Zmiana koloru drewna sosnowego

1. Data: 2007-02-24 22:12:23

Temat: Zmiana koloru drewna sosnowego
Od: "Domin" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie
Pojawilo sie u nas w mieszkanku kilka elementow (a w zasadzie caly sufit) w
kuchni i lazience wykonanych z drewna sosnowego. W chwili obecnej jest to
jeszcze niczym nie malowane. Na poczatku byla koncepcja, aby lekko drewno
zabarwic i do tego polecono nam srodek 3V3, teraz jest jednak pomysl aby zostal
kolor naturalny, ale...
Czym pomalowac, aby sie nie niszczylo w warunkach duzej wilgotnosci, aby srodek
byl bezbarwny i aby w miare uplywu lat sosna nie zminila koloru z bardzo jasnego
na bardzo ciemny (najlepiej, aby wogole nie zmienila)
Pozdrawiam
Domin

2. Data: 2007-02-24 23:07:08

Temat: Re: Zmiana koloru drewna sosnowego
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Domin <m...@v...pl> wrote:

> [...]
> zminila
> koloru z bardzo jasnego na bardzo ciemny (najlepiej, aby wogole

Tak, żeby wogóle nie zmieniła, to się nie da, niestety. Najmniej
chyba będzie ciemniało pod dowolnym w zasadzie lakierem
wodorozcieńczalnym, osobiście polecam tu "Hartzlack". Taki lakier
stosuje się na gołe drewno bez podkładu, minimum trzy warstwy,
szlifowanie po każdej (prócz ostatniej oczywiście).

J.

3. Data: 2007-02-25 13:09:44

Od: "Juma" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Lut, 00:07, "Jarek P." <jarek[kropka]p...@gazeta.pl> wrote:

> [...]
> stosuje się na gołe drewno bez podkładu, minimum trzy warstwy,
> szlifowanie po każdej (prócz ostatniej oczywiście).

Niestety zmieni (zdecydownie ciemniejszy) kolor. Mam sosnę na suficie
łazienki 12 lat i problemów z wilgocia nie było. Co parę lat
"przeciągam" lakierem na bazie wody.

4. Data: 2007-02-26 11:39:30

Od: "MaciekP" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Domin" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> srodek byl bezbarwny i aby w miare uplywu lat sosna nie zminila koloru z
> bardzo jasnego na bardzo ciemny (najlepiej, aby wogole nie zmienila)

Moim fachowcy najpierw 2 krotnie pociągnęli sosnowe blaty Caponem (aż się
lało). Każdorazowo szlifowali (po Caponie wstają wszystkie ,,włoski,,).
Potem lakier 3 razy satynowy 3V3 i już
Capon wg nich powoduje to że drewno sosnowe nie ciemnieje aż tak bardzo
(widziałem podłogę tak zrobioną 3 lata temu i chyba mają rację)

Maciek

5. Data: 2007-02-26 12:21:05

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2/26/2007 12:39 PM, MaciekP napisał(a):

> Moim fachowcy najpierw 2 krotnie pociągnęli sosnowe blaty Caponem (aż się
> lało).
Dwukrotnie? Na Caponie wyraźnie jest napisane "Lakier ten należy
nakładać w jednej warstwie"! Fachowcy...

> Każdorazowo szlifowali (po Caponie wstają wszystkie ,,włoski,,).
> Potem lakier 3 razy satynowy 3V3 i już
> Capon wg nich powoduje to że drewno sosnowe nie ciemnieje aż tak bardzo
Capon służy do ochrony przed ciemnieniem drewna pod wpływem lakieru
nawierzchniowego.

http://www.dekoral.pl/produkty_szczegoly_ogolne.php?
id=1475

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

6. Data: 2007-02-26 15:25:56

Od: "MaciekP" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Sobkowski" <m...@f...adres.invalid> napisał w
wiadomości news:erujbk$t0q$2@sunflower.man.poznan.pl...
> Dwukrotnie? Na Caponie wyraźnie jest napisane "Lakier ten należy
> nakładać w jednej warstwie"! Fachowcy...

Za dobrze chcieli? Mam nadzieję, że nie zaszkodzili ;-))

W sumie o to chodziło ...

Maciek

Meble łazienkowe na wymiar (Wrocław)
30-letni zimny dom