samo żółteczko

1. Data: 2014-01-24 14:58:20

Temat: samo żółteczko
Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja wiem, że nasze mistrzynie kuchni ten sposób znają, ale to może być
ciekawe dla bardziej niekumatych:
http://www.youtube.com/embed/iAp8pEaWB1Y

A tutaj (też nie dla mistrzyń) zabawa z ciasteczkami krok po kroczku:
https://www.youtube.com/watch?v=gKRASqpAGjY
smacznego
pozdr
Stefan

2. Data: 2014-01-24 15:29:28

Temat: Re: samo żółteczko
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 24 Jan 2014 14:58:20 +0100, Stefan napisał(a):

> [...]
> http://www.youtube.com/embed/iAp8pEaWB1Y
>
> A tutaj (też nie dla mistrzyń) zabawa z ciasteczkami krok po kroczku:

Fajne, nie znałam, ale to będzie dobre tylko do (niezbyt świeżych?) jajek
ze sklepu, gdzie białko już jest mocno rozrzedzone jak widac na filmie
zresztą. Żółtka jajek od mojej pani Baby mocno się trzymają w białku, a
białko w kupie (he he) i takie odsysanie nic nie da, najwyżej żółtko
pęknie, więc poza umiejętnym własnoręcznym oddzielaniem upartego białka na
ostrej krawędzi skorupki jedyne co mi się dobrze sprawdza to tzw separator
do jajek, bo pod własnym cieżarem białko samo w końcu się oddzieli, choć i
tu czasem muszę niejednego uparciucha "odcinać" pod spodem łyżeczką :-)

--
XL

3. Data: 2014-01-24 16:11:49

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Dnia pięknego Fri, 24 Jan 2014 14:58:20 +0100 osobnik zwany Stefan
napisał:

> Ja wiem, że nasze mistrzynie kuchni ten sposób znają, ale to może być
> ciekawe dla bardziej niekumatych:
> http://www.youtube.com/embed/iAp8pEaWB1Y

śmieszne ale filmik pokazuje kogoś kto nie umie oddzielać żółtek jedną
ręką co jest na pewno szybsze niż zabawy z butelką, którą potem trzeba
umyć :)

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

4. Data: 2014-01-24 16:27:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 24 Jan 2014 15:11:49 +0000 (UTC), masti napisał(a):

> śmieszne ale filmik pokazuje kogoś kto nie umie oddzielać żółtek jedną
> ręką

Jedną potrafię - używając jej jako separatora :-)))
--
XL

5. Data: 2014-01-24 16:58:53

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-24 14:58, Stefan pisze:
> Ja wiem, że nasze mistrzynie kuchni ten sposób znają, ale to może być
> ciekawe dla bardziej niekumatych:
> http://www.youtube.com/embed/iAp8pEaWB1Y

Kiedyś z ciekawości sprawdziłam - nie działa.

Natomiast W "Godzinach" (bodajże) podpatrzyłam, jak Meryl Streep
oddziela żółtka od białek po prostu przecedzając w dłoniach (nie umiem
teraz znaleźć tego fragmentu).
Ja robię to w skorupkach.

Ewa

6. Data: 2014-01-24 17:03:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 24 Jan 2014 16:58:53 +0100, FEniks napisał(a):

> (...)Meryl Streep
> oddziela żółtka od białek po prostu przecedzając w dłoniach (nie umiem
> teraz znaleźć tego fragmentu).
> Ja robię to w skorupkach.

A ja tak i tak. I w separatorze, kiedy nie chcę maczać dłoni.

--
XL

7. Data: 2014-01-24 17:50:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 24 Jan 2014 16:58:53 +0100, FEniks napisał(a):

> Kiedyś z ciekawości sprawdziłam - nie działa.

Może nie "uszczelniłaś" styku butelki z jajkiem?
--
XL

8. Data: 2014-01-24 19:37:32

Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

masti wrote:

> zabawy z butelką, którą potem trzeba
> umyć :)

Po co myć butelkę?

9. Data: 2014-01-24 20:45:35

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Dnia pięknego Fri, 24 Jan 2014 19:37:32 +0100 osobnik zwany cef napisał:

> Po co myć butelkę?

a co użyjesz ją raz i wyrzucisz?

10. Data: 2014-01-24 21:42:14

Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

masti wrote:

> a co użyjesz ją raz i wyrzucisz?

A to jakaś specjalna butelka jest?
Myślałem, że zwykła - z takich, które codziennie się wyrzuca.

Zdrowe odżywianie się
sposób na przechowanie
Kompot sfermentował...
Majonez - pytanie do grupowych specjalistów ;)
Re: Parowar-jakiej firmy?