Zaślepienie rury

1. Data: 2008-09-03 16:46:26

Temat: Zaślepienie rury
Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

Czy macie jakiś pomysł jak zaślepić rurę od powrotu centralnego ogrzewania?
Grzejnik został usunięty, dopływ jest szczelny natomiast z powrotu sączy się
woda. Czy są jakieś obejmy dające się nałożyć na rurę (kikut ok. 5cm) i
zacisnąć, tak żeby to było szczelne i wytrzymało ciśnienie robocze kiedy
zacznie się sezon grzewczy? Nie może to być zbyt rozbudowane, bo to jest za
szafką kuchenną i mogłoby uniemożlić jej prawidłowe ustawienie. Spawanie,
lutowanie odpadają. TIA

--
Big Jack
//////

2. Data: 2008-09-03 19:04:27

Temat: Re: Zaślepienie rury
Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Big Jack pisze:
> [...]
> rozbudowane, bo to jest za szafką kuchenną i mogłoby uniemożlić jej
> prawidłowe ustawienie. Spawanie, lutowanie odpadają. TIA

Dawno temu zrobiłem ta ze z drewnianego koła przygotowałem walec
drewniany niewiele większy do średnicy rury o długości około 5cm lub
wiecej, koniec tego koła który bedzie znajdował sie w wodzie moczyłem
długo w smarze tak by było hydrofobowy, potem owy korek za pomocą młotka
wbiłem w rurę, profilaktycznie końcówkę zaślepiłem jakiś
chemoutwardzalnym środkiem do rur. nie ciekło.

3. Data: 2008-09-03 19:55:22

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
> Czy macie jakiś pomysł jak zaślepić rurę od powrotu centralnego ogrzewania?

można:
- nagwintować i nakręcić zaślepke
- użyć poxiliny - ja ostatnio łatałem zbiornik w aucie i działa :)

4. Data: 2008-09-04 06:17:39

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ten kikut co? Kończy się otworem, czy może już coś jest tam zakręcone ale
mimo to cieknie.
Napisałeś, że się sączy, czyli jak mniemam wewnątrz jest ciśnienie ale coś
jest nieszczelne. Jeżeli zaślepki nie ma to należałoby użyć słowa "kapie".
Wracając do techniki to Poxilina nie jest zła ale może puścić a najczęściej
zdarza się to, jak domownicy sa na wczasach :-(
Jacek

5. Data: 2008-09-04 06:46:40

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:
t.pl
użytkownik *Jacek* napisał(a):

> [...]
> Wracając do techniki to Poxilina nie jest zła ale może puścić a
> najczęściej zdarza się to, jak domownicy sa na wczasach :-(

W kikucie jest wbity drewniany kołek, ale widać nie dość doskonały. No i
rzeczywiście kapie. W domu praktycznie jest ktoś cały czas, co nie znaczy,
że może jakiekolwiek uszczelnienie puszczać nawet w obecności domowników.

--
Big Jack
//////

6. Data: 2008-09-04 07:20:44

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja bym kikut nagwintował i zakręcił zaślepkę. Niedużo roboty ( o ile dookoła
kikuta jest kilka cm luzu na głowicę gwintującą) i spokojny sen.
Ewentualnie zaklepać na płasko i zaspawać migomagiem (pisałeś, że spawanie
odpada ale tu nie trzeba butli, węży i nie spali się pół metra dookoła)
Jacek

7. Data: 2008-09-04 07:25:01

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek" <m...@w...pl> wrote in message news:g9o28b$6be$1@news.onet.pl...
> [...]
> odpada ale tu nie trzeba butli, węży i nie spali się pół metra dookoła)

Może ten kikut nagwintowany? A jeżeli nie, to wziąć gwintownik,
niekoniecznie z gwintem rurowym i nagwintować wewnątrz, wkręcić pasującego
wkręta na poksycylinie (byle gwint był suchy i czysty) i miec z głowy -
gwintownik można pokręcać zwykłym kluczem płaskim lub małym nastawnym więc
miejsca na głowicę nie potrzeba, a i uciąć tę rurę można wewnątrz ściany,
więc wystawać nie będzie.

8. Data: 2008-09-04 07:52:33

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:
t.pl
użytkownik *Jacek* napisał(a):

> [...]
> odpada ale tu nie trzeba butli, węży i nie spali się pół metra dookoła)

No właśnie kikut jest przy samej prostopdałej ścianie, bardzo mało miejsca.
Mało tego ściana ma panele z tworzywa. Wszelkie spawania, to w najlepszym
wypadku pojaranie tych paneli.

--
Big Jack
//////

9. Data: 2008-09-04 09:40:07

Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Big Jack pisze:

> No właśnie kikut jest przy samej prostopdałej ścianie, bardzo mało
> miejsca. Mało tego ściana ma panele z tworzywa. Wszelkie spawania, to w
> najlepszym wypadku pojaranie tych paneli.

Dlaczego zaraz pojaranie ? Ścianę osłoni się płytą izolującą na czas
spawania i po problemie. Zaspawanie będzie najlepszym rozwiązaniem.

Sebcio

10. Data: 2008-09-07 16:51:17

Od: Jaś <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Wrz, 18:46, "Big Jack" <a...@b...zz> wrote:
> [...]
> szafką kuchenną i mogłoby uniemożlić jej prawidłowe ustawienie. Spawanie,

Sa w sklepach instalacyjnych opaski uszczelniające różych srednic
zakładane na rure w przypadku np skorodowania i sączenia sie wody.
Jednak aby tę opaske załózyć kikut musiałby byc równo z rura obciety
tak aby opaska szczelnie obejmowała rurę i po skręceniu zapewniała
szczelność.

Gniazdka elektryczne do pralki - gdzie planowac?
Re: Zakup ekspresu do kawy - Saeco
Kuchnie IKEA
Re: Zakup ekspresu do kawy - Saeco
zlewozmywak - czym pomalowac?