Zapasy dyni na "poza sezonem"

1. Data: 2006-09-05 12:24:31

Temat: Zapasy dyni na "poza sezonem"
Od: "umywalka_pentagonalna" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak najlepiej przechować sobie dynię na późniejsze miesiące? Zamrozić? W
jakiej postaci? A kalarepkę?

Z góry dzięki,
umywalka

2. Data: 2006-09-05 12:34:10

Temat: Re: Zapasy dyni na "poza sezonem"
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"umywalka_pentagonalna" <...@...pl> wrote in message
> Jak najlepiej przechować sobie dynię na późniejsze miesiące? Zamrozić? W
> jakiej postaci? A kalarepkę?
>
> Z góry dzięki,
> umywalka

Do wiosny w całości w chłodzie. Od czasu do czasu sprawdzać, czy nie
pojawiają się plamy - taką natychmiast rozkroić, wyjąć nasiona, wykroić
miejsca porażone i zużyć np. na zupę dyniową - wpaniała zupa kremowa - bazą
jest czysty rosół, na którym gotujemy dynię pokrojoną w kostkę, miksujemy,
doprawiamy pieprzem i gałką muszkatołową.

3. Data: 2006-09-05 12:42:01

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
> bazą jest czysty rosół, na którym gotujemy dynię pokrojoną w kostkę,
> miksujemy, doprawiamy pieprzem i gałką muszkatołową.

Zawsze można zrobic przecier, zamarynować w kostkach, ugotować (do słoików)
leczo, w końcu dodać przecier do marmolady, dżemów i powideł.

4. Data: 2006-09-05 14:37:49

Od: "umywalka_pentagonalna" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zawsze można zrobic przecier, zamarynować w kostkach, ugotować (do
> słoików) leczo, w końcu dodać przecier do marmolady, dżemów i powideł.
Dziękuję, ale ja chciałabym mieć ją nieprzetworzoną, żeby później móc
wykorzystywać do posiłków dla niemowlęcia.

pzdr
umywalka

5. Data: 2006-09-05 15:05:14

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "umywalka_pentagonalna" <...@...pl> napisał w wiadomości
> Jak najlepiej przechować sobie dynię na późniejsze miesiące? Zamrozić? W
> jakiej postaci? A kalarepkę?

Mrozona, w kawałkach.

Ale generalnie dynia, sucha, dojrzała spokojnie przeleży pół zimy w stanie
nie zmienionym.

DJD

6. Data: 2006-09-05 17:13:37

Od: "umywalka_pentagonalna" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> wrote in message

> Mrozona, w kawałkach.
>
> Ale generalnie dynia, sucha, dojrzała spokojnie przeleży pół zimy w stanie
> nie zmienionym.

Czy przed mrożeniem umyć i osuszyć czy nie jest to konieczne? A "przeleżec"
to rozumiem może w lodówce. Czy np. połowa bądz ćwierć dyni (a więc już
naruszona) też może tak długo leżec?

dzięki,
umywalka

7. Data: 2006-09-05 18:37:31

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> wrote in message

> Czy przed mrożeniem umyć i osuszyć czy nie jest to konieczne? A
> "przeleżec" to rozumiem może w lodówce.

W spiżarni.

>Czy np. połowa bądz ćwierć dyni (a więc już naruszona) też może tak długo
>leżec?

W lodówce, ale nie tak długo.

DJD

8. Data: 2006-09-05 19:19:50

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "przeleżec" to rozumiem może w lodówce. Czy np. połowa bądz ćwierć dyni (a
> więc już naruszona) też może tak długo leżec?

Błąd. W lodówce długo nie poleży, jedynie pokrojona i uduszona na oleju może
zostać zamrożona w zamrażarce. Poleży za to w całości, pod warunkiem, że
skórkę ma nieuszkodzoną.
Najlepiej w chłodnym i suchym miejscu. Gdy takiego nie ma, trzeba przerobić
na przecier - wyjąć nasiona, wyczyścić z włókien środek, pokroić na kawałki
i obrać ze skorupy. Uzyskane kawałki miąższu dyni pokroić na kostkę i
rozgotować. Zmiksować lub przetrzeć przez sito, włożyć do słoików i
zapasteryzować.

9. Data: 2006-09-05 23:32:56

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

umywalka_pentagonalna wrote:

> Jak najlepiej przechować sobie dynię na późniejsze miesiące? Zamrozić? W
> jakiej postaci?
Dynia zwyczajna (kabaczek, cukinia) przeleżała na podłodze w kuchni do
grudnia bez śladów psucia. Ale była co tydzień przeglądana. Nie została na
polu przemrożona, skórkę miałą całą bez ubytków i gnijących miejsc (takie
skonsumowano w pierszej kolejności). Raz w tygodniu konsumowaliśmy to co
budziło podejrzenia swoim wyglądem lub stanem skórki. Niedojrzałe należy
zjeść jak najszybciej bo wysychają i psują się po 2-4 tygodniach w wyżej
opisanych warunkach.

Dynia olbrzymia przechowała się do stycznia na podłodze, a po rozkrojeniu
jeszcze ze dwa tygodnie w lodówce. Też była co tydzień przeglądana.

Organoleptycznie były bez zarzutu.
Dziadek 2
Używaj Linuksa. Bądź legalny.
Czytaj www.linux.pl

10. Data: 2006-09-06 06:11:12

Od: "umywalka_pentagonalna" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo wszystkim dziękuję. Wygląda na to że wykorzystam pomysł i z
przechowaniem całej dyni, i ze zrobieniem przecieru.

pozdrawiam,
umywalka

GRZYBY !!!
ciasto 3 bit
Wiśniówka a kwas pruski
Strony z przepisami na arbuza
Tokarnia do obierania ziemniaków i jabłek!