Zmywarka bez soli i wlasna studnia

1. Data: 2008-01-06 12:24:17

Temat: Zmywarka bez soli i wlasna studnia
Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Czy ktos z Was ma taki przypadek u siebie, ze majac swoja wode z wlasnej
studni glebinowej (20m) uzywa zwymarki i ma ustawiona twardosc wody na
najnizszym poziomie (miekka woda)? Interesuje mnie jak czesto takie
przypadki wystepuja w przyrodzie.
Na mytych naczyniach nie ma bialego osadu. Ewentualnie po ilu myciach
taki osad powinien sie pojawic zeby zauwazyc ze woda jest za twarda i
trzeba zaczac dodawac soli?

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

2. Data: 2008-01-06 14:30:07

Temat: Re: Zmywarka bez soli i wlasna studnia
Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>

> --
> 3M-cie sie czego chcecie !
> Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

A co Ci szkodzi nasypać do pojemnika zwykłej soli kuchennej nie jodowanej. Kilo
kosztuje kilkadziesiąt groszy.

3. Data: 2008-01-06 16:13:03

Od: geyb <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardziej martwiłbym się nie o naczynia, a o osadzający się kamień na
elementach samej zmywarki.

g.

4. Data: 2008-01-06 16:23:45

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2008-01-06 17:13, Niejaki/a geyb bedac w stanie euforii
nagryzmolil/a co nastepuje:

> Bardziej martwiłbym się nie o naczynia, a o osadzający się kamień na
> elementach samej zmywarki.

A to niby czemu ? Sugerujesz ze nie ma nigdzie miekkiej wody?

5. Data: 2008-01-06 17:46:26

Od: geyb <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A to niby czemu ? Sugerujesz ze nie ma nigdzie miekkiej wody?

Wcale nie, zdarza się miękka, a czasem zdarza się ciężka :)

6. Data: 2008-01-06 17:47:17

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2008-01-06 18:46, Niejaki/a geyb bedac w stanie euforii
nagryzmolil/a co nastepuje:

> Wcale nie, zdarza się miękka, a czasem zdarza się ciężka :)

No wlasnie! :)
Dlatego chcialem wiedziec jak to jest u innych, ktorzy maja wlasna wode.

7. Data: 2008-01-06 18:11:44

Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Kutyla" <S...@j...pl> napisał w wiadomości
> Tego oto dnia 2008-01-06 18:46, Niejaki/a geyb bedac w stanie euforii
> nagryzmolil/a co nastepuje:

> No wlasnie! :)
> Dlatego chcialem wiedziec jak to jest u innych, ktorzy maja wlasna wode.

własna studnia nie gwarantuje miękkiej wody, zresztą nie ma reguły,
zwłaszcza w róznych rejonach Polski
Są testy twardości wody i innych cech, w ok. 10-20 zł.
Zrób sobie test i tyle.
Zresztą jeśli używasz jej także do celów spożywczych to w Twoim interesie
jest ją badać i to dość często.

Piotrek

8. Data: 2008-01-06 18:49:41

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2008-01-06 19:11, Niejaki/a Piotrek bedac w stanie euforii
nagryzmolil/a co nastepuje:

> własna studnia nie gwarantuje miękkiej wody, zresztą nie ma reguły,
> zwłaszcza w róznych rejonach Polski

Zdaje sobie z tego sprawe, ale mialem na mysli to ze woda z wodociagu to
raczej sie chyba nie zalapie do takiej kategorii, bo pewnie jest
"wzbogacana" z definicji, a taka ze swojej studni nie. A moze sie myle ?

> Są testy twardości wody i innych cech, w ok. 10-20 zł.
> Zrób sobie test i tyle.

A gdzie to widziales i ile to cos jest warte jesli chodzi o
wiarygodnosc? Kiedys dawalismy z sasiadem wode do testow do Sanepidu,
ale to bylo dawno temu.

9. Data: 2008-01-06 19:30:09

Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Kutyla wrote:
> "wzbogacana" z definicji, a taka ze swojej studni nie. A moze sie myle ?
Woda ze studni czesto jest bardziej twarda niz ta w wodociagach.
Skad to wiem ? Jako akwarysta czesto mierze twardosc wody ;)

> A gdzie to widziales i ile to cos jest warte jesli chodzi o
Dosc wiarygodne sa testy uzywane w akwarystyce (na pewno bardziej niz te
dolaczane do pralki czy z Calgonem).
Koszt takiego np z Zoolteka to okolo 20-25 zl (okolo 80 testow) tylko
wez pod uwage ze to co obiegowo krazy pod pojeciem twardosc to tak na
prawde polaczenie TWW i TWO (twardosc weglanowa i ogolna, obacz
wikipedie po szczegoly).
W zaleznosci od testu moze zajsc potrzeba przeliczenia jednostek z ppm
na stopnie niemieckie ale sa do tego odpowiednie wzory.

> wiarygodnosc? Kiedys dawalismy z sasiadem wode do testow do Sanepidu,
W sanepidzie to wody nie zbadasz tylko w MPWiK specyficznym dla
odpowiedniego regionu i miasta.
Co wiecej nie musisz tam badac wody (nio chyba ze studnia) czy do nich
dzwonic bo informacje o wodzie pitnej sa publikowane na ich stronie i np
w przypadku Rzeszowa masz: http://www.mpwik.rzeszow.pl/jakosc_wody.htm

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

10. Data: 2008-01-06 19:45:51

Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Kutyla wrote:

twardość wody poznasz najszybciej po czajniku - jeżeli osadza się
kamień to woda nie jest miękka
za twarda woda powoduje słabe umycie naczyń, a białe zacieki to raczej
brak nabłyszczacza

Jeffrey

zmywarki z funkcją 3 w 1
Szukasz ekipy budowlanej?
Wrocław - Rolety zewn. - kto poleci firmę?
czy to jest usterka
jak wykorzystac mroz