Re: Zioła Podlewanie

From: m...@y...com
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Zioła Podlewanie
Date: 26 Mar 2007 12:11:34 -0700

On Mar 26, 7:45 pm, d...@o...pl wrote:
> ale

> A mnie bazylka a posadziłam taką ze sklepu, na słońcu więdnie, w niedzielę
> wróciłam ze spaceru i wszytko leży, wieczorem sie podniosło, rano było fajne,
> przyszłam z pracy i jest gorzej niż wczoraj, wszytko zwiednięte teraz pomału
> się podnosza odżywają, ale już chyba nie wszytkie. stoją w pokoju na podłodze w
> dużej donicy przy dolnej szybie drzewi balkonowych. W niedziele to widziałam,
> dopuki były w cieniu to było OK a jak doszło do nich słonce to klapły.
>
> --
> [...]

Nieprzyzwyczajone do słońca. Mają za małe korzenie, bo są sztucznie
pędzone, a liście są zbyt duże i na słońcu więcej chcą wyparować wody,
niż dostają. W dodatku mogłaś im uszkodzić te korzonki, które mają.
Nie trzymaj na słońcu w południe, tylko w jasnym miejscu. W południe
osłaniaj gazetą. Po jakimś czasie się wzmocnią, zwłaszcza, że po
przesadzeniu w ogóle cierpią szok - podwójny: zmiana miejsca i
oświetlenia. A może nawet potrójny - zmiana rodzaju wody. Podlewaj
woda odstałą - tj. wlej do dzbanka i niech poczeka w nim 12 godzin :-)