Zanik mozdzku (zespol mozdzkowy)

1. Data: 2004-06-20 15:24:40

Temat: Zanik mozdzku (zespol mozdzkowy)
Od: "inka" <inka21@'WYTNIJ_TO_BO_JEST_TO_TUTAJ_NIEPOTRZEBNEpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Czy ktos z grupowiczow mial do czynienia z choroba wymieniona w temacie?
Interesuja mnie przede wszystkim stadia rozwoju choroby, dlugosc zycia
od momentu powiedzmy znacznych problemow z poruszaniem sie, glowne
przyczyny zgonu.

Pozdrawiam,
Iwona

2. Data: 2004-06-20 20:26:56

Temat: Re: Zanik mozdzku (zespol mozdzkowy)
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 20 Jun 2004 17:24:40 +0200, inka wrote:

> Czy ktos z grupowiczow mial do czynienia z choroba wymieniona w temacie?

W temacie wymieniłaś raczej dwa rozpoznania - jedno z nich
radiologiczne, a drugie kliniczne. Jednostek chorobowych, w których mogą
się pojawiać jest sporo. Jedna z nich jest na przykład przewlekły zespół
zależności alkoholowej.

> Interesuja mnie przede wszystkim stadia rozwoju choroby, dlugosc zycia
> od momentu powiedzmy znacznych problemow z poruszaniem sie, glowne
> przyczyny zgonu.

Sprecyzuj o jaką jednostkę chorobową Ci chodzi, może będę mógł coś
podpowiedzieć.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

3. Data: 2004-06-23 19:49:05

Od: "inka" <inka21@'WYTNIJ_TO_BO_JEST_TO_TUTAJ_NIEPOTRZEBNEpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek" <a...@s...re.invalid> napisał w
wiadomości news:tkqjnic2chx5$.dlg@always.coca.cola...
> On Sun, 20 Jun 2004 17:24:40 +0200, inka wrote:

> Sprecyzuj o jaką jednostkę chorobową Ci chodzi, może będę mógł coś
> podpowiedzieć.

Rozpoznanie z wypisu ze szpitala: Syndroma Parkinsoni. Degeneratio
nigro-striatalis. Morbus hypertonicus.
Opis rezonansu magnetycznego: Badanie wykonano w sekwencjach SE, TSE, w
czasach T1, T2, PD zaleznych i flair. Cechy zaniku mozdzku, bardziej
zanaczone w obrebie lewej polkuli, z poszerzeniem przestrzeni plynowych
tylnej jamy czaszki. W istocie bialej okolokomorowej liczne rozsiane
ogniska o wysokim sygnale w T2, PD i flair o chrakterze
naczyniopochodnym. Cechy leukoarajozy okolokomorowej. Drobne zmiany
naczyniopochodne widoczne rowniez w konarach mozgu. Zaniki
korowo-podkorowe.
EEG: zapis w normie.
Konsultacja psychologiczna: spowolnienie psychoruchowe znacznego
stopnia, niewielkie zaburzenia pamieci wzrokowej i operacyjnej, bez
wyraznych zaburzen pozostalych czynnosci wyzszych OUN. MMSE = 29 pkt.
Wydolnosc ruchowa w skali UPDRS 30: 68.
Skala Hoeh'na i Yahra: 5 stadium.

Co to znaczy to 5 stadium?

Objawy - trudnosci z poruszaniem sie, to problemy z mowieniem,
niewyrazna mowa, upadki do prawego boku

Dziekuje z gory i pozdrawiam,
Iwona

numer choroby 170