Zamrazanie miesa.

1. Data: 2004-06-20 11:19:06

Temat: Zamrazanie miesa.
Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)

Czy mozecie mi powiedziec jak wyglada sprawa zamrazania takiej np. piersi
kurczaka? Jesli wpakuje to do lodowki i po tygodniu rozmroze, to bedzie to
wciaz nadawalo sie do jedzenia? Jesli tak, to czemu w sklepach sprzedaja
rozmrozone? I jak to pozniej najlepiej rozmrozic?

Druga sprawa - gdzie bezpiecznie moge kupowac mieso? Mieszkam na Imielinie w
Warszawie, na razie kupuje w L'eclercu, zapakowane w folie.

Stawiam w kuchni pierwsze kroki, mam nadzieje, ze pomozecie ;)

Pozdrawiam
Merlin

--
Tomasz 'Merlin' Kolinko
What a day may bring, a day may take away

1. Data: 2004-06-20 17:51:40

Temat: Re: Zamrazanie miesa.
Od: "fata" <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomasz 'Merlin' Kolinko"

> Jesli wpakuje to do lodowki i po tygodniu rozmroze, to bedzie to
> wciaz nadawalo sie do jedzenia?

Do szczególnego miejsca w lodówce wpakuj ;-)
Włóż wcześniej w woreczek służący ku temu.
Kurze nic nie będzie i przed zjedzeniem jej nie będziesz potrzebował zażywać
niczego "na odwagę" ;-)

> Jesli tak, to czemu w sklepach sprzedaja
> rozmrozone?

Sprzedają i takie i takie, jeno co świeże to nie mrożone :-)

> I jak to pozniej najlepiej rozmrozic?

(A może jednak zażyj...)
Normalnie. Wyjmujesz kurę z zamrażalnika i pozwalasz jej samej (!) rozmrozić
się. Nie nagrzewaj suszarką, nie kładź do gorącej wody (ew. do zimnej), bo
uszkodzisz delikatne mięsko. Proces trwa kilka godzin. Dasz radę ;-)

> Druga sprawa - gdzie bezpiecznie moge kupowac mieso?

A tu nie pomogę. Jam z Mazur :-)

> Stawiam w kuchni pierwsze kroki, mam nadzieje, ze pomozecie ;)

Ba! ;-)

fata

1. Data: 2004-06-20 18:29:56

Od: "m." <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl> napisał w wiadomości

> Druga sprawa - gdzie bezpiecznie moge kupowac mieso? Mieszkam na Imielinie
> Warszawie, na razie kupuje w L'eclercu, zapakowane w folie.

Ja z zasady unikam mięsa z hipermarketów. Nie mam zaufania. Nie zawsze jest
ładne, ale jak już jest to ładne to i pyszne. Na Ząbkowskiej, niestety, więc
od Imielina daleko. Ale tamten mięsny jest niczego sobie (czasem
rzeczywiście brak ładnego towaru), ale najczęściej spory wybór. No i kurczak
tam kupiony nie śmierdzi rybą ani niczym innym, żadną peklosolą i innym
takim.Brrr.
No i po drodze (od Targowej, skręcając w Ząbkowską) mijam sklep rybny, gdzie
całkiem pyszne i świeże rybki można nabyć. Dlatego polecam, choć to kawał
drogi - można przecież kupić więcej i zamrozić.

m. - z gorączką i bólem gardła

1. Data: 2004-06-20 18:36:59

Od: "JerzyM" <jerzym@no_spram.tenbit.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Druga sprawa - gdzie bezpiecznie moge kupowac mieso? Mieszkam na
> Imielinie w
> Warszawie, na razie kupuje w L'eclercu, zapakowane w folie.

powiem to otwarcie - miejscowość Olsztyn
Mięso w markecie tej firmy jest po prostu obrzydliwe. Nie raz nacięłem się
biorąc mięcho pakowane - włącznie z tym że ślicznie wyglądający kawałek
mięsa w folii okazywał się wielokrotnie moczonym w jakimś syfie zdechłym
kawałkiem ścierwa. Po rozkrojeniu w środku już zółty i śmiedzący.

