelit, szerokość

A ja mam pytanie o układzie wegetatywnym ...
Czy zaurzenia układu wegetatywnego mogą prowadzić do bóli głowy ? Mam bóle
głowy na skroni, ze światłwstrętem, wymiotami itp.
Czy to raczej odwrotnie, bóle głowy mogą prowadzić do zaburzeń układu
wegetatywnego ?

7. Data: 2004-08-05 17:25:17

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 5 Aug 2004 19:01:17 +0200, Ewa wrote:

> [...]
> głowy na skroni, ze światłwstrętem, wymiotami itp.
> Czy to raczej odwrotnie, bóle głowy mogą prowadzić do zaburzeń układu

Strasendiagnose połowiczego bólu głowy z nadwrażliwością na światło i
wymiotami to migrena Patogeneza migreny jest raczej złożona i nie da się
jej opisać w kategoriach "układu autonomicznego", a juz na pewno jako
prostej zależności przyczynowo - skutkowej.
BTW - proponuję wizytę u neurologa:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

"zamrażanie" włókniaków?
Zabiegi - kartka
Śluz w moczu
"UKM" i miedniczka nerkowa - poszerzenie.
do neurologów - Plasawica Huntingtona