Zdrowe odżywianie się

1. Data: 2014-01-22 18:11:33

Temat: Zdrowe odżywianie się
Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dla niektórych największym rarytasem są produkty z cukierni: ciastka,
kremy, torty. Ja nie gustuję w tym. Z dzieciństwa pamiętam że
uwielbiałem rzodkiewki krojone na plastry, solone wraz z dodatkiem
śmietany. Niestety, od lat rzodkiewki nie nadają się do jedzenia,
jeszcze kiełki rzodkiewek smakują, natomiast one same mają fatalny smak,
nie wiem czy bardziej spowodowany chemią, czy odmianą, którą się głównie
stosuje (czyli dość krótkie, całe czerwone). Gdy się chce mieć, nie ma
innej możliwości (no czasem się trafia odmiana zapiaszczona, ciemna,
duża i okrągła, która jest znacznie lepsza, ale to bardzo rzadko) niż
hodowla samemu. Zasiałem jedną odmianę Poloneza, i drugą Szkarłatna z
Białym Końcem, poloneza nie dość że później wykiełkowała, to była
znacznie gorsza, natomiast ta szkarłatna była naprawdę dobra. Dodatkowo
śmietana. Najlepsza, jedyna naprawdę dobra jaką znam, to President firmy
,,Obory". Często sprzedawana w sklepie dopiero pod koniec terminu
ważności. Ale gdy zamknięta, to wytrzymuje długo, natomiast po otwarciu
należy w całości spożyć, bo już smak nie będzie jak przy otwarciu (choć
lepszy niż mają inne śmietany). Dlatego kupuję małe opakowania po 200
gramów. Do zupy nie musi być koniecznie President, ale rzodkiewki i
mizeria wymagają najlepszej śmietany.
Pamiętam że od dzieciństwa bardzo lubiłem herbatę, znacznie preferowałem
nad kawą (tylko rozpuszczalną), natomiast mleka nie lubiłem a polubiłem
gdy podrosłem.
Herbatę to pijam Lipton Yellow Label, całkiem dobra, smak najbardziej
zależy od temperatury wody, musi mieć te dziewięćdziesiąt kilka stopni,
gdy za mało - wyjdzie lura, natomiast gdy zaleje się gotującym 100
stopniowym wrzątkiem to tez niedobrze.
W dzieciństwie przepadałem za ogórkami ale nie kiszonymi tylko
konserwowane w occie, dziś też lubię, choć trudno o takie bez posmaku.
Pamiętam że jak byłem mały, uwielbiałem lody, teraz tak bardzo nie,
zresztą nie ma takich jak dawniej.
Lubię kuchnię staropolską : zupy, schabowy i ziemniaki. Kiedyś z jednej
strony bardzo lubiłem pomidorówkę z szerokimi lanymi kluskami, a z
drugiej nie lubiłem krupniku.
Teraz polubiwszy krupnik zupy mi smakują podobnie.
Na schabowe mi ślinka cieknie, takie dopiero zrobione, ciepłe. Tylko że
zrobienie ich wymaga sporo wysiłku.

2. Data: 2014-01-22 18:34:01

Temat: Re: Zdrowe odżywianie się
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dla niektórych największym rarytasem są produkty z cukierni: ciastka,
> kremy, torty.
Uwielbiam, ale nie jem strasznie szkodzą mi na trawienie.

>...rzodkiewki nie nadają się do jedzenia.... mają fatalny smak,
Uważaj na serce , nie są najlepsze.

> śmietana.
Dla kiszek samo zdrowie, gożej z wątrobą.

> mleka ....
Samo zdrowie, prawie na wszystko, tylko nie samo, i nalezy się nauczyć pić,
nie od razu szklankę .

> W dzieciństwie przepadałem za ogórkami ale nie kiszonymi tylko
> konserwowane w occie,
Wszystkie dzieci lubią ocet.

> [...]
> Teraz polubiwszy krupnik zupy mi smakują podobnie.
> Na schabowe mi ślinka cieknie, takie dopiero zrobione, ciepłe. Tylko że

Zapomniałeś o kapuście do shabowego, teraz nawet gotową zasmażaną można w
słoiku kupić.

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' program dietetyczny Ananas1_3a

3. Data: 2014-01-22 18:38:38

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-22 18:34, Stokrotka pisze:
> Dla kiszek samo zdrowie, gorzej z wątrobą.

