dereń jadalny a winorośla

11. Data: 2005-04-19 07:56:11

Temat: Re: dereń jadalny a winorośla
Od: "kuleczka" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
news:d4265c$6t4$1@inews.gazeta.pl...
. Za to w Łomży w ubiegłym roku kupiłam (bez nazwy odmiany). W
> tym roku teściowa widziała z podaną nazwą odmiany. Niestety zapamiętała
> tylko, że to "Golden coś tam". Jak pojadę to na pewno kupię dla siebie.
> Mogę i Tobie kupić, do odebrania byłby na Powiślu lub w Markach.
>
> Pozdrawiam
> Bea

Kupuj w ciemno, oczywiscie ze odbiorę :D
Ja niestety do Łomzy nie jeżdzę:)
Pzdr
wdzięczna Kuleczka

12. Data: 2005-04-19 08:03:17

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

kuleczka wrote:

> Kupuj w ciemno, oczywiscie ze odbiorę :D
> Ja niestety do Łomzy nie jeżdzę:)
> Pzdr
> wdzięczna Kuleczka

No to kupię (jak jeszcze będą) :).

Pozdrawiam
Bea

13. Data: 2005-04-19 08:39:20

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Edyta Szajnóg wrote:

> Derenia jadalnego kupisz bez problemu w centrum ogrodniczym na Al.
> Krakowskiej, po prawej stronie, jakieś 300 za Tomaszewskim

Tzn. w tym PNOS Ożarów? A czy wiesz może jaką odmianę tam mają?

Pozdrawiam
Bea

14. Data: 2005-04-19 08:43:44

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Derenia jadalnego kupisz bez problemu w centrum ogrodniczym na Al.
Krakowskiej, po prawej stronie, jakieś 300 za Tomaszewskim

Edyta

15. Data: 2005-04-19 09:40:23

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik Agent 0700 <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
(...)> >

> Do jedzenia jest nie zły. Wino - wykluczone.
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

To wszystko z powodu mojej dobrej, ale krótkiej pamięci.
Pamiętałam bowiem, ze ktoś na grupie poszukiwał odmiany na literę 'a'.
Pomyślałam kupię i będę miała czym się podzielić, gdy podrośnie.
Ale gdy przeglądnęłam naszą stronę z odmianami winorośli na literkę 'a',
to czułam że Alden to nie ta poszukiwana odmiana - miałam kupić Arkadię. W
centrum ogrodniczym na literę 'a' był tylko Alden.
Późna odmiana, ale może posadzę w szklarni to wcześniej dojrzeje :-).

pozdrawiam Krycha

16. Data: 2005-04-19 09:45:20

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Edyta Szajnóg" <e...@n...com.pl> napisał w wiadomości
> Derenia jadalnego kupisz bez problemu w centrum ogrodniczym na Al.
> Krakowskiej, po prawej stronie, jakieś 300 za Tomaszewskim

Edytko, ale to ode mnie jakieś 380 km. :-)

Na szczęście Grzegorz ma dla mnie propozycję.

pozdrawiam Krycha

17. Data: 2005-04-19 11:19:01

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> Ale ten Alden to chyba nie najlepsza decyzja?

To czemu na naszej stronie o winoroślach jest napisane:
"Rodzice: Schuyler x Grosse Guillame ", a Schuyler jest smaczny.

"Jagody duże, kulisto-elipsoidalne, aromatyczne, smaczne.
Odmiana bardzo plenna, dość wytrzymała na mróz i na choroby grzybowe.
(...) Dobrze dojrzałe owoce nadają się również na aromatyczne wino, o
podwyższonej zawartości kwasów organicznych"

Po takiej zachęcie czemu nie kupić :-)

pozdrawiam Krycha

18. Data: 2005-04-19 11:21:32

Temat: Odp: dereń jadalny a winorośla
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik krycha <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:2...@d...zkz.com.pl...
> [...]
> centrum ogrodniczym na literę 'a' był tylko Alden.
> Późna odmiana, ale może posadzę w szklarni to wcześniej dojrzeje :-).

Specjanie dla Ciebie opisałem Kryżownikowyj i na www.winogrona.org i w
http://tabaza.sapijaszko.net/index.php :-)))
Bedę oczekiwał na zdjęcia :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

19. Data: 2005-04-19 11:34:01

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik krycha <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:0...@d...zkz.com.pl...

> To czemu na naszej stronie o winoroślach jest napisane:
> "Rodzice: Schuyler x Grosse Guillame ", a Schuyler jest smaczny.

Dobrze dojrzały Alden do jedzenia też jest smaczny. :-)
Problem w tym, że to dosć późna odmiana i nie w każde lato chce porządnie
dojrzeć.

> [...]
> (...) Dobrze dojrzałe owoce nadają się również na aromatyczne wino, o
> podwyższonej zawartości kwasów organicznych"

Jeżeli ma się dobrze dojrzałe owoce (patrz wyżej) i się lubi "aromatyczne
wino o podwyzszonej zawartości kwasów organicznych" (niezależnie od rodzaju
aromatu) to jest to bardzo dobra odmiana. :-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

20. Data: 2005-04-19 11:38:51

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ale gdy przeglądnęłam naszą stronę z odmianami winorośli na literkę 'a',
> to czułam że Alden to nie ta poszukiwana odmiana - miałam kupić Arkadię.

:-)))))))))))
Na literę "A" to należy szukac w kolejnosci:
1. Atlant Zaporoski
2. Arkadia
3. Aloszenkin
4. Ajwaz