Re: Gniazdko elektryczne na zewnatrz budynku

From: "Druid29" <d...@t...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Gniazdko elektryczne na zewnatrz budynku
Date: Fri, 5 Sep 2008 00:04:09 +0200

Uzytkownik "Mikolaj Rydzewski" <m...@c...pl> napisal w wiadomosci
news:g9og1j$gkc$1@news2.ipartners.pl...
> Witam,
>
> Wiem, ze kolejnosc prac powinna byc inna, jednak elewacji juz nie
> zdemontuje.
>
> Na dolnej krawedzi elewacji mam wyprowadzone przewody - wychodza spod
> styropianu. Jak najlepiej zamontowac tam gniazdko elektryczne? Musi byc
> wodoszczelne, itd. Ale jak je przymocowac w tym miejscu? Do styropianu nie
> przykrece. Sa niby takie plastikowe wkrety ze sruba o szerokim gwincie,
> jednak boje sie, ze mocniejsze szarpniecie za przewod (np. podczas
> koszenia trawy) poluzuje mocowanie.
> Jakies pomysly?

Ja puszki glebokie osadze tylko na kleju, bez zadnego mocowania do sciany.
Gniazdka podtynkowe. Mam styropian 15 cm i aby wyrwac tak osadzone gniazdko
ze sciany trzeba sie naprawde postarac tzn. wyrwac razem z plyta
styropianu.. Mocowanie puszek do sciany to moim zdaniem dodatkowa
czasochlonna zabawa, która ma sens tylko przy cienkim styropianie.
Plastikowe wkrety do styropian sluza do mocowania opraw oswietleniowych. Aby
mocno trzymaly trzeba je osadzic przed nakladaniem siatki. Nie sadze by na
dluzsza mete wytrzymaly szarpanie przewodem.

Pozdrawiam,
Druid29