Ziemia do rozanecznikow

1. Data: 2005-05-31 18:15:30

Temat: Ziemia do rozanecznikow
Od: "Slawomir Struzykowski" <s...@U...czestochowa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Jaka polecacie ziemie do rozanecznikow, bo spotkalem sie z opiniami w
sklepach ogrodniczych, ze wystarczy dodac torfu, albo niekiedy polecaja
gotowe podloze.
Co lepiej wybrac?
A co stosuja grupowicze pod swoje rosinki?

Pozdrawiam

Slawek

2. Data: 2005-06-01 13:05:45

Temat: Re: Ziemia do rozanecznikow
Od: "Edyta Szajnóg" <e...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje rosną praktycznie w czystym torfie kwaśnym. Czasem jest jakaś domieszka
piasku, ale niezbyt duża, I wszystko grupo wyściólkowane korą sosnową,
przekompostowaną.
Aha, dodaję też trochę ziemi z naturalnych wrzosowych stanowisk, aby grzyby
szybciej się zadomowiły.

Edyta

Użytkownik "Slawomir Struzykowski" <s...@U...czestochowa.pl> napisał w
wiadomości news:d7flhg$pvs$1@nemesis.news.tpi.pl...

3. Data: 2005-06-01 21:29:26

Od: "Slawomir Struzykowski" <s...@U...czestochowa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuje.

4. Data: 2005-06-02 08:38:50

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Edyta Szajnóg" <e...@n...com.pl> napisał w
wiadomości

A jakie jest podłoże wokół dołków z torfem, w których rosną rododendrony?
Pytam z ciekawości, bo jednak w gliniastej ziemi zrobienie dołka z czystym
torfem prowadzi do utworzenia całkiem ładnej pułapki na wodę i różanecznik
ma prawo zgnić (zdarzyło mi się dwa razy;-( ).

Pozdrawiam, Basia.

ot-owady
Potrzebne pnącze na pergole
Złamana brzózka