Zmywarka do zabudowy - da sie odliczyć ?

1. Data: 2003-09-08 12:59:08

Temat: Zmywarka do zabudowy - da sie odliczyć ?
Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy zmywarkę do zabudowy da sie odliczyc w ramach ulgi remontowej ?
Ktoś to przerabiał ?
dziękuję za ewentualne sugestie
Pawel

1. Data: 2003-09-08 13:02:12

Temat: Re: Zmywarka do zabudowy - da sie odliczyć ?
Od: "Mirek Majka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chyba nie. Do wyposażenia standardowego wlicza się chyba tylko kuchenkę. Tą
można odliczyć. Pozostałe wyposażenia mieszkania chyba nie wchodzi do
odliczeń.

1. Data: 2003-09-08 17:22:38

Od: "JACooL" <_...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba nie. Do wyposażenia standardowego wlicza się chyba tylko kuchenkę.

> można odliczyć. Pozostałe wyposażenia mieszkania chyba nie wchodzi do
> odliczeń.

Klienci przy zakupie kuchni, prosza nas o faktury w ktorych wyszczegolniona
jest szafka pod zlewozmywak - tyle wiem z tematow kuchennych. Zabudowy
przedpokoju tez sie ponoc odlicza, ale nie o to pytal kol. Pawel.
W/g mnie wszystko co ma w nazwie ~"zabudowa" powinno sie dac odliczyc.
Pozdrawiam JACooL

1. Data: 2003-09-09 05:02:35

Od: "Sebastian \(POCZTA - e-mail\)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W/g mnie wszystko co ma w nazwie ~"zabudowa" powinno sie dac odliczyc.

W/g mnie też, ale wg urzędu skarbowego to już nie koniecznie. Rozmawiałem na
ten temat kilka miesięcy temu z uprzejmym (!) urzędnikiem na ten temat
(chociaż mnie dotyczyło wtedy odliczenie tylko kuchni - płyty grzejnej) i
powiedział mi, ze płyta kuchenna, piekarnik (lub razem kuchnia) to tak, ale
zamrażarka, czy też lodówka to już nie (co do lodówki to nie jestem na 100%
pewien, bo nie zamierzam lodówki wymieniać, ale piekarnik i zmywarkę w tym
roku będę mieć - piekarnik mam, zmywarkę w najbliższym czasie ...) na to się
zdziwiłem (powiedzmy udawałem, że się dziwię, bo wiem, jak to jest) i pytam
się przecież i to i to jest do zabudowy na stałe zamontowane itp. i
powiedział, że tak jest i już (możnaby powiedzieć, że też się dziwi, ale
odliczyć nie można ...)

1. Data: 2003-09-09 05:37:11

Od: "deuter" <d...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sebastian" <p...@p...onet.pl> napisał:
> W/g mnie też, ale wg urzędu skarbowego to już nie
> koniecznie. [...]

U mnie (U.S. Wrocław-Krzyki) pozwolili odliczyć: kuchenkę, zlew wraz z
szafką konieczną do jego zainstalowania i chyba okap (nie jestem
pewien). Pozostałych mebli kuchennych (robionych na wymiar i trwale
zamontowanych) - nie. Oprócz tego szafę wnękową ale tylko jeśli jest
zamontowana w przedpokoju. Co prawda, odliczyliśmy taką, która jest w
pokoju bo wydawało mi się nieprawdopodobne, żeby przyszli do domu
sprawdzać.

Pozdrowienia

1. Data: 2003-09-09 09:33:43

Od: "ryba" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Z tego co udalo mi sie dowiedziec to ze sprzetu kuchennego mozna odpisac:

- plyte grzejna i piekarnik (lub cala kuchnie) i podciaga sie to pod
instalacje gazowa lub elektryczna (w zaleznosci od sprzetu)
- wyciag - pod warunkiem, ze jest podlaczony do komina, czyli jest
wyciagiem, a nie pochlaniaczem, to jako instalacja wentylacyja. (oczywiscie
trzeba miec mozliwosc zainstalowania okapu w ten sposob)

Reszty sprzetu niestety nie da sie odpisac bo poprostu nie ma do jakiej
instalacji przypisac. Troche to wszystko dziwne, ale tak jest i juz.
Zwlaszcza, ze taka zmywarka to taki "troche" unowoczesniony zlew z szafka,
czyli instalacja wodno-kanalizacyjna.

Pozdrawiam

Pawel

1. Data: 2003-09-09 11:17:12

Od: "ryba" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

No coz. Ludzie ze skarbowego prywatnie tez maja poczucie humoru, ale obawiam
siez, ze generalnie tylko prywatnie.

PR

1. Data: 2003-09-09 11:18:34

Od: "brutus" <brutus417[remove_it]@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"ryba" <r...@i...pl> wrote in message
> [...]

> instalacji przypisac. Troche to wszystko dziwne, ale tak jest i juz.
> Zwlaszcza, ze taka zmywarka to taki "troche" unowoczesniony zlew z szafka,

A gdyby tak zmienic nazwe ze "zmywarka" na np. "zlew z funkcja zmywania" ...
;-) Polak potrafi.

Pozdrawiam
Rafal

1. Data: 2003-09-09 11:18:54

Od: "brutus" <brutus417[remove_it]@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-09-09 11:59:41

Od: " " <n...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

brutus <brutus417[remove_it]@poczta.onet.pl> napisał(a):

> A gdyby tak zmienic nazwe ze "zmywarka" na np. "zlew z funkcja zmywania" ...
> ;-) Polak potrafi.
>
> Pozdrawiam
> Rafal

Wszystko by się dało gdyby nie VAT. Na zlewie masz 7%, a zmywara jak w pysk -
22%. Inne też SWW (PkwiT). Pzdr.

cofający się zapach ze zlewozmywaka
Wózkownia
Licznik na wodę na działce - proszę o pomoc.
gaz+okap+kuchnia otwarta
filtr pralkowy .....