Zapalenie spojówek spowodowane przez pasożyta Demodex?

11. Data: 2003-12-13 17:00:02

Temat: Re: Zapalenie spojówek spowodowane przez pasożyta Demodex?
Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "wiaktor" napisał:
>
> Bardzo dziękuję za odpowiedzi i porady na temat demodexu. Tylko jeszcze
> jedna rzecz mnie mocno zastanawia, skoro wszyscy mamy na sobie pasożyta
> demodex, a mój stan zapalny jest spowodowany uczuleniem na odchody tego
> cholernika to dlaczego uczulenie wystąpiło dopiero teraz???

Na przykład:

- nie koniecznie pasożyt występował u Ciebie wcześniej,
- z jakiś powodów, w ostatnim czasie nastąpiło jego namnożenie się,
- do obecności pasożyta dołączyły inne czynniki (np. nadkażenie bakteryjne)
- ...

Pozdrawiam, andrzej

12. Data: 2003-12-13 19:13:02

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> naleza:-)))

> Tak się składa, że sam jestem uczulony na niektóre pyłki drzew i traw oraz
> znam przynajmniej kilka uczulonych osób. Dlatego z własnego doświadczenia,
> także z bogatej literatury, którą przeczytałem wiem, że łzawienie,
> pieczenie, swędzenie to bardzo typowe objawy uczulenia.

Moze charakterystyczne predzej.

Oczywiście nie
> twierdzę, że podobne objawy nie mogą występować przy innych
dolegliwościach.
> Pozdrawiam, andrzej

Wlasnie dlatego nie sa typowymi dla uczulenia, a jedynie wystepuja podczas
niego ( prawie zawsze). Tak jak napisalem: jedynym typowym objawem sa zmiany
brodawkowe na spojowkach. Wszystko inne jest tylko objawem, wystepujacym
przy tym schorzeniu - ale nie "typowym".

casus

13. Data: 2003-12-13 19:14:30

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> demodex, a mój stan zapalny jest spowodowany uczuleniem na odchody tego
> cholernika to dlaczego uczulenie wystąpiło dopiero teraz???

Niekoniecznie masz stan uczulenia. Wg Twojego opisu moze to byc rowniez
typowy stan zapalny wywolany dzialaniem pasozyta. I oczywiscie niekoniecznie
mogles to miec wczesniej.

casus

14. Data: 2003-12-13 20:10:12

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

brfoeo$k0g$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> Niekoniecznie masz stan uczulenia. Wg Twojego opisu moze to byc
> rowniez typowy stan zapalny wywolany dzialaniem pasozyta. I
> oczywiscie niekoniecznie mogles to miec wczesniej.

Dodam tylko, ze okulistka - ktory Cie w koncu ogladala - prawdopodobnie nie
dopatrzyla sie uczulenia, sadzac z tego, ze zapisala Ci metronidazol, a nie
powiedzmy steryd.

--
Robert

15. Data: 2003-12-13 20:41:46

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nie
> dopatrzyla sie uczulenia, sadzac z tego, ze zapisala Ci metronidazol, a

Dokladnie! Swiadczy to o zapaleniu wywolanym parazytem a nie o stricte
uczuleniu, chociaz jak juz wspominalem objawy moga byc bardzo podobne. W tym
konkretnym przypadku diagnostyka jest naprawde trudna, chyle czola przed
moja szanowna Kolezanka.

casus

16. Data: 2003-12-13 20:50:21

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

brftic$8ho$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> podobne. W tym konkretnym przypadku diagnostyka jest naprawde trudna,
> chyle czola przed moja szanowna Kolezanka.

A wiec, wiaktor, dobrze trafiles.

Jesli moge Cie przy okazji prosic o namiary do tej okulistki w centrum Sz.,
to bede wdzieczny. Jak nie publicznie, to emailem: uzytkownik mkarta, domena
o2.pl

--
Robert

17. Data: 2003-12-13 21:07:54

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nie
> dopatrzyla sie uczulenia, sadzac z tego, ze zapisala Ci metronidazol, a

Osobiście, nie twierdzę jednoznacznie, że mamy tutaj do czynienia również z
uczuleniem na roztocze, jednak z całą pewnością tego nie wykluczam - mało
tego osobiście wydaje mi się to dość prawdopodobne. Po prostu alergia na
wydzieliny roztoczy, jest dość powszechna i manifestuje się ona miedzy
innymi łzawieniem i swędzeniem oczu.

