Re: Gniazdko elektryczne na zewnatrz budynku

Data: 2008-10-09 14:10:14
Temat: Re: Gniazdko elektryczne na zewnatrz budynku
Od: l...@i...pl

On 12 Wrz, 09:20, Sebcio <s...@n...com> wrote:

>         Ale nie jesteś elektrykiem, prawda ? :) Co do norm, to nie mają w
> Polsce żadnej mocy prawnej. Poza tym czy ja napisałem że szczelność nie
> ma znaczenia ? Napisałem że wobec obecności RCD w obwodzie zewnętrznym
> szczelność ma znaczenie drugorzędne.

Niestety nie mogę się zgodzić. Akurat te normy są jawnie przywołane w
rozporządzeniu ministra, więc stają się OBOWIĄZKOWE.

Z użytkowego punktu widzenia szczelność ma podstawowe znaczenie
właśnie w przypadku zamontowania RCD.
Nieszczelne gniazdko + RCD = brak pradu. Bezpiecznie ale mało
funkcjonalnie ;-)