dereń jadalny a winorośla

1. Data: 2005-04-18 09:44:38

Temat: dereń jadalny a winorośla
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pojechałam w minioną sobotę do centrum ogrodniczego po derenia jadalnego,
a ponieważ nie było, nie ma i nie będzie przeszłam się po terenie
i "wpadłam" na sadzonki winorośli.
Wszystkie miejsca dobrze nasłonecznione przy altance i przy rusztowaniach
mam obsadzone już winoroślami (siedem odmian),
więc czułam się wolna od pokus posiadania nowych.
I to był błąd :-).
Wyszłam z centrum ogrodniczego bez derenia jadalnego (dla którego mam już
przeznaczone miejsce do posadzenia), za to z trzema odmianami winorośli
(Alden, Festivee, Krużownikowyj), które nie wiem gdzie posadzić.
Krużownikowyj nie jest opisany na naszej stronie winogronowej, więc będę go
szczególnie obserwować i fotografować.

Ale nadal mam problem, gdzie mogę kupić dobrą i smaczną odmianę derenia
jadalnego.
Abym nie musiała jechać daleko to interesuje mnie część Polski na Trasie
Opole-Kędzierzyn.
Ktoś może mi podsunąć informację na ten temat.

pozdrawiam Krycha

2. Data: 2005-04-18 13:12:03

Temat: Odp: dereń jadalny a winorośla
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik krycha <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@d...zkz.com.pl...
> Pojechałam w minioną sobotę do centrum ogrodniczego po derenia jadalnego,
> a ponieważ nie było, nie ma i nie będzie przeszłam się po terenie
> i "wpadłam" na sadzonki winorośli.

To był prawidłowy odruch :-))))

> Wyszłam z centrum ogrodniczego bez derenia jadalnego

Prawidłowo. :-)

> za to z trzema odmianami winorośli > (Alden, Festivee, Krużownikowyj),

I to była bardzo mądra decyzja :-))))

> Krużownikowyj nie jest opisany na naszej stronie winogronowej, więc będę
go
> szczególnie obserwować i fotografować.

KRYŻOWNIKOWYJ - ukraińska odmiana deserowa, jagody kuliste ok. 22 mm, żółte
z rumieńcem od nasłonecznionej strony, grona 300-500g, dojrzewa pod koniec
sierpnia, mrozoodpornosć ok. -22 C
Wydaje się, ze to nie zła odmiana choć trochę delikatna i tzreba ją bedzie
okrywac na zimę.
W Polsce dość rzadko spotykana.
Pozdrawiam ;-)
Janusz

3. Data: 2005-04-18 16:15:57

Temat: Re: dereń jadalny a winorośla
Od: "kuleczka" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Pojechałam w minioną sobotę do centrum ogrodniczego po derenia jadalnego,
> a ponieważ nie było,

to ja sie tu podczepię:) zachecona licznymi postami na temat dereni
jadalnych, zapragnełam nabyc takowego i...4 punkty i w każdym taaaaaakie
oczy u sprzedawców a derenia jadalnego jak nie było tak nie ma.
Moze ktos wie gdzie w Warszawie kupić (najchetnie prawy brzeg Wisły ale lewy
też ujdzie:))
pzdr
Kuleczka

4. Data: 2005-04-18 17:02:51

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I to była bardzo mądra decyzja :-))))

Ale ten Alden to chyba nie najlepsza decyzja?

Pozdrawiam

Jacek

5. Data: 2005-04-18 17:30:27

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agent 0700 <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:d40pgp$37k$...@n...news.tpi.pl...

> Ale ten Alden to chyba nie najlepsza decyzja?

Do jedzenia jest nie zły. Wino - wykluczone.
Pozdrawiam :-)
Janusz

6. Data: 2005-04-18 19:41:36

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"krycha" <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> mam już przeznaczone miejsce do posadzenia), za to z trzema
> odmianami winorośli (Alden, Festivee, Krużownikowyj), które nie wiem

Aldena sprezentuj komuś innemu :-). Jest taki sobie..

> Krużownikowyj nie jest opisany na naszej stronie winogronowej, więc
> będę go szczególnie obserwować i fotografować.

Janusz!

> Ale nadal mam problem, gdzie mogę kupić dobrą i smaczną odmianę
> derenia jadalnego.

Jeśli zadowolisz się siewką, to przy jakiejeś okazji..

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewien komunista na górze Ararat
Zamiast rżnąć żonę, wciąż klął na carat.

7. Data: 2005-04-18 21:08:31

Od: "komix" <komix#@epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kuleczka" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> oczy u sprzedawców a derenia jadalnego jak nie było tak nie ma.
> Moze ktos wie gdzie w Warszawie kupić (najchetnie prawy brzeg Wisły ale

widziałem takie ogłoszenie:
http://www.gazeta.pruszkow.pl/index.php?gid=12377965
85&zid=1375967362
a tu kupiłem w sobotę
http://www.hrbronisze.pl/index.htm

--
Pozdr
komix

8. Data: 2005-04-18 22:25:18

Od: "kuleczka" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "komix" <komix#@epf.pl> napisał w wiadomości

> a tu kupiłem w sobotę
> http://www.hrbronisze.pl/index.htm

dzięki a co to za odmiana?

pzdr Kuleczka

9. Data: 2005-04-18 22:38:32

Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

kuleczka napisał(a):
> Użytkownik "komix" <komix#@epf.pl> napisał w wiadomości

> dzięki a co to za odmiana?
>
> pzdr Kuleczka

odczytaj proszę pocztę.
michalina

10. Data: 2005-04-19 05:49:31

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

kuleczka wrote:

> [...]
> oczy u sprzedawców a derenia jadalnego jak nie było tak nie ma.
> Moze ktos wie gdzie w Warszawie kupić (najchetnie prawy brzeg Wisły ale lewy

W W-wie to dość trudne może być. W ubiegłym roku mieli w promocji w OBI,
ale ponoć tylko jeden raz im się derenie trafiły i na stałę nie
prowadzą. Za to w Łomży w ubiegłym roku kupiłam (bez nazwy odmiany). W
tym roku teściowa widziała z podaną nazwą odmiany. Niestety zapamiętała
tylko, że to "Golden coś tam". Jak pojadę to na pewno kupię dla siebie.
Mogę i Tobie kupić, do odebrania byłby na Powiślu lub w Markach.

Pozdrawiam
Bea

na zacieniony balkon
czy zrobiłam głupotę?