A u mnie i tak wątroba ma ciężkie życie, nie wiem jaka dawka śmietany
dopuszczalna. I ugotowana czy nie, bo w zupach ugotowana.

Jestem teraz gruby, ponad 100 kg. Chyba będę musiał przestrzegać zasady
- przed snem nie jeść minimum 3 godziny. Jak byłem w szpitalu, były trzy
posiłki a nie jak teraz ciągłe podjadanie, i ostatni posiłek był o
godzinie 18 a o 21 leki i spać.

4. Data: 2014-01-22 18:42:30

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-22 18:38, zdumiony pisze:
> [...]
> - przed snem nie jeść minimum 3 godziny. Jak byłem w szpitalu, były trzy
> posiłki a nie jak teraz ciągłe podjadanie, i ostatni posiłek był o

A czego nie lubię:
nigdy i teraz nie lubiłem miodu
również zapachu i smaku cynamonu, pamiętam jak w szkolnej stołówce
najgorszą potrawą były utłuczone jabłka z cynamonem.

5. Data: 2014-01-22 18:45:49

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A u mnie i tak wątroba ma ciężkie życie, nie wiem jaka dawka śmietany
> dopuszczalna. I ugotowana czy nie, bo w zupach ugotowana.

Raczej nie ma znaczenia , ale być może odrobinę zdrowasza jest surowa ( o
ile nie nadpsuta),
najzdrowsza jest słodka śmietanka, może być to dziwne, ale w praktyce
oznacza to, że najdrowasza jest najtłustsza, bo 30-36% tłuszczu, praktycznie
każda inna jest śmietaną, nie śmietanką.
Gdy śmietanka zamienia się w śmietanę pewne pozytywne związki, tłuszcze
nienasycone rozkładają się i śmietanka pszestaje być zdrowa.
Ale i tej śmietanki nie należy za dużo jeść/pić.

6. Data: 2014-01-22 18:48:48

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nigdy i teraz nie lubiłem miodu
Prubowałeś do herbaty z cytryną zamiast cukru?

> również zapachu i smaku cynamonu, pamiętam jak w szkolnej stołówce
> najgorszą potrawą były utłuczone jabłka z cynamonem.
Cynamon drażni jelita i nerki,
ale ma właściwości konserwujące , dlatego dobry jest do szarlotki,
jeśli wiadomo, że nie będzie w całości zjedzona od razu.

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' program dietetyczny Ananas1_3a

7. Data: 2014-01-22 19:07:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 22 Jan 2014 18:11:33 +0100, zdumiony napisał(a):

> Niestety, od lat rzodkiewki nie nadają się do jedzenia,
> jeszcze kiełki rzodkiewek smakują, natomiast one same mają fatalny smak,
> nie wiem czy bardziej spowodowany chemią, czy odmianą,

Podłożem, w którym się je uprawia i sposobem uprawy. To głównie rzodkiewki
szklarniowe lub spod osłon, gdzie podłoże jest spesjalistyczne, a nie
prawdziwa ziemia. Takie podłoże jest przygotowywane i przywożone, jest
przepuszczalne, nie gliniaste - gdyby było gliniaste, rzodkiewki trudno
byłoby wypłukać bez urazów korzeni i liści. Sprzedaż pęczkowa wymaga
całych, nieuszkodzonych, ładnych i czystych roślinek. Dodatkowo sa one
pędzone nawozami sztucznymi, więc wydelikacone.
--
XL

8. Data: 2014-01-22 19:08:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 22 Jan 2014 18:42:30 +0100, zdumiony napisał(a):

> nigdy i teraz nie lubiłem miodu

Jakbyś jadł taki prawdziwy, wprost z plastra, to byś polubił :-)
--
XL

9. Data: 2014-01-22 19:10:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 22 Jan 2014 18:38:38 +0100, zdumiony napisał(a):

> A u mnie i tak wątroba ma ciężkie życie, nie wiem jaka dawka śmietany
> dopuszczalna. I ugotowana czy nie, bo w zupach ugotowana.

Nie powinno się zagotowywać śmietany w zupie, powinno się ją dodawać na
talerzu, swieżą.
--
XL

10. Data: 2014-01-22 19:28:11

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-22 19:08, Ikselka pisze:

> Jakbyś jadł taki prawdziwy, wprost z plastra, to byś polubił :-)

Spadziowy trochę bardziej toleruję

sposób na przechowanie
Kompot sfermentował...
Majonez - pytanie do grupowych specjalistów ;)
Re: Parowar-jakiej firmy?
Re: Parowar.