Gniazdko elektryczne na zewnatrz budynku

1. Data: 2008-09-04 11:16:00

Temat: Gniazdko elektryczne na zewnatrz budynku
Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Wiem, ze kolejnosc prac powinna byc inna, jednak elewacji juz nie
zdemontuje.

Na dolnej krawedzi elewacji mam wyprowadzone przewody - wychodza spod
styropianu. Jak najlepiej zamontowac tam gniazdko elektryczne? Musi byc
wodoszczelne, itd. Ale jak je przymocowac w tym miejscu? Do styropianu
nie przykrece. Sa niby takie plastikowe wkrety ze sruba o szerokim
gwincie, jednak boje sie, ze mocniejsze szarpniecie za przewod (np.
podczas koszenia trawy) poluzuje mocowanie.
Jakies pomysly?

2. Data: 2008-09-04 11:36:22

Temat: Re: Gniazdko elektryczne na zewnatrz budynku
Od: karol <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mikolaj Rydzewski wrote:
> [...]
> gwincie, jednak boje sie, ze mocniejsze szarpniecie za przewod (np.
> podczas koszenia trawy) poluzuje mocowanie.

Kołki dystansowe.
Albo stelaż jakiś mocowany w podłożu przy ścianie.

Karol

3. Data: 2008-09-04 12:05:59

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mikolaj Rydzewski" <m...@c...pl> wrote in message
> [...]
> gwincie, jednak boje sie, ze mocniejsze szarpniecie za przewod (np.
> podczas koszenia trawy) poluzuje mocowanie.

Przede wszystkim gniazda hermetyczne - a wiec jeszcze do nich skrzynka a
w niej gniazda, wylacznik róznicowy i zabezpieczenia, aby nie trzeba bylo
biegac np. w brudnym obuwiu do domu... Gniazd tez wiecej - czesto sie
przydaja do innych celów. Sa takie skrzynki z gniazdami, odlacznikiem i
szyna DIN na zabezpieczenia w sklepach elektrycznych z materialami
instalacyjnymi.

4. Data: 2008-09-04 12:49:38

Od: BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be> szukaj wiadomości tego autora

Mikolaj Rydzewski pisze:
> [...]
> gwincie, jednak boje sie, ze mocniejsze szarpniecie za przewod (np.
> podczas koszenia trawy) poluzuje mocowanie.

Ja wycialem w styropianie dziure wielkosci puszki elektrycznej, do samej
sciany. Z kawalka drewna zrobilem dystans, ktory na kolek rozporowy
przykrecilem do sciany. Do dystansu przykrecilem puszke (na wkrety do
drewna). W puszcze zamontowalem gniazdo podtynkowe IP44. Dziala i trzyma
sie mocno.

BbT

5. Data: 2008-09-04 22:04:09

Od: "Druid29" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Mikolaj Rydzewski" <m...@c...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> przykrece. Sa niby takie plastikowe wkrety ze sruba o szerokim gwincie,
> jednak boje sie, ze mocniejsze szarpniecie za przewod (np. podczas

Ja puszki glebokie osadze tylko na kleju, bez zadnego mocowania do sciany.
Gniazdka podtynkowe. Mam styropian 15 cm i aby wyrwac tak osadzone gniazdko
ze sciany trzeba sie naprawde postarac tzn. wyrwac razem z plyta
styropianu.. Mocowanie puszek do sciany to moim zdaniem dodatkowa
czasochlonna zabawa, która ma sens tylko przy cienkim styropianie.
Plastikowe wkrety do styropian sluza do mocowania opraw oswietleniowych. Aby
mocno trzymaly trzeba je osadzic przed nakladaniem siatki. Nie sadze by na
dluzsza mete wytrzymaly szarpanie przewodem.

Pozdrawiam,
Druid29

6. Data: 2008-09-05 06:33:06

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BbT" <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be> napisał w wiadomości

> [...]
> przykrecilem do sciany. Do dystansu przykrecilem puszke (na wkrety do
> drewna). W puszcze zamontowalem gniazdo podtynkowe IP44. Dziala i trzyma

IP-44?
Okreslenie stopnia IP - wspolczynnik ochrony przed dotknieciem i wnikaniem
kurzu oraz wody - stopien ochrony okreslany zgodnie z ormami CEI 60529 i NF
C 20-010
I co my tam mamy?
IP-44
4 - ochrona przed cialami stalymi wiekszymi niz 1 mm
4 - ochrona przed kroplami wody padajacymi ze wszystkich kierunkow
Niby w porzadku...
wg mnie (nie jestem elektrykiem) powinno byc zastosowane gniazdko IP-44 (co
najmniej), lub nawet IP-54.

