Zakup sadzonek winorośli

11. Data: 2005-04-19 08:41:01

Temat: Odp: Odp: Odp: Odp: Zakup sadzonek winorośli
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:d42efi$c2n$...@i...gazeta.pl...
> A za namiary na szkółkę p. Wąsikowskiego dziękuję. Planuję zakupić w tym
> roku kilka sadzonek.

I to jest bardzo dobry pomysł. :-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

12. Data: 2005-04-19 09:53:43

Temat: Re: Zakup sadzonek winorośli
Od: "Qq" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> W życiu nie kupuj w OBI. Drogo i rośliny nie wiadomego pochodzenia!!! :-(
> W Warszawie podjedź do szkółki Wąsikowskiego. Adres i telefon znajdziesz w
> linkach na www.winogrona.org
> Pozdrawiam ;-)
> Janusz

A moja żona wymyśliła sobie winorośL na południowym balkonie. Czy to się
uda? I czy może jest jakiś sort, który by się specjalnie nadał do takich
warunków?

Qq

13. Data: 2005-04-19 11:18:10

Temat: Odp: Zakup sadzonek winorośli
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Qq <w...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:d42k8n$va8$...@a...e-wro.net...
> [...]
> >

> A moja żona wymyśliła sobie winorośL na południowym balkonie. Czy to się
> uda? I czy może jest jakiś sort, który by się specjalnie nadał do takich

Masz bardzo mądrą żonę :-)))
Pewnie, że się uda. :-)
Na początek poczytaj sobie to:
http://www.winogrona.org/modules.php?name=News&file=
article&sid=14&mode=&ord
er=0&thold=0

A jeżeli będziesz miał jeszcze jakieś pytania to chętnie odpowiem.
Pozdrawiam ;-)
Janusz

14. Data: 2005-04-19 17:29:58

Od: "Piotr Nowak" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję bardzo za porady.
Byłem w szkółce p. Wąsikowskiego.
Bardzo serdeczni i mili ludzie.
Żona właściciela pomogła mi wybrać piękne sadzonki,
a przy okazji poleciła mi odmiany na które wcześniej nie zwracałem uwagi.
Posadziłem już wszystkie krzaczki zgodnie z zaleceniami na
www.winogrona.org.
Jeszcze raz dziękuję za wszystkie posty.

15. Data: 2005-04-19 18:51:44

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Nowak <s...@a...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:d43f62$h46$...@p...nask.net.pl...

> Żona właściciela pomogła mi wybrać piękne sadzonki,
> a przy okazji poleciła mi odmiany na które wcześniej nie zwracałem uwagi.

No to pochwal się jakie odmiany sobie zafundowałeś. :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

16. Data: 2005-04-19 19:34:31

Od: "Piotr Nowak" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to pochwal się jakie odmiany sobie zafundowałeś. :-)

Nero, Arkadia, Einset, Kristaly, Swenson Red.
Dobry wybór czy niekoniecznie?

17. Data: 2005-04-19 21:11:18

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Nowak" <s...@a...pl> wrote:

> Nero, Arkadia, Einset, Kristaly, Swenson Red.
> Dobry wybór czy niekoniecznie?

Cztery pierwsze to bardzo dobry, piątej nie znam.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
We wsi Dobrzechów pewna Agatka
Skończyła dzisiaj dwadzieścia dwa latka.

18. Data: 2005-04-19 21:21:20

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Nowak <s...@a...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:d43mg9$lac$...@p...nask.net.pl...

> Nero, Arkadia, Einset, Kristaly, Swenson Red.
> Dobry wybór czy niekoniecznie?
Bardzo dobry :-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Na wino tylko ewentualnie Kristaly. Reszta - deserowe.
J.

19. Data: 2005-04-20 04:03:53

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Janusz
> PS
> Na wino tylko ewentualnie Kristaly. Reszta - deserowe.

Dlaczego deserowe nie są dobre na wino? Aromat wina
nie jest taki jak jagód, co nie znaczy, że jest zły.
Pozdrawiam.Mirzan

20. Data: 2005-04-20 07:43:32

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik mirzan <l...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:0...@n...onet.pl...

> Dlaczego deserowe nie są dobre na wino? Aromat wina
> nie jest taki jak jagód, co nie znaczy, że jest zły.
Przyczyn jest sporo.
- deserowe mają bardziej zwarty (mniej soczysty) miąższ i wydajnośc
tłoczenia rzędu 25% przy 60% odmian winniczych, a więc trzeba ich na jeden
litr wina duzo więcej.
- zawartość cukrów mają rzędu 17% przy 22% u odmian winniczych - co ma
znaczenie dla końcowej mocy alkoholowej wina.
- proporcje cukrów, kwasów, garbników deserowych są inne i niż u odmian
winiarskich i porządne wino z nich jakoś nie wychodzi.
- deserowe są znacznie trudniejsze w uprawie (delikatniejsze) i dlatego jest
ich mniej i szkoda ich na wino.
- deserowe są tak smaczne, ze zostają niezwłocznie zżerane i nie doczekują
przerobu :-)

Jednak jak ktoś chce to i z deserowych wino może zrobić. Zakazu nie ma
:-))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

połamana lilia