Zlamanie a dieta

1. Data: 2004-10-06 09:02:21

Temat: Zlamanie a dieta
Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

czy ma sens dieta wysokowapniowa w przypadku zlamania kosci NIE
wyniklego z osteoporozy ? Czy dieta bedzie miala jakikolwiek wplyw na
szybkosc rekonwalescencji ?
Jesli ktos ma jakiekolwiek wiadomosci na ten temat, to bardzo prosze o
podzielenie sie nimi ze mna.

Dunia

2. Data: 2004-10-06 11:20:14

Temat: Re: Zlamanie a dieta
Od: "iwona" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dunia" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> czy ma sens dieta wysokowapniowa w przypadku zlamania kosci NIE wyniklego
> z osteoporozy ? Czy dieta bedzie miala jakikolwiek wplyw na szybkosc
> rekonwalescencji ?
W takim przypadku raczej wskazane są galarety. iw.

3. Data: 2004-10-06 15:07:51

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "iwona" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Dunia" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

> W takim przypadku raczej wskazane są galarety. iw.

a po co te galarety????? czy to jakis kolejny zabobon?

4. Data: 2004-10-06 15:29:03

Od: Claygirl <c...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

czarnyjanek napisał(a):

> a po co te galarety????? czy to jakis kolejny zabobon?

W którymś Optymalniku o tym było, nie czytałeś? :P

--
Magdalena "Claygirl" Wójcik

5. Data: 2004-10-06 15:41:04

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Claygirl" <c...@s...tlen.pl> napisał w wiadomości

> W którymś Optymalniku o tym było, nie czytałeś? :P

nie bardzo rozumiem co ma galareta do złamanych kosci???trzeba ją przykładać
do tych zlamanych kości ??

nie wiem więc sie pytam moze dowiem sie czegos nowego

6. Data: 2004-10-06 17:23:10

Od: "Hafsa" <h...@...necie> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> nie bardzo rozumiem co ma galareta do złamanych kosci???trzeba ją
przykładać
> do tych zlamanych kości ??
>
> nie wiem więc sie pytam moze dowiem sie czegos nowego

Bo to jest tak: chora watrobe leczy sie jedzac watrobke, chore
nerki-zjadajac cynaderki, chory CUN -jedzac Mozdzek, a chore nozki...jedzac
nozki w galarecie, ze jeszcze tego nie odkryles, to sie dziwie...Hafsa ;-)

7. Data: 2004-10-06 17:43:25

Od: "Jurek" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a po co te galarety????? czy to jakis kolejny zabobon?
>
> W którymś Optymalniku o tym było, nie czytałeś? :P

w ktorym ?

> Magdalena "Claygirl" Wójcik

Jurek

8. Data: 2004-10-06 17:44:19

Od: "Jurek" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Hafsa" <h...@...necie> a écrit dans le message de

> [...]
nozki...jedzac
> nozki w galarecie, ze jeszcze tego nie odkryles, to sie dziwie...Hafsa ;-)

to z nowej rewolucyjnej wroclawskiej szkoly bhiochemii?

Jurek

9. Data: 2004-10-06 18:22:42

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hafsa" <h...@...necie> napisał w wiadomości

> [...]
nozki...jedzac
> nozki w galarecie, ze jeszcze tego nie odkryles, to sie dziwie...Hafsa ;-)

no niby tak wszystko sie zgadza ale co mam jesc jak sobie zlamie reke?

:)

10. Data: 2004-10-07 07:05:47

Od: "Karolina \"duszołap\" Matuszewska" <g...@i...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dunia wrote:

> [...]
> szybkosc rekonwalescencji ?
> Jesli ktos ma jakiekolwiek wiadomosci na ten temat, to bardzo prosze o

Osteoporoza czy nie, przy złamaniu powstał ubytek kostny, który musi być
wypełniony, więc dodatkowa porcja wapnia na pewno nie zaszkodzi. Ale czy
akurat dieta ma być wysokowapniowa, to nie mam pewności, bo kluczem jest
wchłanialność, a nie podaż. Dlatego proponowałabym normalną, odpowiednio
zbilansowaną dietę, ale uzupełnioną o dodatkową porcję witaminy D
(mleko, jajka), odpowiedzialnej za wchłanianie wapnia; a także
rezygnację z produktów upośledzających jego przyswajanie (kawa, herbata,
czekolada, wino). Na tempo powrotu do zdrowia jeśli to w ogólnie
wpłynie, to w raczej niewielkim stopniu, ale spróbować zawsze można. =]

Pozdrawiam,
Karola

Cholesterol
dieta dzień po dniu
Białko serwatkowe a wysiłek fizyczny (dieta)
Optymalny festiwal
Czy ktoś odpowie na moje pytanie?