Pierwsza cyfra okresla ochrone przed cialami stalymi:
0 - brak ochrony
1 - ochrona przed cialami stalymi wiekszymi niz 50 mm (przypadkowy kontakt z
dlonia)
2 - ochrona przed cialami stalymi wiekszymi niz 12,5 mm (kontakt z palcem)
3 - ochrona przed cialami stalymi wiekszymi niz 2,5 mm (kabel, srubokret)
4 - ochrona przed cialami stalymi wiekszymi niz 1 mm (cienkie narzedzia,
cienkie przewody)
5 - ochrona przed kurzem (bez widocznego zalegania)
6 - calkowita ochrona przed kurzem

Druga cyfra - ochrona przed cieczami
0 - brak ochrony
1 - ochrona przed kroplami wody padajacymi pionowo (z kondensacji)
2 - ochrona przed kroplami wody padajacymi do 15 stopni od pionu
3 - ochrona przed kroplami wody padajacymi do 60 stopni od pionu
4 - ochrona przed kroplami wody padajacymi ze wszystkich kierunkow
5 - Ochrona przed strumieniami wody ze wszystkich stron
6 - Ochrona przed strumieniami wody ze wszystkich stron (sila wzburzonego
oceanu)
7 - element szczelny po zanurzeniu
8 - element zachowujacy szczelnosc przy przedluzonym zanurzeniu i
zwiekszonym cisnieniu

7. Data: 2008-09-05 10:12:48

Od: BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be> szukaj wiadomości tego autora

Misiek pisze:

> [...]
> 4 - ochrona przed cialami stalymi wiekszymi niz 1 mm
> 4 - ochrona przed kroplami wody padajacymi ze wszystkich kierunkow

Wiem, ze przydaloby sie gniazdo o wiekszym stopniu ochrony. Niestety
kupno takiego jest w praktyce niemozliwe.

BbT

8. Data: 2008-09-05 11:00:42

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiem, ze przydaloby sie gniazdo o wiekszym stopniu ochrony. Niestety kupno
> takiego jest w praktyce niemozliwe.

W praktyce kupowalem gniazdka z IP-65 nawet...
Niestety trudno dostepne i drogie jak szlag...
3-fazowe bez wiekszych problemow, jednofazowe juz z trudnosciami. NIe pytaj
mnie gdzie, bo to zaopatrzenie w mojej firmie znalazlo...

9. Data: 2008-09-05 11:19:36

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Widziałem jakieś gniazda "ogrodowe", więc chyba miały odpowiedni IP.

Mnie temat także interesuje bardzo na dziś, bo potrzebuję gniazdo elektryczne do
umieszczenia na odkrytym balkonie (tarasie) na
scianie zewnetrznej, po której z wielkim prawdopodobieństwem bedzie podczas deszczu
spływała woda z tarasu powyżej.

Jesli znajdziecie odpowiednie gniazda, to dajcie proszę znać.

Alternatywa to może wypuszczenie ze sciany przewodu gumowego z ogumowanym gniazdem
typu przedłużaczowego o wysokim stopniu
szczelności, i niech sobie wisi ze sciany w powietrzu lub na jamiś zaczepie?

Tak czy inaczej pomyslałbym o osobnym zabezpieczeniu tego gniazda zarówno
dwubiegunowym bezpiecznikiem, jak i może różnicówką -
także z uwagi na odcięcie mozliwości sabotażu instalacji elektrycznej przez
ewentualnych włamywaczy.
JaC

-----

10. Data: 2008-09-05 11:44:15

Od: salamon <s...@b...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

BbT pisze:

> Wiem, ze przydaloby sie gniazdo o wiekszym stopniu ochrony. Niestety
> kupno takiego jest w praktyce niemozliwe.

Idź do hurtowni elektrycznej i zapytaj sprzedawcę o gniazdo z serii
Mureva ( Schneider Electric)

SALAMON

Zaślepienie rury
Gniazdka elektryczne do pralki - gdzie planowac?
Re: Zakup ekspresu do kawy - Saeco
Kuchnie IKEA
Re: Zakup ekspresu do kawy - Saeco