To samo powiem o marketach Real i Tesco - akcja TVNu o mięsie widać nic nie
dała....

Co jest za następnym wzgórzem ?? ... przekonaj się
Akademicki Klub Turystyczny
http://www.akt-olsztyn.prv.pl
---------------------------------------
Na newsach wyrażam swoje prywatne poglądy, a nie moich byłych, obecnych i
przyszłych pracodawców.

1. Data: 2004-06-20 19:05:25

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"fata" <f...@a...pl> wrote in message news:cb4il0$kls$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Normalnie. Wyjmujesz kurę z zamrażalnika i pozwalasz jej samej (!) rozmrozić
> się.

a nie mozna w mikforali???

iwon(k)a

1. Data: 2004-06-20 19:50:25

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 20 juin 2004 ŕ 21:05:25, Iwon(k)a a écrit :

> "fata" <f...@a...pl> wrote in message

> a nie mozna w mikforali???

Mozna. Na malym gazie :-)

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2004-06-20 19:53:30

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 20 juin 2004 ŕ 13:19:06, Tomasz 'Merlin' Kolinko a écrit :

> [...]

> wciaz nadawalo sie do jedzenia? Jesli tak, to czemu w sklepach sprzedaja

Mieso mozna bezproblemowo zamrazac. Natomisat nie wolno, w zadnym
wypadku, ponownie zamrazac miesa odmrozonego (jak zreszta wszystkich
innych produktow)

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2004-06-20 20:14:08

Od: "bożka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl> napisał w wiadomości

> Druga sprawa - gdzie bezpiecznie moge kupowac mieso? Mieszkam na Imielinie
> Warszawie, na razie kupuje w L'eclercu, zapakowane w folie.

Wcale nie musisz kupować mięsa w L'eclercu czy innym supermarkecie.
Na Imielinie masz przeciez dobrze zaopatrzony w zawsze świeże mięso Marcpol
przy Dereniowej 6.

1. Data: 2004-06-20 21:48:01

Od: Nessie <w...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

bożka wrote:
> Wcale nie musisz kupować mięsa w L'eclercu czy innym supermarkecie.
> Na Imielinie masz przeciez dobrze zaopatrzony w zawsze świeże mięso Marcpol
> przy Dereniowej 6.

Dobrze mówi, dać jej wódki! (albo herbaty cynamonowej, jeżeli wódki nie
lubi)

Marcpoli w ogóle jest w tej okolicy kilka, ja najchętniej kupuję mięso w
tym kawałek za stacją Stokłosy, nie pomnę, czy to jest Dereniowa, czy co
innego. Zawsze trafiało mi się smaczne i świeże. Jest też taniej niż w
hm, co może być nie do pogardzenia.

Tylko nie pomyl z Mokpolem, bo ten to nie za ciekawy jest sklep...

Nessie

1. Data: 2004-06-20 22:11:53

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

fata wrote:

> [...]
> rozmrozić się. Nie nagrzewaj suszarką, nie kładź do gorącej wody (ew.
> do zimnej), bo uszkodzisz delikatne mięsko. Proces trwa kilka godzin.
===
A ja dodam prawdę powszechnie znaną. Rozmrażażać trzeba w lodówce(!)
kilkanaście godzin(!!!).
Szybkie rozmrażanie coś tam powoduje (może pękanie komórek?). W każdym bądź
razie szybko rozmrożone mięso, w trakcie obróbki cieplnej, traci dużo wody i
będzie w efekcie bardziej suche. W brzegowym przypadku wyjdzie wiór. Z mojej
praktyki wynika, że nie da się wtedy uzyskać soczystej porcji. Z wyjątkiem
fileta z kurczaka, smażonego bardzo krótko na bardzo silnym ogniu. Taki
filet musi być przed smażeniem lekko zgnieciony, aby był dostatecznie cieńki
na smażenie po minucie z każdej strony.

waldek
===

Witam serdecznie