Złośliwy guz na tarczycy - czy to wyrok ?

1. Data: 2003-10-18 20:12:17

Temat: Złośliwy guz na tarczycy - czy to wyrok ?
Od: "JZ" <j...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moj znajomy ( wiek ok.60 lat) uzyskał po badaniu tarczycy diagnoze ze ma guza.
Użyto określenia "tumor folicularae". Podobno oznacza to formę złośliwą.
Czy jest "na linii" jakiś lekarz, któremu ta nazwa łacińska coś mówi. Czy to
trzeba będzie natychmiast wycinać. Czy sprawa jest pilna (dni, tygodnie,
miesiące)?
Pozdrawiam i wdzięczny będę za fachową poradę.- Janusz Z.

2. Data: 2003-10-19 09:01:48

Temat: Re: Złośliwy guz na tarczycy - czy to wyrok ?
Od: "Jolanta Pers" <j...@g...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

JZ <j...@W...pl> napisał(a):

> [...]
> tygodnie, miesiące)?
> Pozdrawiam i wdzięczny będę za fachową poradę.- Janusz Z.

Poszukaj w Googlu "rak pęcherzykowy tarczycy".

JoP

3. Data: 2003-10-20 07:19:50

Od: "Krzysztof (Suzuki Nakai)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wyciąć trzeba, natomiast rokowanie w większości tego typu guzów jest bardzo
dobre. Określenie czy jest to zmiana złośliwa możliwe jest tylko z
histologicznego badania materiału operacyjnego (co zresztą wiadomo z nazwy:
tumor = guz, a nie carcinoma=rak). Ale nawet w wypadku raka rokowanie jest
prawie zawsze pomyślne (jeśli zmianę się zoperuje).
Krzysiek, EBP
- Nie sądziłam, że on jest taki ... ludzki.
- Nikt nie jest doskonały

wątroba otłuszczenie - ponownie.
sztywnienie miesni
Prosba o interpretacje wyników