Zatrucie związkami rtęci

1. Data: 2002-07-22 15:37:06

Temat: Zatrucie związkami rtęci
Od: <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich. Mam takie pytanie - zasadniczej dla mnie wagi: wiadomo, iż
zatrucie związkami rtęci zawartymi, na przykład, w pokarmie lub wodzie może
mieć fatalne skutki dla zdrowia i nawet dla życia. Ale czy z biologicznego i
medycznego punktu widzenia możliwe jest, by ktoś, kto się zatruł rtęcią, ale
przeżył, mógł spłodzić osobę karłowatą? Innymi słowy, czy zatrucie związkami
rtęci ma wpływ na geny i może je zmieniać, tak że dzieci nie rosną prawie i
całe życie pozostają malutkimi karłami?

Będę niezwykle wdzięczny za odpowiedź.

Pozdrawiam

Wojti

2. Data: 2002-07-24 13:11:41

Temat: Re: Zatrucie związkami rtęci
Od: "Mr Myszek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale czy z biologicznego i medycznego punktu widzenia możliwe jest, by
ktoś, kto się zatruł rtęcią, ale przeżył, mógł spłodzić osobę karłowatą?

Moze miec wplyw pod warunkiem, ze byla dluga ekspozycja organizmu na
czynnik. Odnosnie karlowatosci dzieci, to karlowatosc jest zespolem
genetycznym o duzej zlozonosci czynnikow. Moze wystapic u ludzi poddawanych
ciaglej ekspozycji na srodki chemiczne (np. rtec), ale przez dluzszy czas
np. 10 lat. Ponadto to ze pracuje sie w hucie przy odzysku rteci nie daje
100% pewnosci ale tylko okolo 35% szans na wystapienie defektu genetycznego
u dzieci, nie koniecznie karlowatosci.
--
Z radosnym ...
Mr Myszek

zlamanie i odszkodowanie - troche NTG
POMOCY! Szukam ludzi, ktorych dzieci mialy "szpotawosc nog"
wypadanie wlosow
Nadczynnosc tarczycy a terapia tlenowa.
poszukuje diagramow stomatologicznych