Ziarnica vs. sarkoidoza?

1. Data: 2003-10-19 08:52:19

Temat: Ziarnica vs. sarkoidoza?
Od: "Wojtek Janczyk" <w...@m...univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Was:-)

Pisze, bo mam watpliwosci...
Od wiosny meczy mnie kaszel, suchy, bez wyksztuszania. Czasem mniejszy,
czasem wiekszy, czasem gonie ma dzien lub dwa.
Poszedlem z tym do pulmunologa.. RTG, powiekszone wezly chlonne w plucach,
podejrzenie sarkoidozy. Pobyt w szpitalu (oddzial chorob pluc), badania.
Bronchofiberoskopia (bez zmian), tomografia klatki (powiekszone wezly, brak
zmian w miazszu pluc), usg brzucha (ok), gastroskopia (ok), pobranie wezla z
nad obojczyka (obraz zmian w pobranych wezlach moze potwierdzac rozpozanie
kliniczne choroby ...-Schaumana), spirometria (ok), test na gruzlice (ok),
ekg (ok), mocz, krew.
W wyniku tych badan lekarze doszli do wniosku ze to sarkoidoza w postaci
wezlowej w fazie pierwszej i biore od miesiaca pulmicort. Kaszel jest
nadal... wprawdzie nie meczy juz jak kiedys ale jest.
Pisze poniewaz niepokoja mnie inne objawy ktore nie wzbudzily chyba
podejrzen lekarzy:
- nocne pocenie... poduszka rano mokra..
- Od jakis 2 miesiecy bol w kregoslupie na wysokosci klatki piersiowej.
Tylko w pozycji lezacej, czyli w nocy. Wstaje najakies 10minut, pochodze
troche, klade sie z powrotem i bolu nie ma... ale potem zniw wraca jak za
dlugo spie.. :-/
Chodze na basen, ale jakos to nie pomaga... Gimanstyka, masaze, nastawianie
kregoslupa... nic nie daje.
- spadek wagi ciala.

Moj niepokoj wzbudzil artykul w GW. Pisze tam czlowiek, ktory jest
poleczeniu ziarnicy zlosliwej... Rozpoznaje sie ja po powiekszonych wezlach
chlonnych, kaszlu. Objawami towarzyszacymi moga byc podobno wlasnie bole
kregoslupa...
Pomyslalem "no pieknie"... moze od razu powinienem isc do onkologa zamiast
leczyc siena pluca, na dodatek najwyrazniej nieskutecznie (kontrole mam
napocz listopada) bo kaszel nie ustaje?

Ciekaw jestem Waszej opinii na ten temat..

Z pozdrowieniam
vigoX

2. Data: 2003-10-19 17:27:43

Temat: Re: Ziarnica vs. sarkoidoza?
Od: "Wojciech Piotrowicz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek Janczyk" <w...@m...univ.gda.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Moj niepokoj wzbudzil artykul w GW. Pisze tam czlowiek, ktory jest
> poleczeniu ziarnicy zlosliwej... Rozpoznaje sie ja po powiekszonych
Przede wszystkim ziarnice diagnozuje sie za pomoca badania
histopatologicznego, ktore u Ciebie jej nie wykazalo, wiec nie masz sie
czym martwic.

http://www.ziarnicazlosliwa.prv.pl

--
Wojciech Piotrowicz
http://www.piotrowicz.w.pl

3. Data: 2003-10-19 19:21:10

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 19 Oct 2003, Wojtek Janczyk wrote:

> Pomyslalem "no pieknie"... moze od razu powinienem isc do onkologa zamiast
> leczyc siena pluca, na dodatek najwyrazniej nieskutecznie (kontrole mam
> napocz listopada) bo kaszel nie ustaje?

ww. zmiany moga byc rowniez objawami ziarnicy. Decyduje oczywiscie
badania histopatologiczne - w ziarnicy trzeba znalezc komorki
Hodgkina a w sarkoidozie nieserowaciejace ziarniniaki. Trudno powiedziec
cokolwiek bez zbadania - oczywiscie czasami rozroznienie przez
histopatologa ziarnicy, sarkoidozy i gruzlicy wezlowej moze byc trudne.
Onkolog nic nie pomoze w tym sensie, ze bedzie sie opieral na rozpoznaniu
postawionym przez histopatologa. Jesli lekarz leczacy ma faktycznie
watpliwosci co do zgodnosci rozpoznania klinicznego z hist-pat
mozliwym wyjsciem z sytuacji moze byc ponowna ocena preparatow
przez tego samego patologa lub poddanie ich w porozumieniu
z patologiem, ktory przygotowywal preparaty konsultacji z innym
patologiem

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

4. Data: 2003-10-20 07:55:19

Od: "PEPE" <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj

Moj sasiad byl przez cale wakacje badany i diagnozowany. Objawy podobne do
Twoich, co jakis czas goraczka. Tez mu stawiali rozne diagnozy (medycyna to
jednak jest daleko w tyle), tez o ile kojarze mial diagnoze, ze to
sarkoidoza, borelioza itp itd - tak wygladalo jakby medycy dopiero uczyli
sie na nim - czytali przy nim ksiazki, jak wyczytali cos co bylo podobne do
jego objawow, to biegli do niego zapytac czy to przypadkiem nie taka
choroba.
W koncu wrocil po urlopach jakis bardziej znamienity lekarz i stwierdzil, ze
to jednal ziarnica zlosliwa.
Niestety 2 miesiace zupelnie stracone w szpitalu wojskowym. Trafil sasiad w
koncu do onkologicznego - ma teraz chemie - gdyby nie te 2 miiesiace mialby
I stadium choroby, a tak ma trzecie. Nie pisze tego aby Cie straszyc, wrecz
przeciwnie, ja bardzo rzadko pisuje na grupach dyskusyjnych, ale w tym
wypadku zauwazylem, ze moj glos byc moze wezmiesz pod uwage.
Mam nadzieje, ze to mimo wszytsko nie jest ziarnica, ale moze lepiej sie dac
zbadac u jakiegos onkologa.

Pozdrawiam i zycze zdrowia
Piotr

5. Data: 2003-10-20 21:57:54

Od: La Luna <blueluna@wytnij_to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pamiętnego dnia Sun, 19 Oct 2003 10:52:19 +0200, "Wojtek Janczyk"
<w...@m...univ.gda.pl> wystukał/a złowieszcze słowa:

> - spadek wagi ciala.

Tak na wszelki wypadek - robiles sobie moze test na wirusa HIV?
Nie mowie ze go masz :)
Ale przy takich objawach jak nocne pocenie sie, spadek wagi, jakies
dziwne infekcje - zawsze warto sobie takie badanie zrobic.

Ja kiedys tez meczylam sie z takim paskudnym kaszlem, wszystkie badnia
wychodzily ok - i miedzy tymi badaniami byl rowniez test na HIV. Na
szczescie - ujemny.

Pozdrawiam
Agnieszka Mockałło
http://www.zwierzeta.cisza.pl/
Odpisujac na priv, usun "wytnij_to" z adresu

biznes
Dla tych , którzy mają farmę (trochę SPAM)
nadcisnienie
Kilka pytań
laserowa korekcja wady wzroku