Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartne
rs.pl!not-for-mail
From: Kobyszczę <k...@b...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Zasady oceniania w szkole
Date: Fri, 10 Sep 2010 07:46:11 +0200
Organization: GTS Energis
Lines: 34
Message-ID: <i6cgn8$1vtp$1@news2.ipartners.pl>
NNTP-Posting-Host: 78.133.207.219
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news2.ipartners.pl 1284097576 65465 78.133.207.219 (10 Sep 2010 05:46:16
GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: 10 Sep 2010 05:46:16 GMT
X-Antivirus: avast! (VPS 100909-1, 2010-09-09), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100825
Thunderbird/3.1.3
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:46138
Ukryj nagłówki
Cześć,
Wczoraj było zebranie rodziców w szkole Juniora (10 lat). Przedstawiono
zasady według jakich będzie wystawiana ocena semestralna - będzie to
średnia ważona a wagi poszczególnych obszarów w większości przedmiotów
wyglądają tak:
- praca domowa 0,05
- aktywność (praca na lekcji) 0,1
- odpowiedź 0,15
- kartkówka 0,3
- praca klasowa 0,4
I moim zdaniem jest w tym jakiś sens. Ale w przypadku plastyki, muzyki,
WF i techniki wagi są inne:
- praca domowa i przygotowanie do lekcji 0,05
- aktywność (praca na lekcji) 0,1
- wiadomości 0,15
- umiejętności 0,7
I tu mnie dziwi wysoka waga za umiejętności. Jeżeli dziecko nie umie np.
rysować czy śpiewać, to choćby nie wiem jak się starało, to na dobrą
ocenę nie ma najmniejszych szans. A w wewnętrznym (szkolnym) dokumencie
o nazwie "Wewnątrzszkolny System Oceniania" napisano:
"Ocenianiu podlegają:
a. osiągnięcia edukacyjne ucznia;
b. zachowanie ucznia."
To jak osiągnięcia edukacyjne mają się do umiejętności?
Jak to jest w szkołach Waszych dzieci?
--
Pozdrowienia!
Kobyszczę
|