Zle grzejace grzejniki

1. Data: 2008-01-06 18:52:19

Temat: Zle grzejace grzejniki
Od: "Grupki" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Zima za oknem a tu mam problem z grzejnikami.
Jest to mieszkanie na ostatnim pietrze w bloku. Instalacja nowa w zeszlym
roku wymieniana. Obieg zamkniety, rury plastikowe grzejniki aluminiowe.
Zeszlej zimy bylo ok. Na poczatku trzeba bylo pare razy odpowietrzyc i
pozniej cala zime grzaly bardzo dobrze az trzeba bylo je przykrecac (zawory
i glowice Danfoss) zeby nie bylo za goraco.
W tym roku problem grzejniki grzeja ale tylko na gorze na wysokosci 10-15
cm. Wiem wiem. Kazdy powie ze zapowitrzone. Ale...po odkreceniu zaworow
odpowietrzajacych caly czas leci tylko woda i nie widac sladow
zapowietrzenia. W czym wiec moze byc problem?? Temperatura wody na zasileniu
wydaje sie byc taka sama jak w zeszlym roku bo tam gdzie sa grzejniki gorace
tak samo byly i w tamtym roku. Jednak teraz temperatura wody odplywowej jest
prawie rowna temperaturze pokojowej. W zeszlym roku ta roznica nie byla tak
duza a cale grzejniki byly cieple.
Czy wine moze ponosic zbyt maly poziom wody w instalacji? Czy moze to byc
problem ze zbyt malym cisnieniem w inastalacji??
Oczywiscie jutro zglaszam to do spoldzielni ale obawiam sie niewielkiej
reakcji i problemow. A efekt mam taki ze temperatura caly czas spada mimo
"grzania" tych grzejnikow. Gdyby nikogo w domu nie bylo i niedogrzewaly nas
inne urzadzenia nie wiem do jakiego poziomu temperatura by spadla. Teraz
jest max 19 stopni jak jestesmy w domu gotujemy itp. W zeszlym roku na maksa
nawet do 25 dochodzila i trzeba bylo przykrecac.
Sorry ze sie tak rozpisalem ale mysle ze ktos moze mial podobny problem i
poda ewentualna przyczyne co pomoze mi w walce ze spoldzielnia.

2. Data: 2008-01-06 19:11:48

Temat: Re: Zle grzejace grzejniki
Od: "Mariusz Wolek" <m...@p...onet.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grupki" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> (zawory i glowice Danfoss) zeby nie bylo za goraco.
> W tym roku problem grzejniki grzeja ale tylko na gorze na wysokosci 10-15

Gdzies jest zdlawiony przeplyw. U mnie bylo podobnie gdy zapchalo sie sitko
przy rozdzielaczu CO - wystarczylo zamknac zawory, wykrecici sitko,
przeplukac pod wodą i juz. Ot taki urok instalacji gdzie zarzadca nie dba o
jakosc wody w instalacji CO

MaW

3. Data: 2008-01-06 19:59:33

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Jan 6, 7:52 pm, "Grupki" <j...@o...pl> wrote:

> Sorry ze sie tak rozpisalem ale mysle ze ktos moze mial podobny problem i
> poda ewentualna przyczyne co pomoze mi w walce ze spoldzielnia.

Tylko jeden grzejnik tak sie zachowuje czy wszystkie?
Jesli jeden to moze dostal pare paprochow ktore zablokowaly zawor.
Jesli wiecej to powodem moze byc sasiad ktory pokrecil kryzami u
siebie.

--
ZZ@private

4. Data: 2008-01-06 20:38:15

Od: "Grupki" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jesli jeden to moze dostal pare paprochow ktore zablokowaly zawor.
> Jesli wiecej to powodem moze byc sasiad ktory pokrecil kryzami u

Wszystkiw mieszkaniu tak sie zachowuja.

5. Data: 2008-01-06 20:46:16

Od: niewe <n...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grupki pisze:
> Sorry ze sie tak rozpisalem ale mysle ze ktos moze mial podobny problem i
> poda ewentualna przyczyne co pomoze mi w walce ze spoldzielnia.

Jeszcze do nich tego nie zgłaszałeś, a już chcesz z nimi walczyć ?

6. Data: 2008-01-06 21:55:56

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Jan 6, 9:38 pm, "Grupki" <j...@o...pl> wrote:

> Wszystkiw mieszkaniu tak sie zachowuja.

To najprawdopodobniej zbyt słabe ciśnienie w instalacji (siedem
milionów przyczyn).
Tylko macher od instalacji może pomóc.
Nie wiem w jakiej jesteś spółdzielni ale ostanimi laty spora cześć z
nich całkiem się stara, aby mieszkańcy wspólnot nie zakładali, więc
może objedzie się bez wojny.

--
ZZ@private

7. Data: 2008-01-07 09:52:05

Od: "Tomek Okoński" <t...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Witam!!!
To ja się podłączę do tego pytania, bo mam bardzo podobny problem.
Różnica polga na tym, że jest to domek jednorodzinny i dzieje się tak tylko
w jednym grzejniku. Dla dokładniejszego zobrazowania problemu. Na parterze
wszystko gra. Do góry idzie pion i od niego sa dwie odnogi po dwa grzejniki.
Na jednej z nich na ostatnim grzejniku czuć zdecydowanie słabsze grzanie.
Grzejnik czasami nie zdąży się nagrzać (regulator pokojowy wyłaczą piec a
grzejnik do połowy zimny). Dla większego zagmatwania sprawy grzejnik który
jest dokładnie w tej samej odległości od pionu na przeciwnej odnodze grzeje
cały.
Pozdrawiam
Tomek

8. Data: 2008-01-07 10:59:14

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Jan 7, 10:52 am, "Tomek Okoński" <t...@o...eu> wrote:
> Witam!!!
> To ja się podłączę do tego pytania, bo mam bardzo podobny problem.
> Różnica polga na tym, że jest to domek jednorodzinny i dzieje się tak tylko
> w jednym grzejniku.

U mnie pomogło lekkie przekręcenie kryzy na takim grzejniku.

--
ZZ@private

9. Data: 2008-01-07 16:46:42

Od: "Grupki" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeszcze do nich tego nie zgłaszałeś, a już chcesz z nimi walczyć ?

Niestety z dotychczasowej praktyki szykuje sie na kolejna walke wiec wole
byc wczesniej odpowiednio przygotowany.

10. Data: 2008-01-07 19:26:58

Od: "Gosia" <G...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Rury, które idą z piwnicy na ostatnie piętro, powinny być izolowane bo na
tych kilkunastu metrach całe ciepło ucieka i to co zostaje ma niższą
temperaturę.

Zmywarka bez soli i wlasna studnia
zmywarki z funkcją 3 w 1
Szukasz ekipy budowlanej?
Wrocław - Rolety zewn. - kto poleci firmę?
czy to jest usterka