Zioła Podlewanie

1. Data: 2007-03-20 08:35:13

Temat: Zioła Podlewanie
Od: "nightmen" <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam mam pytanie jak często podlewacie bazylie ja zawsze raz popołudniu ale
chyba coś przesadzam bo ładnie mi wschodzi z nasion ale później więdnie tak
jak ma 2 cm i nie wiem jak jest przyczyna , ogólnie nie wiem czy nie za
czesto poprostu podlewam zioła
z oregano mam podobny problem , może podpowiecie mi jak wy pielegnujecie
swoje zielone parapety :)
Pozdrawiam JULIUSZ
ps Natomiast kiełki wychodza mi wspaniale

2. Data: 2007-03-20 08:55:25

Temat: Re: Zioła Podlewanie
Od: "syla" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nightmen" <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:eto6bq$4gq$1@news.onet.pl...
> [...]
> swoje zielone parapety :)
> Pozdrawiam JULIUSZ
> ps Natomiast kiełki wychodza mi wspaniale

ja wyczułam, że bazylie najlepiej podlewać na spodek, co do oregano to nie
wiem. Czy wysianą bazylię, która wzeszła, przesadzałeś, czy też pozostawiłeś
tak jak jest? (bo mi sie nie chce bawić z tą ziemią)

3. Data: 2007-03-20 09:07:46

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"syla" <s...@p...onet.pl> wrote in message

Matuś?

4. Data: 2007-03-20 10:58:09

Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

On Mar 20, 9:35 am, "nightmen" <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl>
wrote:
> [...]
> swoje zielone parapety :)
> Pozdrawiam JULIUSZ
> ps Natomiast kiełki wychodza mi wspaniale

Zgorzel siewek - choroba grzybowa; zakażona ziemia lub nasiona.
Choroba rozwija sie w miejscu zetknięcia łodyżki z glebą, łodyga w tym
miejscu mięknie na skutek porażenia, wiązki przewodzące zamierają,
roślina więdnie i przewraca się - trzeba stosować zaprawione nasiona
(w przypadku ziół to odpada z wiadomych powodów) lub nasiona dobrej
firmy - czytaj: wolne od zakażeń i nie zakażoną ziemię. Jeśli masz
pytania, zwróć się do mnie na prv.

5. Data: 2007-03-20 19:41:13

Od: "morghul" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A nie za dużo podlewasz?
To nie jest tak że masz lać dzień w dzień tylko wtedy kiedy potrzeba.
Może ci poprstu gniją?

--

ETERSTAR
Dawid Talarczyk

6. Data: 2007-03-20 20:01:16

Od: "nightmen" <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To nie jest tak że masz lać dzień w dzień tylko wtedy kiedy potrzeba. Może
> ci poprstu gniją?
>

> -- No włansie nie wiem to jak często mam podlewać ?
Pozdrawiam JULIUSZ

7. Data: 2007-03-22 16:15:13

Od: "Bożena" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Pozdrawiam JULIUSZ

Jak często? W miarę potrzeby. Ziemia powinna być wilgotna (wystarczy dotknąc
palcem), jak zaczyna byc malo wilgotna albo jest sucha, to podlać.

Bozenka z Wilna :)
sloneczna miodzio dziewczyna
Strona grupowa - http://kuchenna.host.sk

8. Data: 2007-03-24 11:26:52

Od: czonek <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

nightmen napisał(a):
> [...]
> swoje zielone parapety :)
> Pozdrawiam JULIUSZ
> ps Natomiast kiełki wychodza mi wspaniale

Też mi się zmarnowało kilka wysiewów bazyli i myślę że mz.newmail ma
rację z tą zgorzelą siewek. Poszedłem do marketu kupiłem bazylie w
doniczce przeflsancowałem do skrzynki i teraz rośnie pięknie.

9. Data: 2007-03-26 17:45:23

Od: d...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Też mi się zmarnowało kilka wysiewów bazyli i myślę że mz.newmail ma
> rację z tą zgorzelą siewek. Poszedłem do marketu kupiłem bazylie w
> doniczce przeflsancowałem do skrzynki i teraz rośnie pięknie.

A mnie bazylka a posadziłam taką ze sklepu, na słońcu więdnie, w niedzielę
wróciłam ze spaceru i wszytko leży, wieczorem sie podniosło, rano było fajne,
przyszłam z pracy i jest gorzej niż wczoraj, wszytko zwiednięte teraz pomału
się podnosza odżywają, ale już chyba nie wszytkie. stoją w pokoju na podłodze w
dużej donicy przy dolnej szybie drzewi balkonowych. W niedziele to widziałam,
dopuki były w cieniu to było OK a jak doszło do nich słonce to klapły.

10. Data: 2007-03-26 19:11:34

Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

On Mar 26, 7:45 pm, d...@o...pl wrote:
> [...]
> dopuki były w cieniu to było OK a jak doszło do nich słonce to klapły.

Nieprzyzwyczajone do słońca. Mają za małe korzenie, bo są sztucznie
pędzone, a liście są zbyt duże i na słońcu więcej chcą wyparować wody,
niż dostają. W dodatku mogłaś im uszkodzić te korzonki, które mają.
Nie trzymaj na słońcu w południe, tylko w jasnym miejscu. W południe
osłaniaj gazetą. Po jakimś czasie się wzmocnią, zwłaszcza, że po
przesadzeniu w ogóle cierpią szok - podwójny: zmiana miejsca i
oświetlenia. A może nawet potrójny - zmiana rodzaju wody. Podlewaj
woda odstałą - tj. wlej do dzbanka i niech poczeka w nim 12 godzin :-)

co z jabłek w słoikach??
He..he
mleko do cappucino
A wczoraj Makłowicz pokazywał....