To, dlaczego okulista przepisał lek działający na roztocze a nie przepisał
sterydu, jest jak najbardziej zrozumiale. Gdy na przykład założymy
komponentę alergiczną, w ten sposób leczy bezpośrednio przyczynę
dolegliwości a nie tylko objawowy. Po prostu najskuteczniejszym leczeniem
alergii jest eliminacja alergenu.

Pozdrawiam, andrzej

18. Data: 2003-12-13 22:07:05

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

brfv40$mg7$...@n...onet.pl,
andrzej głowacki <f...@U...onet.pl>:

> Po prostu
> najskuteczniejszym leczeniem alergii jest eliminacja alergenu.

Mysle, ze zbytnio forsujesz tutaj mechanizm alergiczny.

Do poczytania:

http://www.emedicine.com/oph/topic517.htm

--
Robert

19. Data: 2003-12-13 22:08:18

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> komponentę alergiczną, w ten sposób leczy bezpośrednio przyczynę
> dolegliwości a nie tylko objawowy. Po prostu najskuteczniejszym leczeniem

Uwazam, ze jezeli, jak twierdzisz Andrzeju, mamy do czynienia z reakcja
alergiczna, to nalezalo nie tylko podac lek usuwajacy przyczyne alergii ( co
jak slusznie zauwazyles podano - w celu leczenia moim zdaniem zapalenia
spowodowanego pasozytem, ale nie alergia ), ale rowniez leki miejscowe lub
ogolne, ktore powinny zadzialac na krotki czas w celu eliminowania objawow
alergicznych - swedzenia, pieczenia i lzawienia. Chociazby wapno, czy tez
znany wszystkim Zyrtec, albo nawet miejscowo: steryd lub srodki typowo
przeciwalergiczne, aby pacjentowi ulzyc w obecnej chwili. Skoro jednak
okulistka nie podala wymienionych przeze mnie lekow nalezy z cala pewnoscia
sadzic, ze nie bylo, wiec nie zauwazyla reakcji alergicznej, tylko stricte
zapalna. Stad leczenie takie jakie zastosowala.
W koncu, jezeli opuchniemy, jako reakcja np na kosmetyk, to NIE TYLKO
zalecamy nieuzywanie kosmetyku, ale rowniez podajemy leki zmniejszajace i
cofajace obrzek, swiad, wysypke, itd, a nie pozostawiamy pacjenta, aby
opuchniety lazil przez pare dni, az opuchlizna sama zejdzie. Tak wiec
eliminowac przyczyne to oczywiste, ale lagodzic i spowodowac cofniecie
dolegliwosci rowniez.
Stad uparcie bede twierdzil, ze nie bylo reakcji alergicznej, a jedynie
zapalna na dzialanie pasozyta. Mam nadzieje Andrzeju, ze wyraznie i
jednoznacznie Cie przekonalem. No chyba, ze watpisz, ze okulistka widzac
dolegliwosci alergiczne nie podala lekow wspomagajacych jej ustapienie,
niezaleznie od diagnostyki i eliminacji przyczyny.

casus

20. Data: 2003-12-13 22:36:04

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Robert" napisał:
>
> Mysle, ze zbytnio forsujesz tutaj mechanizm alergiczny.

Fragment strony dr Henryka St. Różańskiego, do której odnośnik podałem
wcześniej:

[...] Wiele roztoczy to szkodniki i pasożyty ludzi, zwierząt i roślin.
Pasożytnicze roztocze żywią się płynami ustrojowymi oraz tkankami. Wywołują
w związku z tym objawy chorobowe, najczęściej typu alergicznego. [...]

Pozdrawiam, andrzej

Co to moze byc?? Bardz prosze o odpowiedz
pilne pytanie o rezonans magnetyczny!!!
Wynik RTG płuc.
Hartować czy chorować
jakie zabiegi rehabilitacyjne