Zmywarka, zapach i smak(!)

1. Data: 2003-11-06 07:57:04

Temat: Zmywarka, zapach i smak(!)
Od: "JAcek" <b...@k...tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam pytanie do uzytkownikow zmywarek. Mam takowa firmy Amica (zabudowana).
Do zmywania uzywam produktow Calgonit (tabletka 3w1, sol, nablyszczacz).
Zawiesilem tez w srodku zapach cytrynowy. Po umyciu zapach wydobywajacy sie
z srodka jest ok, natomiast uzywajac naczyn mam wrazenie, ze ten zapach
miesza sie
ze smakiem potraw. Tak jakby cos zostawalo na nich po umyciu.
Np. pijac herbate czuje lekki posmak tego zapachu. Co zrobic, bo nie jest to
bardzo
przyjemne???
Moze ktos z Was spotkal sie z tym problemem i jakos sobie poradzil.
Pozdrawiam. JAcek

2. Data: 2003-11-06 08:20:29

Temat: Re: Zmywarka, zapach i smak(!)
Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>.
> Np. pijac herbate czuje lekki posmak tego zapachu. Co zrobic, bo nie jest
> bardzo
> przyjemne???

witam
znajomi tez maja zmywarke i naczynie smierdza tym zmywanie taki mleczny
zapach i wstretny smak.jak tylko do nich przychodze to myje jeszcze raz
kubek ręcznie i dopiero po wyszorowaniu pije herbatkę.
oni sie przyzwyczaili i uwazaja ze ja wymyslam :)
pzdr.
p.>

3. Data: 2003-11-06 08:34:11

Od: "marcin32" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

. Co zrobic, bo nie jest to
> bardzo
> przyjemne???

Używaj środków bezzapachowych ( ta cytryna też mnie irytowała ) używam
zwykłych niebieskobiałych tabletek + sól + nabłyszczacz (calgonit) ale już
probuję czegoś tańszego (robot)

Pozdro Marcin.

4. Data: 2003-11-06 08:42:41

Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JAcek" <b...@k...tpnet.pl> napisał w wiadomości
> [...] Zawiesilem tez w srodku zapach cytrynowy. Po
> umyciu zapach wydobywajacy sie z srodka jest ok,
> natomiast uzywajac naczyn mam wrazenie, ze ten zapach
> miesza sie ze smakiem potraw. [...]

Punkt pierwszy: mycie ze śmierdzidełkiem w środku zdarzyło nam się tylko
raz. Od tej pory zawsze pamiętałam, żeby śmierdzidełko wyjąć. Od
jakiegoś czasu nie używam śmierdzidełka w ogóle, bo moja zmywarka - tfu,
tfu, odpukać - jakoś nie wydziela niepożądanych woni. Zapewne nie bez
związku z faktem, że często stoi niedomknięta (w kotłowni, więc wrażeń
estetycznych nie psuje) - mam fobię po pleśniejącej pralce u rodziców.

Punkt drugi: nie toleruję zapachu _proszku_ do zmywania. O ile w kubki,
emaliowane garnki itp. trzeba się intensywnie wwąchać, żeby coś wyczuć,
o tyle fetorek straszliwie czepia się naczyń teflonowych. Gotowanie w
takim garnku to dla mnie tortura (pieczone cytrynowe mydło, bueueue),
ale jakimś tajemniczym sposobem "aromat" nie przechodzi do potrawy.
Trochę pomaga wyjmowanie naczyń możliwie najszybciej po zakończeniu
mycia, ale nie zawsze się da. Po trzydniowym kiszeniu się w zmywarce
wonieją niestety nawet szklanki.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

5. Data: 2003-11-06 08:58:30

Od: "JAcek" <b...@k...tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Używaj środków bezzapachowych ( ta cytryna też mnie irytowała ) używam
> zwykłych niebieskobiałych tabletek + sól + nabłyszczacz (calgonit) ale już

Jak dobrze zrozumialem nie uzywasz juz srodkow zapachowych?
PZDR JAcek

6. Data: 2003-11-06 09:05:07

Od: "JAcek" <b...@k...tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Trochę pomaga wyjmowanie naczyń możliwie najszybciej po zakończeniu
> mycia, ale nie zawsze się da. Po trzydniowym kiszeniu się w zmywarce
> [...]
Jakim cudem skoro sa juz umyte i nie uzywasz zapachu?
Czym w takim razie je czuc? Po umyciu i wysuszeniu moim zdaniem
nie powinno byc zadnych sladow detergentow. Jedyne co to wlasnie ten
zapach (cytrynowy) moze pozostac. Myslalem, ze to tylko zapach
ale skoro zaczal on zostawac na naczyniach i psuc smak to juz przestalo byc
fajnie.
Sprobuje myc bez zapachu, zobacze co sie bedzie dzialo.
Myslalem, ze moze cos pochrzanilem z iloscia soli, nablyszczacza itp.
PZDR JAcek

7. Data: 2003-11-06 09:16:31

Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...] Czym w takim razie je czuc? [...]

Proszkiem. Podejrzewałam nabłyszczacz, bo też mi się wydawało, że
proszek po płukaniu powinien się bezpowrotnie udać w siną dal, ale
nabłyszczacz praktycznie nie pachnie, a ta paskudna cytrynowo-chemiczna
kombinacja ewidentnie wydobywa się z butelki z proszkiem (ostrzegam
przed wąchaniem z bliska). Poza tym naczynia są umyte bez zarzutu, więc
przypuszczam, że resztki proszku muszą się zagnieżdżać w jakimś
zakamarze typu obluzowane uchwyty moich ulubionych,
właściwie-już-do-wyrzucenia teflonowych garów. Chyba że ktoś widzi inne
wytłumaczenie...

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

8. Data: 2003-11-06 10:00:58

Od: "JAcek" <b...@k...tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zakamarze typu obluzowane uchwyty moich ulubionych,
> właściwie-już-do-wyrzucenia teflonowych garów. Chyba że ktoś widzi inne

Ale u mnie ten zapach mam prawie na wszystkich naczyniach,
nawet na porcelanowych kubkach (herbata ma dziwny smak).
A sladu detergentow nigdzie nie widac. Caly czas mi sie wydaje ze to
od tego zapachowego wieszaczka, ale moge sie mylic.
PZDR JAcek

9. Data: 2003-11-06 10:06:53

Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]Caly czas mi sie wydaje ze to
> od tego zapachowego wieszaczka, ale moge sie mylic.

Nie sądzę. Znaczy, nie sądzę, żebyś się mylił :) Ja z tym próbkowym
(mniejszym, dostanym ze zmywarką) śmierdzidełkiem ledwo wytrzymywałam w
jednym pomieszczeniu ;), więc byłoby ono pierwszym podejrzanym.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

10. Data: 2003-11-06 10:17:48

Od: "JAcek" <b...@k...tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (mniejszym, dostanym ze zmywarką) śmierdzidełkiem ledwo wytrzymywałam w
> jednym pomieszczeniu ;), więc byłoby ono pierwszym podejrzanym.

Sprobuje wiec teraz wyciagnac ten zapach i umyc bez niego,
zobacze jaki bedzie efekt.
PZDR JAcek

jak pozbyc sie mrówek?
pomocy! co na podłogę w kuchni?
recznie haftowane obrazy-ozdoba kazdego domu
Pomocy - kupuje mieszkanie od spółdzielni !!!
prośba o opinie nt Maximedia