Zasiłek pielęgnacyjny a podatek dochodowy

11. Data: 2003-03-27 15:04:27

Temat: Re: Zasiłek pielęgnacyjny a podatek dochodowy
Od: "kamila kwiatkowaka" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Gosiu,trochę to trwało,ale zaopatrzyłam się w w U.S. w odpowiednie
broszury i chyba już wiem (księgowy będzie dopiero za tydzień):

najpierw ulga remontowa -jak wiesz była 3-letnia 2000-2002 rok i za taki
okres się ja łącznie rozlicza
zacytuje ci dokladnie z broszury do załącznika PIT /D
( a może też ją masz to sobie sprawdzisz)

.." Wydatki na remont i modernizacje dudynku mieszkalnego lub lokalu
mieszkalnego oraz wpłaty na wyodrębniony fundusz remontowy spółdzielni
mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej mogą być odliczone w 2002 r. jeżeli
suma wydatków poniesionych przez podatnika w latach 2000-2002 wynosi co
najmniej 462 zł...."

teraz odliczenie kwoty 2.280 na cele rehabilitacyjne
-piszesz Gosiu że masz broszurę do załącznika PIT/0 a cytujesz chyba Gazetę
Wyborczą,z całym szacunkie dla G.W. ale czasami wystarczy zmienić ,lub
pominąć jeden wyraz ,a można sie oszukać,to w końcu pisza dziennikarze

więc:
1.opłacenie przewodników osób niewidomych I lub II gr. inwalidztwa oraz osób
z niepełnosprawnością narządu ruchu ,zaliczonych do I gr. inwalidztwa
-do wyskości 2.228 zł.
2.używanie samochodu osobowego ,stanowiącego własność osoby niepełnosprawnej
zaliczonej do I lub II gr. inwalidztwa lub podatnika mającego na utrzymaniu
osobę niepełnosprawna zaliczona do I lub II gr. inwalidztwa albo dzieci
niepełnosprawne do lay 16.dla potrzeb transportu..........-do wysokości 2.280
zl
i to cyba wszystko,
pozdrawiam
marika2

12. Data: 2003-03-27 17:29:34

Od: g...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

>Dziękuje bardzo za wszelkie trudy, ja również korzystałam z broszur US, jutro
jadę z kuzynem do urzedu wiec mam nadzieje, ze wytłumaczą na wiecej, to znaczy
jego sytację. pozdrawiam gośka

13. Data: 2003-03-28 13:55:20

Temat: Re: Zasiłek pielęgnacyjny a podatek dochodowy i fundusz remontowy
Od: g...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

witam, byłam w US i otrzymałam wszelkie odpowiedzi, mianowicie:
1, kuzynowi nie należą się odliczenia w kwocie 2280 zł , nie ma samochodu, nie
ma 1 gr. inwalidztwa,...
2. moze odliczyć fundusz remontowy/ w 2001r. wydał 340 zł- nie mógł odliczyć/
a w 2002r. -420 zł,więc kwota również za mała, ALE w picie wpisuje wydatki za
rok 2002 i odlicza 19%. Na dole druku ma napisać iz w 2001 wydała, a
nieodliczył 340 zł, więc ma wymaganą najniższą kwotę/462 zł/
pozdrawiam gośka

Renta socjalna
PYTANKO O WOZEK
SamiSobie - rozne