mleko do cappucino

1. Data: 2007-03-19 09:24:04

Temat: mleko do cappucino
Od: "renszo" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie, czy temperatura mleka ma znaczenie w przygotowaniu
capuccino?? Czasem mleko uda sie spienic a czesto nie ( z uzyciem
aparatu cisnieniowego) i nie moge dojsc dlaczego tak

kolibereq

2. Data: 2007-03-19 09:35:34

Temat: Re: mleko do cappucino
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"renszo" <c...@g...com> wrote in message
ps.com...
> Mam pytanie, czy temperatura mleka ma znaczenie w przygotowaniu
> capuccino?? Czasem mleko uda sie spienic a czesto nie ( z uzyciem
> aparatu cisnieniowego) i nie moge dojsc dlaczego tak

Może to, które się nie pieni ma wrobioną "wodę technologiczną"?

3. Data: 2007-03-19 10:15:08

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

renszo napisał(a):

> Mam pytanie, czy temperatura mleka ma znaczenie w przygotowaniu
> capuccino?? Czasem mleko uda sie spienic a czesto nie ( z uzyciem
> aparatu cisnieniowego) i nie moge dojsc dlaczego tak

Temperatura mleka ma bardzo duze znaczenie, mleko musi byc bardzo zimne
i najlepiej 3,8 procent tluszczu
--

Gosia

4. Data: 2007-03-19 23:22:25

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> capuccino?? Czasem mleko uda sie spienic a czesto nie ( z uzyciem
> aparatu cisnieniowego) i nie moge dojsc dlaczego tak

Nie ma. Ale temperatura pary i technika pienienia maja znaczenie
podstawowe.
Ja biore z lodowki, 1 albo 2% a czesto "skim" - beztluszczowe - i sie udaje.
Ale raz na jakis czas "cus" sie dzieje z para i kiszka - za male cisnienie
pary i mleko sie nie daje spienic.

5. Data: 2007-03-22 17:31:43

Od: clafoutis <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik wrote:

> Temperatura mleka ma bardzo duze znaczenie, mleko musi byc bardzo zimne
> i najlepiej 3,8 procent tluszczu

dokladnie mleko musi byc zimne
jak pojdziesz do przyzwoitej kawiarni to zobaczysz ze gosciu po kazdym
uzyciu wklada dzbanek do lodowki

piotr

6. Data: 2007-03-23 08:45:23

Od: "Hania " <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

renszo <c...@g...com> napisał(a):

> Mam pytanie, czy temperatura mleka ma znaczenie w przygotowaniu
> capuccino?? Czasem mleko uda sie spienic a czesto nie ( z uzyciem
> aparatu cisnieniowego) i nie moge dojsc dlaczego tak

obawiam sie, ze ma to powiazanie z faktem, ze dzisiejsze mleko "sklepowe"
podczas gotowania rowniez sie nie pieni, nie podchodzi do gory, nie ma
szans, by wykipialo. -jak juz zauwazono: woda...

hania

A wczoraj Makłowicz pokazywał....
Kisiel w USA
wok z pokrywka?
Makron rodzaje i... rozmiary? no właśnie....
Kawał na dziś - co prawda nie mój ale dobry